ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«اعلام حکم پرونده پزشکی عباس کیارستمی تا سه روز دیگر»

ایرج خسرونیا، رئیس هیئت بدوی سازمان نظام پزشکی ایران اعلام کرد که با نوشته شدن حکم دادگاه هیئت بدوی، حکم انتظامی پرونده پزشکی عباس کیارستمی، فیلمساز فقید تا «حدود سه روز دیگر» ابلاغ می‌شود.

ایرج خسرونیا، رئیس هیئت بدوی سازمان نظام پزشکی ایران اعلام کرد که با نوشته شدن حکم دادگاه هیئت بدوی، حکم انتظامی پرونده پزشکی عباس کیارستمی، فیلمساز فقید تا «حدود سه روز دیگر» ابلاغ می‌شود.

بیش از ۸۰ روز از درگذشت عباس کیارستمی، فیلمساز نامدار ایران می‌گذرد اما هنوز حکم نهایی پرونده پزشکی او صادر نشده است.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ایرج خسرونیا سه‌شنبه ۶ مهرماه گفت انشاء حکم نهایی از آن جهت تأخیر داشت که دادستان جرائم پزشکی که قاضی جلسه دادگاه هیئت بدوی است، در آخرین جلسه دادگاه هیات بدوی حضور نداشت و در بیمارستان بستری بود.

او گفت نوشتن حکم امروز (سه‌شنبه) به پایان می‌رسد.

عباس کیارستمی، فیلمساز و برنده نخل طلای جشنواره کن، اسفند‌ماه سال گذشته به دلیل مشکلات گوارشی در بیمارستان بستری شد و چهار عمل جراحی را پشت سر گذاشت. گفته می‌شد او به سرطان معده دچار شده است اما خانواده کیارستمی این موضوع را تکذیب می‌کردند. بنا بر برخی گزارش‌ها روند درمان کیارستمی در ایران به شکل مناسبی پیش نرفت و پس از چهار ماه سپری کردن مراحل درمان در ایران، به پاریس رفت اما در تاریخ ۱۴ تیرماه سال جاری این کارگردان برجسته سینما در سن ۷۶ سالگی بر اثر سکته مغزی در این شهر درگذشت.

پس از این رویداد خانواده کیارستمی شکایت کرده و خواهان رسیدگی قضایی به پرونده پزشکی او شدند. از آن زمان تاکنون این پرونده همچنان در دست بررسی و اعلام حکم نهایی است.

خسرونیا همچنین گفت پس از صدور حکم نهایی از سوی هیئت بدوی، اگر خانواده کیارستمی به حکم صادر شده اعتراض کنند، پرونده به دادگاه تجدید نظر می‌رود، در غیر این صورت موضوع از طرف هیئت بدوی که خطای انتظامی پرونده را بررسی می‌کند، خاتمه یافته است.

به‌گفته رئیس هیئت بدوی سازمان نظام پزشکی، وکلای عباس کیارستمی به تازگی از دو شخص دیگر نیز شکایت کرده‌اند که این پرونده نیز به دادسرا فرستاده شده‌ است. او نامی از این دو شخص نبرد.

دو روز پیش روزنامه شرق آخرین نامه بهمن کیارستمی، فرزند عباس کیارستمی را منتشر کرد که در آن از طولانی شدن ابلاغ حکم نهایی انتقاد شده بود.

بهمن کیارستمی نوشته بود: «کیارستمی آخر زمستان به بیمارستان مراجعه کرد، تمام بهار را رنج کشید و اول تابستان رفت. حالا نسیم پاییزی به ما می‌گوید طلب علم (و نه عدل) از سازمان نظام پزشکی کار بیهوده‌ای است. درعین‌حال پیش چشممان دریایی است از مشاهدات و تجربیات و گزارش‌های مستند، ولی ما هنوز کاسه به دست گرفته‌ایم و از راهروی ساختمان نظام پزشکی و بیمارستان‌های محل طبابت قضات و کارشناسان این سازمان بالا و پایین می‌رویم... که پرده از اسراری بندازیم که بر همه عیان است.»

عباس کیارستمی برای کارگردانی فیلم «طعم گیلاس» در سال ۱۹۹۷ نخل طلای جشنواره فیلم کن را به‌دست آورد. او در فهرست ۴۰ کارگردان بزرگ معاصر سینمای دنیا که گاردین در سال ۲۰۱۱ منتشر کرد، در مقام ششم قرار گرفت.

از آثار معروف کیارستمی می‌توان به فیلم‌های «خانه دوست کجاست»، «زندگی و دیگر هیچ»، «زیر درختان زیتون»، «کلوز آپ»، «باد ما را خواهد برد»، «ده»، «پنج»، «۱۰ روی ده»، «جاده‌های کیارستمی»، «شیرین» و فیلم پربازتاب «کپی برابر اصل» اشاره کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.