ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جنگ سوریه: انتقاد پزشکان بدون مرز از سازمان ملل

سازمان امدادرسان پزشکان بدون مرز شکست سازمان ملل در تصویب قطعنامه‌ای به حمایت از بیمارستان‌ها در سوریه و دیگر مناطق جنگی را محکوم کرد.

سازمان امدادرسان پزشکان بدون مرز شکست سازمان ملل در تصویب قطعنامه‌ای به حمایت از بیمارستان‌ها در سوریه و دیگر مناطق جنگی را محکوم کرد.

روز چهارشنبه ۲۸ سپتامبر / ۷ مهر به دو بیمارستان در حلب حمله هوایی شد و فعالیت‌های این دو بیمارستان با وجود امکانات محدود پزشکی در این منطقه، متوقف شد.

جوآن لیو، رئیس سازمان پزشکان بدون مرز در نشست شب ۲۸ سپتامبر / ۷ مهر شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک از فقدان اراده سیاسی و انفعال در سازمان ملل نسبت به حملات نظامی به بیمارستان‌ها در سوریه و مناطق جنگی انتقاد کرد.

ساعاتی پیش از آن در پی ادامه حملات گسترده به شهر حلب سوریه، دو بیمارستان در این شهر نیز هدف حملات هوایی قرار گرفت.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در نشست شورای امنیت حمله به بیمارستان‌های حلب را محکوم کرد.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با سرگئی لاوروف، همتای روس خود تهدید کرد که اگر حملات به حلب متوقف نشود ایالات متحده مذاکرات خود با روسیه درباره سوریه را قطع خواهد کرد. وزارت دفاع روسیه اما گفته است که این کشور می‌خواهد به همکاری‌های خود با آمریکا در مورد سوریه ادامه دهد.

در منطقه تحت محاصره حلب تنها ۳۵ پزشک وجود دارد در حالی که ۲۵۰ هزار نفر در این منطقه زندگی می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    ژان مارک ارو وزیر امور خارجه فرانسه، سه شنبه ۲۷ سپتامبر با روزنامه لیبراسیون گفته بود: «روسیه و ایران، حامیان اصلی نظام سوریه، باید از سیاست دودوزه‌بازی دربحران این کشور دست بردارند». وزیر امورخارجه فرانسه اضافه کرد: «آنهایی که می توانند این کشتار را متوقف کنند ولی این کار را انجام نمی دهند، باید مسئولیت عواقب چنین فاجعه ای را برعهده بگیرند». او روز یکشنبه هم در حاشیه برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره بحران سوریه، به روسیه و ایران هشدار داد که اگر مواضع خود در سوریه را تغییر ندهند، به عنوان «شریک جنایات جنگی» در حلب معرفی می‌شوند. همچنین فرانسوا دولاتر، سفیر فرانسه در شورای امنیت سازمان ملل متحد، دقایقی پیش از برگزاری نشست اضطراری این شورا درباره سوریه، با محکوم کردن «جنایات جنگی» در حلب، گفت: «این جنایات نمی‌تواند بدون مجازات باقی بماند و رژیم بشار اسد و متحدانش راه حل نظامی را در سوریه دنبال می‌کنند».