ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

توران میرهادی در پی سکته مغزی در بیمارستان بستری شد

بنیانگذار شورای کتاب کودک و پیشکسوت ادبیات کودک و نوجوان در ایران، در پی سکته مغزی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در تهران بستری شد.

بنیانگذار شورای کتاب کودک و پیشکسوت ادبیات کودک و نوجوان در ایران، در پی سکته مغزی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی در تهران بستری شده است.

توران میرهادی، موسس و عضو هیات مدیره شورای کتاب کودک، استاد ادبیات کودکان و متخصص آموزش و پرورش، روز یکشنبه ۲۸ شهریور سکته مغزی کرده و به بیمارستان منتقل شده است. خبرگزاری ایسنا به نقل از نوش آفرین انصاری، دبیر شورای کتاب کودک نوشت: «خانم میرهادی در بخش مراقبت‌های ویژه، تحت مداوا قرار دارد و نمی‌دانیم عارضه سکته چقدر گسترش داشته است.»

توران میرهادی متولد ۱۳۰۶ و دانش آموخته رشته روانشناسی تربیتی و آموزش پیش از دبستان از دانشگاه‌های فرانسه است.

او بنیانگذار و مسئول طرح فرهنگنامه کودکان و نوجوانان، (اولین کتاب مرجع ایرانی برای کودکان و نوجوانان) است. تاسیس کودکستان و مدرسه ابتدایی و راهنمایی "فرهاد" نیز از فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی خانم میرهادی است. از جمله تالیفات متعدد خانم میرهادی، یکی کتاب "جستجو در راه‌ها و روش‌های تربیت" است که بر اساس تجربیات ۲۵ سال سرپرستی مدرسه فرهاد نگاشته شد.

توران میرهادی از سال ۱۳۵۸ تا کنون سرپرستی تدوین و تالیف فرهنگنامه کودکان و نوجوانان را برعهده داشته؛ فرهنگنامه‌ای که به جلد پانزدهم رسیده و سه جلدی بعدی آن نیز آماده انتشار است. او را مادر ادبیات کودکان و نوجوانان در ایران خوانده‌اند.

میرهادی در خانواده‌ای فرهیخته رشد کرده است. پدرش از نخستین مهندسان ایرانی تحصیلکرده در آلمان بوده و مادرش یک هنرمند نقاش و مجسمه‌ساز آلمانی.

توران میرهادی به زبان‌های فرانسه، آلمانی و انگلیسی تسلط دارد. همسر اول او، سرگرد جعفر وکیلی، از افسران حزب توده بود که پس از کودتای ۲۸ مرداد، دستگیر و اعدام شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • توري

    از شنيدن خبر متاسفم ، و واقعن دلم به درد آمد كه اين بانوي شريف وروشنفكر و بنيان گزارمدرسه فرهاد و شوراي كتاب كودك و مادري شايسته و علم پرور و آدم ساز اينگونه دچار بيماري و ناتواني شده او به راستي انديشه پاك و پرتواني براي پرورش كودكان و آينده سازان سرزمين مان ايران داشت ودارد ، ناتوان شدن او ضايعه بزرگي است براي فرهنگ و ادبيات ناب ايران . من نام او را " مادر فرهنگي معاصر " مي گذارم و ضمن اين كه آن دست هايي را كه كتاب ها را پيش روي كودكان ورق ميزد ، مي بوسم ، آرزوي بهبودي اين عزيز را دارم . مادر فرهنگي معاصر ايران دست هايت را از راه دور مي بوسم!