ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران خط تولید موشک "ذوالفقار" را افتتاح کرد

این موشک با برد ۷۰۰ کیلومتر، یک موشک نقطه زن زمین به زمین با سوخت جامد مرکب است و تمامی مراحل تحقیقات، طراحی و ساخت آن در ایران انجام گرفته است.

ایران خط تولید موشکی با نام ذوالفقار افتتاح کرد که این اولین موشک سوخت جامد با برد ۷۰۰ کیلومتر است که ایران تولید خواهد کرد.

موشک ذوالفقار نخستین موشک سوخت جامد نقطه زن ایران با برد ۷۰۰ کیلومتر

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، حسین دهقان، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران یکشنبه چهارم مهر در مراسم افتتاح خط تولید این موشک شرکت کرد.

دهقان در مراسم افتتاح خط تولید این موشک گفت که تمامی مراحل تحقیقات، طراحی و ساخت موشک ذوالفقار در سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع ایران انجام گرفته است.

این موشک با برد ۷۰۰ کیلومتر، یک موشک نقطه زن زمین به زمین با سوخت جامد مرکب است.

به گفته دهقان پرتاب مایل، یک مرحله‌ای، رادارگریزی و برخوردار از سکوی پرتاب متحرک از دیگر ویژگی‌های این موشک است.

«در آینده موشک‌های بالستیک  ما می‌توانند اهداف دریایی را بزنند»

وزیر دفاع ایران پس از شرکت در مراسم افتتاح خط تولید موشک ذوالفقار، با شرکت در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی ایران گفت موشک‌های بالستیک زمین به زمین ایران در آینده خواهند توانست اهداف دریایی را نیز هدف قرار دهد.

او همچنین از آغاز تولید سه موشک جدید با نام‌های «غدیر»، «سجیل» و «خرمشهر» خبر داد. دو موشک غدیر و سجیل دارای سوخت جامد با برد بلند هستند و موشک خرمشهر توان «اصابت بالا» دارد.

به گفته دهقان این سه موشک توان نظامی ایران را «چند برابر افزایش خواهند داد» و تا پایان سال ۹۵ تولید آنها آغاز خواهد شد.

او اضافه کرد: «ما در حوزه تولید موشک در زمینه موشک‌های کروز، بالستیک سوخت جامد و مایع و موشک‌های پدافندی، حدی از توان را به لحاظ تولیدی داریم که قادریم هر بُرد، هر دقت و هر میزان تخریبی را با دقت اصابت، طراحی و ایجاد کنیم».

وزیر دفاع ایران همچنین گفت که موشک‌های برد بلند ایران در حال حاضر با دقت زیر ۱۰ متر می‌توانند به هدف‌ها اصابت کنند و موشک‌های کروز زمین به دریا و آن‌هایی که از شناورها پرتاب می‌شوند قادر هستند تمامی به «تمام اهداف دریایی در بردهای بلند» اصابت کنند.

ایران در یک سال گذشته در چند رزمایش تعدادی موشک دوربرد ساخت ایران را به نمایش گذاشته است. موشک‌های نازعات، راکت‌های فجر ۵ و موشک‌های دوربرد با برد چندهزار کیلومتری از آن جمله هستند.

موشک باور ۳۷۳  نیز به تازگی در ایران رونمایی شد. مقامات ایران این موشک ساخت داخل را موشک اس-۳۰۰ بومی می‌خوانند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.