ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در حمله نیروهای ائتلاف به مرکز یمن ۹ غیرنظامی کشته شدند

منابع پزشکی و امدادرسان این شهر گزارش دادند که کشته شدگان، سه کودک و والدین آنها بودند. دست‌کم ۹ غیرنظامی دیگر نیز مجروح شدند.

جنگنده‌های ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی شهر «اب» در مرکز یمن را بمباران کردند. ۹ غیرنظامی در این حملات کشته شدند.

عکس از آرشیو- جنگنده‌های نیروی ائتلاف به شهر أب در مرکز یمن حمله کردند

به گزارش خبرگزاری رویترز، هدف این حملات که در واپسین ساعات شنبه ۲۴ سپتامبر/ سوم مهر صورت گرفت مواضع حوثی‌ها در این شهر بود. این شهر در تصرف حوثی‌های یمن است.

منابع پزشکی و امدادرسان این شهر گزارش دادند که کشته شدگان، سه کودک و والدین آنها بودند. دست‌کم ۹ غیرنظامی دیگر نیز مجروح شدند.

نیروهای ائتلاف می‌گویند که هدف حملات هوایی آنها مقابله با حوثی‌های یمن و هواداران علی عبد الصالح، رئیس جمهوری سابق یمن است. اما گزارش‌های متعددی در چند ماه پیش منتشر شده است که چندین بیمارستان، مدرسه و مناطق مسکونی غیرنظامیان هدف حمله نیروهای ائتلاف قرار گرفته‌اند.

شکایت یمن و نیروهای ائتلاف از ایران به شورای امنیت

عبد المالک المخلافی، وزیر امور خارجه یمن روز گذشته اعلام کرد که دولت یمن خوش‌بین است که آتش بس ۷۲ ساعته که از هفته آینده برقرار خواهد شد، به حل مشکل یمن کمک کند.

او همچنین گفت که دولتش در نظر دارد که شکایت‌نامه‌ای درباره کمک‌های تسلیحاتی ایران به حوثی‌ها را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه دهد.

یمن و نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی می‌گویند که مکرراً خودروهای حامل سلاح قاچاق را که از ایران برای حوثی‌ها فرستاده می‌شوند در نقاط مختلف یمن توقیف می‌کنند و کمک‌ رسانی ایران به حوثی‌ها ادامه دارد.

مقامات ایران چنین کمک‌هایی را تکذیب می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.