ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صادرات آلمان به ایران نزدیک به ۳۰ درصد افزایش یافت

رئیس اتاق بازرگانی ایران و آلمان نسبت به افزایش مبادلات تجاری دو کشور اظهار امیدواری کرد اما گفت ایران هنوز نتوانسته است با بانک‌های آلمانی مراوده داشته باشد. او «بالا بودن ریسک سرمایه‌گذاری» در ایران را از جمله موانع فعالیت اقتصادی در کشور دانست.

امید یراقی، رئیس اتاق بازرگانی ایران و آلمان از افزایش مبادلات تجاری دو کشور پس از لغو تحریم‌ها خبر داد اما گفت ایران هنوز نتوانسته است با بانک‌های آلمانی مراوده داشته باشد.

به‌گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) امید یراقی چهارشنبه ۲۸ سپتامبر / ۷ مهرماه در نخستین نشست اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان مراودات بانک «ایران و اروپا» با تهران در حال حاضر را ۵.۵ میلیارد یورو عنوان کرد و «موانع مالیاتی، شفاف نبودن قوانین و مقررات دارایی و بالا بودن ریسک سرمایه‌گذاری» را از جمله موانع فعالیت اقتصادی در ایران دانست.

یراقی درباره روابط تجاری ایران و آلمان گفت توسعه این روابط نیازمند رفع موانع بانکی است. او گفت: «ما هنوز نتوانسته‌ایم با بانک‌های آلمانی مراوده داشته باشیم.»

مسئولان اقتصادی ایران می‌گویند پس از رفع تحریم‌ها هنوز موانعی بر سر راه مبادلات بانک‌های جهان با ایران وجود دارد. ولی‌الله سیف، رئیس بانک مرکزی روز گذشته (سه‌شنبه) در گفت‌وگو با تلویزیون دولتی ایران مسئول این امر را آمریکا دانست و گفت ایالات متحده اقدامی جدی در رفع نگرانی‌های بانک‌های جهانی در ارتباط با ایران انجام نداده است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و آلمان همچنین گفت در زمان تحریم‌های جهانی علیه ایران، روابط تجاری با آلمان به پایین‌ترین میزان خود رسید و حجم تجارت دو کشور دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار شد اما آمار تجارت خارجی ایران در پنج ماهه منتهی به مردادماه سال جاری، افزایش واردات کالاهای ساخت کشور آلمان را نشان می‌دهد.

به‌گفته او صادرات آلمان به ایران در این مدت ۲۹.۲۳ درصد افزایش داشت و حجم واردات ایران از آلمان به ۹۳۸ میلیون دلار رسید.

امید یراقی خبر داد که به‌زودی ساختمانی پنج طبقه در یکی از بهترین نقاط تهران برای انجام کارهای مربوط به اتاق بازرگانی ایران و آلمان، از جمله صدور ویزای تجاری برای بازرگانان، انجام دیدار تجار دو کشور و حتی ارایه محصولات و تولیدات، در اختیار اتاق بازرگانی ایران و آلمان قرار خواهد گرفت.

در یک سال اخیر هیئت‌های مختلف اقتصادی از آلمان به ایران و از ایران به آلمان سفر کرده‌اند تا روابط تجاری دو کشور را بهبود بخشند.

آلمان پس از چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی و ترکیه پنجمین صادرکننده بزرگ کالا به ایران به شمار می‌رود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.