ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پنتاگون ۱۰۰میلیارد دلار در تسلیحات هسته‌ای سرمایه‌گذاری می‌کند

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا می‌خواهد هزینه بیشتری برای سلاح‌های هسته‌ای در نظر بگیرد. او گفت: «بازدارندگی هسته‌ای آمریکا صخره‌ای است که بر روی آن امنیت ایالات متحده بنا شده است.»

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در جهت گسترش و حفاظت از زرادخانه هسته‌ای این کشور انجام خواهد شد.

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا به‌صراحت نسبت به کره شمالی هشدار داد

اشتون کارتر در دیدار خود از پایگاه هوایی «مینوت» در داکوتای شمالی گفت به‌طور مشخص در پنج سال آینده ۱۰۸ میلیارد دلار برای زرادخانه هسته‌ای آمریکا هزینه خواهد شد.

در پایگاه هوایی «مینوت» بخشی از سلاح‌های هسته‌ای آمریکا مستقر است.

کارتر افزود در حال حاضر روند جدیدی آغاز شده است که باید در آن یک دهه سرمایه‌گذاری ناکافی در زمینه سلاح‌های هسته‌ای اصلاح شود.

او گفت همچنین سال ۲۰۱۶ برای محدودسازی دشمنان بالقوه و جدی گرفتن آن‌ها تعیین‌کننده است.

به‌گفته اشتون کارنر «بازدارندگی هسته‌ای آمریکا صخره‌ای است که بر روی آن امنیت ایالات متحده بنا شده و مهم‌ترین وظیفه وزارت دفاع است.»

وزیر دفاع آمریکا سناریوی رویارویی عظیم با سلاح‌های هسته‌ای همچون دوران جنگ سرد را منتفی ندانست و تأکید کرد که سلاح‌های هسته‌ای می‌توانند به‌طور هدفمند در دامنه‌ای کوچک و هنوز هم بی‌سابقه مورد استفاده قرار گیرند.

کارتر با بیان این‌که «این یک واقعیت قابل تأمل است» افزود چنین حمله‌ای، تا حدودی از سوی روسیه و کره شمالی، می‌تواند هدفش ضربه زدن به حریف مرسوم و برتر در جبهه، و یا ایجاد شکاف و بحران در بین متفقان باشد.

اشتون کارتر به‌صراحت نسبت به کره شمالی هشدار داد و گفت تحریکات کره شمالی تنها دلیل برای مسلح کردن متحدان آمریکا در منطقه نیست. او افزود نه تنها هر حمله‌ای به آمریکا پاسخ خواهد داشت بلکه هر نوع استفاده‌‌ای از سلاح‌های هسته‌ای با پاسخ مؤثر همراه خواهد شد.

این نخستین سخنرانی وزیر دفاع آمریکا با موضوع مرکزی سلاح هسته‌ای از زمان روی کار آمدنش به‌عنوان وزیر دفاع بود. اشتون کارتر از ماه فوریه ۲۰۱۵ تاکنون وزیر دفاع آمریکا است.

کره شمالی در ماه‌های اخیر بدون توجه به هشدارهای سازمان ملل متحد بارها دست به آزمایش هسته‌ای زده است. آمریکا و کشورهای هم‌پیمانش در منطقه شرق آسیا، از جمله کره جنوبی و ژاپن، نسبت به آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی اظهار نگرانی کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.