ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روزنامه‌نگار اردنی مقابل دادگاه به قتل رسید

قرار بود ناهض حتر را به اتهام توهین به اسلام و ایجاد تفرقه مذهبی محاکمه کنند که مقابل دادگاهی در شهر امان به ضرب گلوله او را به قتل رساندند.

ناهض حتر روزنامه‌نگار اردنی قرار بود به خاطر بازنشر کاریکاتوری در انتقاد از تصوری که تروریست‌های داعش از بهشت موعود دارند محاکمه شود. یک تروریست‌ اسلامگرا اما او را مقابل دادگاه با شلیک چند گلوله به قتل رساند.

کاریکاتوری که باعث قتل ناهض حتر، روزنامه‌نگار اردنی شد: خدای داعش

صبح یکشنبه، ۲۵ سپتامبر ناهض حتر، روزنامه‌نگار ۶۵ ساله اردنی روی پله‌های دادگاهی در امان، پایتخت اردن به ضرب گلوله یک تروریست اسلامگرا به قتل رسید.

ناهض حتر، روزنامه نگار فقید اردنی

شبکه العربیه گزارش داده است که ضارب را بازداشت کرده‌اند. دادستان اردن از ناهض حتر به خاطر کاریکاتوری که او در صفحه فیسبوکش منتشر کرده بود به دادگاه شکایت برده بود. هتر در راه محکمه بود که به قتل رسید.

عنوان کاریکاتور بحث‌برانگیر «خدای داعش» است. معلوم نیست این کاریکاتور را چه کسی کشیده است. در این کاریکاتور یک تروریست اسلامگرای داعشی نشان داده می شود که در بهشت با دو حوری بهشتی در بستری آرمیده و در همان حال از خداوند می‌خواهد که برای او «شراب» بیاورد.

تروریست داعشی که ظاهراً به «شهادت» رسیده و اکنون در بهشت است، خطاب به خداوند می‌گوید: «باریتعالی برام یه جام شراب بیار. به جبرئیل هم بگو بادوم زمینی برام بیاره. یک خدمتکار هم بفرست زمین رو بشوره و بشقاب‌های خالی رو جمع کنه.»

در این تصویر خدا که یک تاج طلایی به سر دارد، پرده را کنار زده و به اتاق خواب مرد داعشی نگاه می‌کند. ناهض حتر این کاریکاتور را در صفحه فیسبوکش منتشر کرده بود.  این تصویر، اعتراض بسیاری از مسلمانان اردن را برانگیخت، تا آن حد که دادستان دستور بازداشت ناهض حتر را صادر کرد.

حتر که از مسیحیان اردن است، اواسط اوت به اتهام «توهین به اسلام و ایجاد تفرقه مذهبی» بازداشت و در سپتامبر به قید وثیقه آزاد شده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرهاد

    خدا بیامرزد این مرد را داعش و سلفی ها مرتکب جنایاتی شده اند که از هیتلر هم روسیاه تراند