ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کلینتون پس از شکست سندرز دیگر سبز نیست

کلینتون در ماه‌های اخیر مکرراً از برنامه‌های خود برای بدل‌کردن آمریکا به یک "ابرقدرت انرژی پاکیزه" سخن گفته‌، بی‌آنکه به گرمایش زمین اشاره کند.

 هیلاری کلینتون پس از به‌دست‌آوردن حمایت برنی سندرز برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، دیگر چندان در سخنرانی‌های انتخاباتی خود به تغییرات آب‌و‌هوایی در سطح جهانی و انسانی‌بودن علت آن نمی‌پردازد.

هیلاری کیلینتون

در گزارشی که در وب‌سایت خبری "خانه آب‌وهوا" (Climate Home) منتشر شده‌ است، بررسی متن سخنرانی‌های کلینتون نشان می‌دهد که وزیر امور خارجه سابق آمریکا پس از اعلام حمایت رسمی برنی سندرز از نامزدی او، استفاده از کلمه "تغییرات آب‌و‌هوایی" در سخنرانی‌های عمومی خود را به شدت کاهش داده‌است. "خانه آب‌و‌هوا" وابسته به نهادِ ناظر رسمی سازمان ملل در امور سیاست‌های محیط‌زیستی است و اخبار و گزارش‌های مربوط به سیاست‌های بین‌المللی در این زمینه را منتشر می‌کند.

این گزارش اشاره می‌کند که کلینتون در ماه‌های اخیر مکرراً از برنامه‌های خود برای بدل‌کردن ایالات متحده به یک "ابرقدرت انرژی پاکیزه" سخن گفته‌است، بی‌آنکه به بحران جهانی گرمایش کره زمین به عنوان عاملی اشاره کند که چنین تغییری را برای آمریکا ضروری ساخته ‌است.

به‌علاوه، نامزد حزب دموکرات روز دوشنبه ۱۹ سپتامبر در خطاب اینترنتی خود رو به جوانان زاده هزاره جدید هیچ اشاره‌ای به این موضوع نکرد، در حالی ‌که "تغییرات آب‌وهوایی جهانی" یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این گروه جمعیتی از رأی‌دهندگان محسوب می‌شود.

این تغییر در حالی صورت می‌گیرد که کلینتون در شش‌ماه آخر رقابت‌های مقدماتی علیه برنی سندرز در هر یک سخنرانی از دو سخنرانی خود، یعنی در نیمی از تمام سخنرانی‌های عمومی‌اش به "تغییرات آب‌و‌هوایی" پرداخته بود.

اما پس از اعلام حمایت سندرز در ۱۲ ژوئیه امسال، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در ۳۸ سخنرانی عمومی خود تنها هشت بار به این موضوع اشاره کرده است.

این تغییر در حالی صورت می‌گیرد که کلینتون در روز اعلام حمایت سندرز طی سخنانی گفته بود که "درست همان‌طور که برنی با چنین نیرویی به ما یادآور می‌شود، باید برای ادای دین به نسل‌های آینده با همکاری یکدیگر به مبارزه با تغییرات آب‌و‌هوایی بپردازیم".

رویگردانی کلینتون از تأکید بر تغییرات آب‌و‌هوایی به‌عنوان معضلی جهانی و ساخته دست بشر باعث شده است تا امید فعالان محیط زیست برای بدل‌شدن این موضوع به نکته‌ای کلیدی در انتخابات ریاست‌جمهوری امسال آمریکا بر باد رود. این فعالان امیدوار بودند تا با توجه به حضور دونالد ترامپ، میلیونر و سرمایه‌دار منکر گرمایش کره زمین در این انتخابات، کلینتون موضعی محکم‌تر و قوی‌تر علیه اظهارات او در این‌باره اتخاذ کند.

این گزارش به نقل از پروفسور رابرت استاوینز، مدیر برنامه اقتصاد محیط زیست دانشگاه هاروارد، دلیل تغییر لحن کلینتون را تمرکز دموکرات‌ها بر جلوگیری از ورود ترامپ به کاخ سفید می‌داند. به باور استاوینز، کلینتون برای جلب توجه رأی‌دهندگان مستقل و نامصمم وارد کار شده است و تأکید بر سیاست‌های مورد نظر طیف چپ رأی‌دهندگان دموکرات دیگر در اولویت‌های او قرار ندارد.

بنا به نتایج یک پژوهش انجام‌گرفته در دانشگاه ییل آمریکا در ماه ژوئیه امسال، یعنی در گرم‌ترین سال ثبت‌شده بر کره زمین تا کنون، تنها ۱۷ درصد رأی‌دهندگان "نگران" نسبت به تغییرات آب و هوایی این مسئله را جزء سه دغدغه اصلی خود در انتخابات پیش روی ریاست‌جمهوری عنوان کرده‌اند. بخشی از رأی‌دهندگان حتی نسبت به این مسئله نگران هم نبوده‌اند.

این گزارش همچنین تأکید کلینتون بر سیاست‌های مربوط به تغییرات آب‌و‌هوایی را حاصل تلاش برای مبارزه با کمپین برنی سندرز می‌داند. سندرز مسئله تغییرات آب‌وهوایی را در کنار مسئله عدالت اجتماعی در مرکز توجه خود قرار داده بود و هر دو را از مهم‌ترین خطرها برای امنیت ملی آمریکا می‌دانست.

با این حال، اگرچه کلینتون از حامیان انرژی‌های تجدیدپذیر و سبز است و برنامه‌های مشخصی برای کاهش مصرف سوخت‌های کربنی ارائه داده‌ است، همچون سندرز مواضع سفت‌وسختی در برابر قیمت‌گذاری کربن و نیز فرکینگ (روش شکست هیدرولیکی برای استخراج نفت و گاز) نداشته‌ است. به همین دلیل، بخشی از حامیان جوان او به سمت ژیل استاین، نامزد حزب سبز برای انتخابات آمریکا گرایش پیدا کرده‌اند که به خاطر شرکت در اعتراضات علیه خط لوله داکوتا برای او حکم جلب نیز صادر شده‌ است.

کلینتون همچنین در زمان تصدی‌گری وزارت امور خارجه آمریکا یکی از تبلیغ‌کنندگان فرکینگ در سطح جهانی بود و به کشورهای در حال توسعه توصیه می‌کرد تا برای استخراج گازهای شیل خود با شرکت‌های آمریکایی قرارداد ببندند. همچنین بنیاد خیریه کلینتون کمک‌های مالی بسیار هنگفتی از شرکت‌های نفتی دریافت می‌کند. این موارد باعث شده است تا برخی از حامیان پیشین سندرز نسبت به وعده‌های محیط زیستی او نگران باشند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.