ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احمد آلتان، روزنامه‌نگار منتقد ترکیه، ساعاتی پس از آزادی بازداشت شد

احمد آلتان، نویسنده و روزنامه‌نگاری که ۳۰۰ نفر از هنرمندان و نویسندگان مطرح جهان خواهان آزادی او و برادرش شده بودند و روز پنج‌شنبه آزادی او اعلام شد، بار دیگر توسط پلیس ترکیه بازداشت شد.

پلیس ترکیه احمد آلتان نویسنده و روزنامه‌نگار مطرح این کشور را تنها چند ساعت پس از ابلاغ حکم آزادی‌اش از سوی دادگاه، بازداشت کرد.

احمد آلتان، نویسنده و روزنامه‌نگار منتقد ترکیه

روز پنج‌شنبه ۲۲ سپتامبر / یکم مهر خبرگزاری آناتولی ترکیه خبر داده بود که دادگاهی در استانبول دادخواست دادستانی علیه آلتان را رد و حکم آزادی او را صادر کرده است.

همزمان با اعلام آزادی او حکم بازداشت برادرش محمد آلتان صادر شد. هر دو برادر متهم به عضویت در یک گروه تروریستی و تلاش برای سرنگونی دولت در جریان کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه / ۲۵ تیرماه شده‌اند.

به‌گفته خبرگزاری آناتولی، آن‌ها حدود دو هفته پیش با این اتهام بازداشت شده بودند که یک روز قبل از کودتا در یک برنامه زنده تلویزیونی «پیام‌های پنهانی» درباره کودتای پیش رو داده بودند.

نویسندگان، موسیقیدانان، هنرمندان و دانشگاهیان، از جمله سه برنده جایزه نوبل پس از بازداشت آن‌ها در نامه سرگشاده‌ای خواهان اعتراض به «تحریکات خصمانه دولت» شدند. ۳۰۰ نفر این نامه را امضا کردند. نام چهره‌هایی چون اورهان پاموک، نیل گیمن، نیک هورنبی، نیک کیو، هرتا مولر و گونتر والراف در میان امضاکنندگان این نامه دیده می‌شد.

بر اساس گزارش‌های نهاد مستقل «پلاتفرم ۲۴» (P24) در حال حاضر در ترکیه ۱۰۰ روزنامه‌نگار در بازداشت و یا تحت نظر پلیس قرار دارند.

«پلاتفرم ۲۴» ابتکاری است برای حمایت و ترویج استقلال در مطبوعات ترکیه، زمانی که حرفه روزنامه‌نگاری تحت فشارهای تجاری و یا سیاسی شدید قرار دارد.

سازمان گزارشگران بدون مرز پنج‌شنبه ۲۲ سپتامبر / یکم مهر فشار علیه روزنامه‌نگاران ترکیه را بی‌سابقه توصیف کرد.

احمد آلتان پس از آزادی هشدار داده بود که اگر دولتمردان سیاست‌های خود را تغییر ندهند «آینده وحشتناکی» ترکیه را تهدید خواهد کرد.

دولت ترکیه جنبش فتح‌الله گولن را مسئول کودتای نافرجام ماه ژوئیه می‌داند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Ali

    فتو کپی برابر اصل است