ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کاهش آراء دو حزب حاکم آلمان در انتخابات ایالتی برلین

در پی انتخابات ایالتی برلین، دو حزب حاکم دمکرات مسیحی و سوسیال دمکرات آلمان که ائتلاف آن‌ها افزون بر دولت مرکزی در این ایالت نیز حاکم بود، اکثریت خود را در ایالت برلین از دست داد.

در پی انتخابات ایالتی برلین، دو حزب حاکم دمکرات مسیحی و سوسیال دمکرات آلمان که ائتلاف آن‌ها افزون بر دولت مرکزی در این ایالت نیز حاکم بود، اکثریت خود را در ایالت برلین از دست داد.

در انتخابات ایالتی برلین که یکشنبه ۱۸ سپتامبر / ۲۸ شهریور برگزار شد، حزب سوسیال دمکرات با این‌که آراء خود را نسبت به دور قبل از دست داد با این حال با ۲۱,۶ درصد قدرتمندترین حزب در این ایالت شد.

حزب سوسیال دمکرات نسبت به دوره قبلی انتخابات ایالتی برلین ۶,۷ درصد کمتر رأی آورد.

حزب دمکرات مسیحی با ۱۷,۶ درصد آرا در رده دوم قرار گرفت اما این حزب نیز نسبت به دوره قبلی ۵,۷ درصد آراء کمتری آورد.

پس از این دو حزب، حزب چپ‌ها با ۱۵,۶ درصد و حزب سبزها با ۱۵,۲ درصد آرا قرار دارند. حزب چپ‌ها از احزاب موفق این دور بود که ۳,۹ درصد به میزان آرا آن نسبت به دوره قبلی افزوده شد. اما حزب سبزها نیز با ریزش آراء ۲,۴ درصدی مواجه شد.

بیشترین افزایش آرا را حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» داشت. این حزب به‌شدت سیاست‌های دولت آنگلا مرکل در مورد پناهجویان را مورد انتقاد قرار می‌دهد و با استفاده از این موقعیت در یک سال اخیر رشد چشمگیری داشته است. «آلترناتیو برای آلمان» موفق شد در انتخابات ایالتی برلین ۱۴,۲ را به‌دست آورد و به همین نسبت به آرا آن افزوده شد.

حزب لیبرال «دمکرات آزاد» پس از پنج سال موفق شد با ۶,۷ درصد آرا بار دیگر به پارلمان برلین راه یابد. رشد آرا این حزب نسبت به دوره قبل ۴,۹ درصد بود.

بدین ترتیب در مجموع حزب سوسیال دمکرات ۳۸ کرسی، حزب دمکرات مسیحی ۳۱ کرسی، حزب چپ‌ها و حزب سبزها هر کدام ۲۷ کرسی، حزب «آلترناتیو برای آلمان» ۲۵ کرسی و حزب دمکرات آزاد ۱۲ کرسی پارلمان ایالتی برلین را به‌دست آوردند.

با این نتایج اکنون ائتلاف حزب سوسیال دمکرات و حزب دمکرات مسیحی در این ایالت پایان می‌یابد و حزب سوسیال دمکرات در پی تشکیل ائتلاف با چپ‌ها و سبزها خواهد بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.