ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بادامچیان: صلاح احمدی‌نژاد بود روی نیمکت بنشیند

گفته شده که خامنه‌ای احمدی‌نژاد را از ورود به انتخابات نهی کرده است. قائم‌مقام حزب موتلفه نیز می‌گوید به احمدی‌نژاد نصیحت کرده که وارد صحنه سیاست نشود زیرا "می‌شکند."

خامنه‌ای احمدی‌نژاد را از ورود به انتخابات نهی کرده است. قائم‌مقام حزب موتلفه نیز می‌گوید به احمدی‌نژاد نصیحت کرده بود که وارد صحنه سیاست نشود زیرا "می‌شکند."

اسدالله بادامچیان، قائم‌مقام حزب موتلفه در بحث کاندیداتوری احمدی‌نژاد در انتخابات ۹۶ می‌گوید: «اگر هوس بود یک بار بس بود.» او در مصاحبه‌ای با وبسایت "خبرآنلاین" از مصلحت نبودن ورود احمدی‌نژاد به صحنه انتخابات و پیامدهای این ورود صحبت کرده است.

خبرگزاری فارس، یکشنبه ۲۸ شهریور از قول مهدی فضائلی، مدیرعامل سابق این خبرگزاری گزارش داده بود که خامنه‌ای در ملاقات با احمدی‌نژاد، او را صریحا از کاندیداتوری در انتخابات ۱۳۹۶ نهی کرده است.

بادامچیان به خبرآنلاین گفته است: «من قبل از اینکه این طور شود چون با آقای احمدی‌نژاد رفیقم به او گفتم به صحنه‌های انتخاباتی نیا و مثل بازیکن ذخیره روی نیمکت بنشین. هیچ نظامی رئیس جمهور دو دوره ای خود را دور نمی اندازد، او را ذخیره نگه می دارد تا به جایش استفاده کند.»

ظاهرا بادامچیان این توصیه را به خاتمی هم کرده است. او به خبرآنلاین گفته که رئیس دولت اصلاحات به نصیحت او گوش نداد و احمدی‌نژاد هم همینطور: «الان مصلحتش نیست وارد صحنه شود مگر شرایط یک زمانی اماده شود اما این که در وضعیت کنونی بیاید در صحنه دچار مشکل می‌شود...»

در گزارش خبرگزاری فارس از قول مهدی فضائلی آمده بود که دوره دوم ریاست جمهوری احمدی‌نژاد جزء پرتنش‌ترین ادوار ریاست جمهوری در ایران بوده است.

بادامچیان، در توضیح این که چه مصلحتی در نیامدن احمدی‌نژاد دیده، گفته است: «می‌شکند دیگر... رئیس جمهور دو دوره‌ای سابق برایش بهتر است ذخیره بنشیند تا بیاید وارد دعواها شود و این طرف و آن طرف علیه او موضع بگیرند...»

احمدی‌نژاد که با روی کار آمدن روحانی تا مدت‌ها سکوت کرده و در حاشیه بود، از چند ماه قبل دوباره فعال شد و به سفرهای استانی در مشهد، گرگان، آمل و ملارد رفت. او حتی در اواخر مرداد نامه‌ای به اوباما نوشت و ضمن نصیحت رئیس جمهوری آمریکا، خواستار آزاد شدن دو میلیارد دلار از دارایی‌های توقیف شده ایران شد.

چهره‌های شاخص جبهه پایداری از جمله روح‌الله نژاد حسینیان و اسماعیل کوثری پیشتر گفته‌‌ بودند که احمدی‌نژاد در صدد شرکت در انتخابات ۹۶ است و در صورت پشتیبانی اصولگرایان رای می‌‌آورد. حمید رسایی، نماینده جنجالی تهران در مجلس نهم و یکی از حامیان سرسخت احمدی‌نژاد، در یک سخنرانی گفته که احمدی‌نژاد نظر مشورتی از خامنه‌ای خواسته و انشاءالله درخواست‌کننده به آن عمل می‌کند: «چون اگر نمی‌خواست به آن عمل کند چرا نظر خواسته است؟»

این که خامنه‌ای احمدی‌نژاد را از ورود به انتخابات ۹۶ نهی کرده هنوز رسما تایید نشده است. ورود دوباره احمدی‌نژاد به صحنه سیاست و رقابت‌های انتخاباتی، می‌تواند زخم رویدادهای پس از انتخابات ۸۸ را تازه کند و پشتیبانی‌ها و جمله معروف خامنه‌ای را به یاد بیاورد که گفت: «نظر من به ایشان نزدیک‌تر است.»

حضور مستقیم احمدی‌نژاد در سیاست، می‌تواند بحث پرونده‌‌‌های فساد اقتصادی و سیاسی دولت‌های نهم و دهم را نیز که به بایگانی سپرده‌ شده‌اند دامن بزند.  ۲۳ فقره شکایت از احمدی‌نژاد نزد قوه قضاییه وجود دارد اما او تا کنون پاسخگوی هیچ‌کدام آنها نبوده و چه‌بسا مصلحت نیز در همین باشد.

فاضل موسوی، عضو کمیسیون اصل نود مجلس هشتم در ماه تیر ۹۵ گفته بود احمدی‌نژاد از بسیاری از افراد که نقطه ضعفی دارند، سوژه‌ای دارد و برای همین کسی جرات نمی‌کند به او بگوید بالای چشمت ابروست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محمود

    احمدی نژاد هرچه باشد ار طرفداران بخش خصوصی صد برابر بهتر است