ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت چهار تن در ارتباط با اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان

در میان تایید و تکذیب خبر برکناری و تغییر هیات‌مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان، دادستان تهران از بازداشت چهار نفر در رابطه با اختلاس ۸هزار میلیارد تومانی این موسسه خبر داد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران از بازداشت چهار تن در رابطه با پرونده اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد.

صندوق ذخیره فرهنگیان ۲۷ شرکت در شش بخش‌های خدمات رفاهی، ساختمان، صنعت، انرژی، بانک و بیمه و خدمات آموزشی در اختیار دارد.

به گزارش خبرگزاری‌ها عباس جعفری دولت‌آبادی چهارشنبه هفتم مهر بدون اینکه نامی افشاء کند، گفت که چهار نفر در ارتباط با پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان بازداشت شده‌اند.

حسین مقصودی نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی هشتم شهریور امسال از اختلاس هشت هزار میلیارد تومانی در صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داده بود.

همزمان با انتشار این خبر برخی از رسانه‌های نزدیک به اصول‌گرایان خبرهایی مبنی بر بازداشت شهاب‌الدین غندالی مدیرعامل این صندوق به همراه همسر و یکی از فرزندانش منتشر کردند.

غندالی اما در گفت‌وگو با رسانه‌ها خبر بازداشت خود را تکذیب کرد و گفت که تنها به عنوان مطلع در رابطه با پرونده بانک سرمایه احضار و مورد پرسش قرار گرفته است.

خبرگزاری فارس ۲۵ شهریور امسال در خبری اختصاصی از برکناری همه اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد. این خبر نیز به فاصله کوتاهی از سوی غندالی تکذیب شد.

او انتشار خبر برکناری‌اش را «شیطنت رسانه‌ای» خواند و گفت که از طریق دستگاه قضایی اتهام اختلاس هشت هزار میلیارد تومانی و شایعه برکناری‌اش را پیگیری خواهد کرد.

تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان

موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان سال ۱۳۷۴ به منظور کمک به معیشت و افزایش توان مالی بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش تاسیس شد. این موسسه در دو دهه گذشته فعالیت‌های اقتصادی و تجاری خود را گسترش داده و در حال حاضر ۲۷ شرکت در شش بخش‌های خدمات رفاهی، ساختمان، صنعت، انرژی، بانک و بیمه و خدمات آموزشی در اختیار دارد.

برپایه گزارش‌هایی که در رسانه‌های داخلی منتشر شده، تخلفات اقتصادی گسترده‌ای در بانک سرمایه به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های این صندوق صورت گرفته است.

مدیرعامل این صندوق با تائید گزارش‌های منتشر شده در باره پرداخت وام بدون اخذ وثیقه در بانک سرمایه، گفت که سه هزار و ۲۸۵ میلیارد تومان از مطالبات معوق این بانک در اختیار پنج نفر است. او بدون اینکه نامی از این پنج نفر ببرد، مجموع مطالبات بانک سرمایه را ۴.۴ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

پرداخت پاداش به اعضای هئیت مدیره و حقوق و مزایای میلیونی برای اعضای هیئت مدیره از دیگر تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان عنوان شده است.

محمود صادقی نماینده حامی دولت در مجلس گفته است که این تخلفات در دولت احمدی‌نژاد رخ داده است. اما منتقدان دولت می‌گویند که بخشی از تخلفات پس از سال ۹۲ و در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی صورت گرفته است.

در همین راستا حسین مقصودی از تهیه طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان توسط گروهی از نمایندگان مجلس خبر داده است.

پیش از این نیز گروهی از نمایندگان خواستار استیضاح وزیر آموزش و پرورش شده بودند. به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، به دنبال رایزنی‌های دولت گروهی از نمایندگان درخواست استیضاح این وزیر را پس گرفته‌اند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حسن

    ای خاک دوعالم بر سرتان که به معلم بازنشسته ودر کل حرمت معلمی هم رحم نکردید..انتظاری بیشتر از این نیست..درجمهوری دزدان ایرانی هرمسوولی سهمش را میبرد چند روزی واق واق میکنند که آی دزد آی دزد ..وقتی که خاطرشان جمع شد که مردم نه به درد کار دارند نه مالخر وآب از آسیاب افتاد آنوقت هر کدام سهمش را برداشته والفاتحه.....یادم هست که چندی پیش یک قاچاقچی عمده مواد مخدر را که جشن چهل هزار یا چهل میلیارد تومانی کسب در آمد از مواد را با حضور بیش از یکصد وپنجاه نفر از انواع واقسام چهره ها و...........دستگیر کردندآنهم در یکی از خانه که چه عرض کنم کاخ در شمال تهران.......!!راستی پرونده اش به کجا رسبد?پرونده شورای شهر تهران وتبریز ورشت به کجا رسبد?اختلاس(دزدی)وحشتناک ونجومی دو بنیاد شهید که بقول آن نماینده اگر اعلام شود سونامی میشود به کجا رسید?به هیچ جا چون ایرانی جماعت نسبت به این موارد مصونییت حافظه پیدا کرده وبیخیال شده!!ولی ترا به خدا ای جماعت معلم نسبت به این دزدی(به بخشید اختلاس)در این صندوق بیخیال نباشید...ای معلم جوان من بازنشسته که این مطلب را مینویسم وتو میخوانی آیینه فردای توام .....با زجر وخجالت وشرمساری که کار هرروزه منست وسر افکنده نزد همسر وفرزندان.......بیخیال نباش به این دزدان ودزد پروران وغارتگران وتاراج دهندگان ثروت ايران وایرانی باید نهیب زنی .......خرج یکماه هزینه برای بقای بشار اسد معادل چندین سال زندگی بدون دغدغه وآسایش ورفاه تمامی بازنشستگان وجامعه ات میباشد.....به یاد از یاد رفتگان معلم باش که فردای تو و آلامت میباشد