ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درمان شجریان در کنار خانواده‌اش ادامه دارد

علی مرادخانی، معاون هنری وزارت ارشاد اسلامی می‌گوید وزیر بهداشت درمان استاد آواز ایران را پیگیری می‌کند. هم‌زمان آلبوم تازه‌ای از شجریان منتشر شد.

درمان محمد رضا شجریان پس از بازگشتش به ایران در منزل او ادامه دارد. علی مرادخانی، معاون هنری وزارت ارشاد اسلامی می‌گوید وزیر بهداشت درمان استاد آواز ایران را پیگیری می‌کند.

محمدرضا شجریان برای ادامه مداوای بیماری خود به خارج از کشور سفر کرده بود

محمد رضا شجریان که به سرطان کلیه مبتلاست در پیام ویدیویی خود در نوروز سال جاری وعده داده بود که پس از بهبودی به ایران بازمی‌گردد. او به وعده خود عمل کرد و اکنون به گفته معاون هنری وزارت ارشاد روحیه او در کنار خانواده بهتر شده و هرچند به لحاظ جسمانی مشکلاتی دارد، اما درمان بیماری سرطان استاد آواز ایران در منزل او در کنار خانواده‌اش ادامه دارد.

علی مرادخانی به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفته است: «باید بدانیم که استاد دچار بیماری هستند و مشکلاتی نیز وجود دارد. آقای هاشمی، وزیر بهداشت و همکارانشان در منزل استاد پیگیر مراحل درمان این هنرمند هستند. البته قرار است اگر نیاز به اطلاع‌رسانی باشد، آقای همایون شجریان در این زمینه اقدام کنند.»

معاون هنری وزارت ارشاد اسلامی درباره منع فعالیت هنری محمد رضا شجریان در ایران توضیح نداد. او فقط به گفتن این نکته بسنده کرد که اگر درمان استاد آواز ایران موفقیت‌آمیز باشد، درباره نحوه برگزاری کنسرت برای او در فرصت مقتضی مسئولان تصمیم می‌گیرند.

در فروردین سال جاری، حسین نوش‌آبادی، سخنگوی ارشاد اسلامی در گفت‌و‌گو با روزنامه آرمان اذعان کرده بود که برخی نهادهای «خارج از وزارت ارشاد اسلامی» مانع از برگزاری کنسرت برای محمد رضا شجریان می‌شوند. سخنگوی ارشاد اسلامی در دی سال گذشته از شجریان خواسته بود «به آرمان‌ها و برنامه‌های نظام» نزدیک شود.

بیشتر بخوانید:

همزمان با این تحولات اما یکی از آلبوم‌های قدیمی محمد رضا شجریان در ایران منتشر شد: آلبوم «طریق عشق» که حاصل همکاری محمد رضا شجریان با پرویز مشکاتیان و گروه موسیقی عارف است و نخستین بار در سال ۱۳۶۷ در تور اروپایی شجریان اجرا شد و مورد استقبال ایرانیان تبعیدی قرار گرفت.

نسخه استودیویی این آلبوم که شامل ۱۰ قطعه است مجوز گرفته و پیش‌فروش آن آغاز شده است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سیما

    من هم بودم ترجیح می دادم در این دقایق پر درد و رنج در کنار خانواده ام باشم و نهایتاً روی در نقاب خاک وطنم بکشم. یادش گرامی که انسان هنرورزی است از نسلی که در شرف انقراض.