ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجار انتحاری در "چادرهای عاشورا" در بغداد هفت کشته برجای گذاشت

داعش با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این حمله را به عهده گرفت. در این بیانیه آمده است که «شبه نظامیان شیعه که در آنجا گرد هم آمده بودند» هدف این اقدام انتحاری بودند.

در یک انفجار انتحاری که در چادرهایی در محله شیعه نشین بغداد اتفاق افتاد دست‌کم هفت تن کشته شدند. این چادرها برای آماده سازی مراسم عاشورا در خیابان برپا شده بودند.

عکس از آرشیو - مراسم عاشورا در بغداد

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این انفجار در منطقه اسکان که منطقه‌ای شیعه نشین در غرب بغداد است رخ داد. شیعیان چادرهایی را در خیابان برپا کرده بودند تا برای مراسم عاشورا آماده شوند.

پلیس عراق اعلام کرد که هفت تن در این انفجار کشته و ۲۸ تن مجروح شدند.

داعش با انتشار بیانیه‌ای در فضای مجازی مسئولیت این حمله انتحاری را به عهده گرفت. در این بیانیه آمده است که «شبه نظامیان شیعه که در آنجا گرد هم آمده بودند» هدف این اقدام انتحاری بودند.

هر ساله همزمان با عاشورا کاروان‌های مختلفی از سراسر عراق و کشورهای همسایه برای زیارت اماکن مقدس شیعیان به  کربلا، نجف و سامراء می‌روند. جمهوری اسلامی ایران نیز از یکشنبه برای کاروان زیارتی خود صدور ویزا را آغاز کرده است.

روز گذشته نیز سه انفجار انتحاری همزمان در یک پست بازرسی در استان صلاح الدین ۱۱ کشته و ۳۴ زخمی برجای گذاشت. مسئولیت این عملیات را نیز داعش برعهده گرفت.

با وجود این که در ماه‌های گذشته ارتش عراق با کمک شبه نظامیان شیعه بسیاری از مناطق تحت کنترل داعش را بازپس گرفتند، همچنان مناطقی کلیدی مانند موصل در کنترل داعش است.

دولت عراق ابراز امیدواری کرده است که تا پایان سال جاری میلادی بتواند با کمک شبه نظامیان شیعه که مورد حمایت ایران هستند، عملیات بازپس گیری موصل را آغاز کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.