ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اژه‌ای درباره عذرخواهی مرتضوی: منتظریم دادگاه نظر دهد

اژه‌ای درباره احتمال تبرئه مرتضوی و دیگر عاملان در پرونده کهریزک گفت که در بعضی موارد تبرئه نشده‌اند و دادگاه باید نظر دهد که مرتضوی مقصر بوده است.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه ایران درباره نامه عذرخواهی سعید مرتضوی بابت واقعه کهریزک و احتمال تبرئه او پس از انتشار این عذرخواهی گفت: «فقط ملتزم به نظر دادگاه هستیم».

اژه‌ای درباره احتمال تبرئه شدن مرتضوی از جرایم مرتبط با پرونده کهریزک گفت که دادگاه باید تصمیم بگیرد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، محسنی اژه‌ای یکشنبه ۲۸ شهریور در کنفرانس خبری خود درباره عذرخواهی سعید مرتضوی، دادستان پیشین تهران و متهم پرونده وقایع کهریزک گفت که در رابطه با قصد و نیت او و برداشت از نامه عذرخواهی‌اش «ما ملتزم به نظر کسی نیستیم».

اژه‌ای درباره احتمال تبرئه مرتضوی از جرایم مرتبط با این پرونده گفت: «ما منتظریم که دادگاه نظر دهد، به این صورت هم نبوده که در تمام موارد در این خصوص تبرئه شوند، در بعضی موارد تبرئه نشده اند».

او در ادامه گفت: «دادگاه باید نظر دهد که دادستان سابق در این باره مقصر بوده است و یا به چه میزان مقصر بوده است».

سعید مرتضوی که پرونده‌اش به‌عنوان عامل جنایات بازداشتگاه کهریزک در دادگاه تجدید‌نظر در حال رسیدگی‌ست، روز یکشنبه ۲۱ شهریور در نامه‌ای سرگشاده خطاب به قاضی پرونده‌، از بازماندگان کشته‌شدگان بازداشتگاه کهریزک عذرخواهی و بابت بروز این حوادث ابراز شرمندگی کرد.

شعبه ۷۶ دادگاه کیفری به ریاست قاضی مدیرخراسانی‌، در تیرماه ۱۳۹۲ مرتضوی را از اتهام قتل محمد کامرانی، از کشته شدگان کهریزک تبرئه کرد. مرتضوی به اتهام گزارش خلاف، حکم پرداخت ۲۰۰ هزار تومان جریمه نقدی گرفت.

«اگر وقایع ۸۸ تکرار شود حکومت با شدت برخورد کند»

سخنگوی قوه قضائیه ایران گفت که نظام جمهوری اسلامی در برخورد با وقایع کهریزک «هیچ کوتاهی نکرد» و ادامه داد: «نظام به محض اطلاع برخورد جدی را شروع کرد. تمام کسانی که در آنجا بودند منتقل شدند و همچنین کسانی که به نحوی پیرامون این موضوع متهم بودند تحت تعقیب قرار گرفتند. پرونده ها رسیدگی شد که بخشی از آنها تا مرز مجازات قصاص هم پیش رفت، بعضی ها هم مورد مجازات های دیگر قرار گرفتند».

اژه‌ای وقایع کهریزک را «جرم و خلاف قانون» خواند و گفت دستگاه قضایی ایران در رسیدگی به آن «هیچ اغماضی» نکرد.

سخنگوی قوه قضائیه ایران همچنین با بیان این که اعتراضات پس از انتخابات سال ۸۸ با «تحریک مردم برخلاف قانون و برخلاف ضوابط» از سوی افرادی رخ داد و معترضان «اموال عمومی را به آتش کشیدند و سبب شدند عده‌ای کشته شوند».

او اضافه کرد: «اگر چنین حوادثی تکرار شود وظیفه مردم و حکومت است که با شدت برخورد کنند».

گروهی از جوانانی که روز ۱۹ تیر ۸۸ در گردهمایی‌های خیابانی ۱۸ تیر دستگیر شدند، به دستور مستقیم مرتضوی، دادستان وقت تهران به کهریزک برده شدند. امیر جوادی‌فر، محسن روح‌الامینی، محمد کامرانی و رامین قهرمانی در سوله‌های بدون آب و امکانات کهریزک جان باختند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.