ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران ۶ فروند از هواپیماهای ایرباس را نمی‌خرد

یک مقام ایرانی گفته است که جمهوری اسلامی از ۱۱۸ فروند هواپیمای ایرباسی که قرار بود بخرد ۱۱۲ فروند را خریداری خواهد کرد.

یک مقام ایرانی گفته است که جمهوری اسلامی از ۱۱۸ فروند هواپیمای ایرباسی که قرار بود بخرد ۱۱۲ فروند را خریداری خواهد کرد.

رویترز، سه‌شنبه ۳۰ شهریور / ۲۰ سپتامبر به نقل از این مقام ایرانی نوشته است دلیل کاهش شش فروند هواپیمای ایرباس از لیست خرید ایران «تأخیر در صدور مجوزهای مربوطه از سوی آمریکا» است.

این شش فروند هواپیما قرار بود در سال ۲۰۱۶ به ایران تحویل داده شود.

ایران در ماه ژانویه سال جاری اعلام کرد که می‌خواهد ۱۱۸ فروند هواپیما به ارزش ۲۷ میلیارد دلار از شرکت ایرباس خریداری کند.

به‌گفته این مقام ایرانی بخش‌هایی از این هواپیما قطعات آمریکایی دارند و این کشور از صدور مجوز صدور این قطعات امتناع و در روند نهایی شدن این توافق کارشکنی کرده است.

او گفت ممکن است در هفته‌های آینده توافق میان ایران و شرکت ایرباس نهایی شود.

این مقام ایرانی همچنین در مورد قرارداد خرید هواپیماهای بویینگ آمریکا نیز گفت: ممکن است ایران از خرید یک فروند هواپیما انصراف دهد و به جای ۱۰۹ فروند، ۱۰۸ فروند هواپیما از این شرکت خریداری کند.

توافق ایران و شرکت بوئینگ برای فروش ۸۰ فروند هواپیما به شرکت ایران‌ایر و اجاره ۲۹ فروند هواپیمای دیگر، در ماه ژوئن صورت گرفت.

علیرضا جهانگیریان، رئیس سازمان هواپیمایی ایران در مرداد ۱۳۹۳ گفته بود از میان ۲۵۱ فروند هواپیمای موجود در ناوگان هوایی ایران، ۱۰۸ فروند زمین‌گیر هستند. او افزوده بود که ارتقای ناوگان هوایی کشور به دستکم ۵۰۰ فروند هواپیما نیاز دارد.

از انجام اولین پرواز هوایی در ایران در سال ۱۲۹۲، دو هزار و ۱۲۷ نفر جان خود را در سوانح هوایی نظامی و غیرنظامی از دست داده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.