ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آغاز ساخت یک دیوار در اطراف اردوگاه پناهجویان در کاله

بریتانیا هزینه را می‌پردازد، فرانسه آن را می‌سازد: دیواری در نزدیکی اردوگاه کاله، موسوم به «جنگل» ساخته می‌شود تا مانع از آن شود که پناهجویان کامیون‌های به مقصد بریتانیا را متوقف کرده و با آن خود را به این کشور برسانند.

در نزدیکی اردوگاه پناهجویان در کاله، واقع در شمال فرانسه، ساخت یک دیوار آغاز شده است تا پناهجویان را از بندر دور نگاه دارد.

ساخت دیوار در نزدیکی اردوگاه کاله

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، کارگران ساختمانی سه‌شنبه ۲۰ سپتامبر / ۳۰ شهریور در مسیر جاده به سوی بندر بتن‌ریزی اولیه را برای برپا کردن دیوار انجام دادند.

این دیوار به طول یک کیلومتر و به ارتفاع چهار متر باید تا پایان سال ساخته شود.

به‌گفته سازمان‌های امدادرسان، در اردوگاه کاله که به اردوگاه «جنگل» معروف است، شش هزار و ۹۰۰ پناهجو به‌سر می‌برند که وضعیت بلاتکلیفی دارند. این سازمان‌ها روز سه‌شنبه اعلام کردند که شمار پناهجویان در این اردوگاه حتی به بیش از ۱۰ هزار نفر رسیده است.

بیشتر این پناهجویان امیدوارند از طریق کانال مانش و یا اروتونل خود را به بریتانیا برسانند.

پناهجویان همواره با شاخه درختان و اشیاء دیگر جاده‌ای را که به بندر می‌رود مسدود می‌کنند تا کامیون‌ها را مجبور به توقف سازند و آن‌ها با سوار شدن بر کامیون‌ها و پنهان شدن در آن‌ها به بندر بروند و با کشتی به بریتانیا برسند.

دیوار جدیدی که در چند صد متری اردوگاه کاله ساخته می‌شود مانع از این اقدام پناهجویان خواهد شد. این دیوار سیم خارداری را که در امتداد جاده به سمت بندر کشیده شده ادامه می‌دهد.

هزینه ساخت این دیوار را که ۲,۷ میلیون یورو برآورد شده بریتانیا خواهد پرداخت. دولت بریتانیا از مدت‌ها پیش در تأمین امنیت بنادر کاله و اروتونل نقش دارد تا بدین طریق مانع از ورود پناهجویان غیرقانونی به کشورش شود.

سازمان‌های امدادرسان ساخت دیوار در کنار اردوگاه کاله را مورد انتقاد قرار داده و آن را «بی‌فایده و گران» دانسته‌اند. آن‌ها معتقدند این اقدام مسأله‌ای را حل نخواهد کرد، پناهجویان از این پس خود را به انتهای دیوار می‌رسانند و از آن‌جا مسیر کامیون‌ها را مسدود می‌کنند.

برای سیاستمداران محلی نیز ساخت دیوار بی‌دردسر نخواهد بود. آن‌ها می‌گویند از آن‌جا که دولت سوسیالیست در پاریس وعده برچیدن اردوگاه کاله را داده است چنین اقدامی غیرضروری خواهد بود.

دولت فرانسه می‌خواهد پناهجویان را در نقاط مختلف کشور تقسیم کند اما برای طرح‌های خود هیچ زمان مشخصی را ارائه نکرده است.

در ماه‌های گذشته بارها دولت تلاش کرد که اردوگاه کاله را برچیند اما در پی هر اقدام سرپناه‌های جدید ساخته شد. منطقه کاله از سال‌ها پیش یک نقطه کانونی در بحران پناهجویی اروپا بوده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.