ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شمار کشته ‌شدگان در انفجار در نمازجمعه پاکستان به ۳۶ تن رسید

جماعت الاحرار، شاخه‌ای از طالبان در پاکستان مسئولیت این بمب‌گذاری را بر عهده گرفت و در اطلاعیه‌ خود «اعضای شبه‌نظامیان طرفدار دولت» را هدف این عملیات انتحاری دانست.

شمار کشته شدگان در انفجار انتحاری در مسجدی در شمال شرقی پاکستان به ۳۶ تن رسید. کشته شدگان سنی مذهبانی بودند که برای برگزاری نمازجمعه در این مسجد حضور داشتند.

عکس از آرشیو - شاخه پاکستان طالبان و داعش مسئولیت بیشتر حملات یک سال اخیر در پاکستان را برعهده گرفته‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس، شنبه ۱۷ سپتامبر/ ۲۷ شهریور گزارش داد که پس از گذشت یک روز از بمب‌گذاری انتحاری در یک مسجد اهل سنت در شمال شرقی پاکستان، شمار زخمیانی که به علت شدت جراحات در بیمارستان جان باختند شمار کشته شدگان را به ۳۶ تن افزایش داده است.

چندین کودک نیز در میان کشته و زخمی شدگان هستند.

آمار نخستین تلفات این بمب‌گذاری ۲۴ کشته و ۲۸ زخمی گزارش شده بود. در هنگام برگزاری نمازجمعه در این مسجد ۲۰۰ نمازگزار شرکت داشتند.

جماعت الاحرار، شاخه‌ای از طالبان در پاکستان مسئولیت این بمب‌گذاری را بر عهده گرفت. در اطلاعیه‌ای که این گروه منتشر کرد «اعضای شبه‌نظامیان طرفدار دولت پاکستان» را هدف این عملیات انتحاری دانست.

تعداد حملات تروریستی در پاکستان در یک سال گذشته افزایش یافته است. شاخه پاکستان طالبان و داعش مسئولیت بیشتر این حملات را برعهده گرفته‌اند.

مرز پاکستان و افغانستان تا سال ۲۰۱۴ شاهراهی برای شبه‌نظامیان طالبان به شمار می‌رفت. ارتش پاکستان از سال ۲۰۱۴ با انجام چند عملیات در این منطقه سعی کرد که این شاهراه را از کنترل طالبان خارج کند، اما درگیری‌های بین قبایل در این منطقه همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.