ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«دولت لایحه اصلاح قانون کار را پس نمی‌گیرد»

در حالیکه رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس می‌گوید رسیدگی به لایحه دو هفته آینده شروع می‌شود، یک عضو این کمیسیون معتقد است که امکان رسیدگی به این لایحه در مجلس وجود ندارد.

در حالیکه اعتراض تشکل‌های کارگری به لایحه اصلاح قانون کار ادامه دارد، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس می‌گوید که دولت هیچ‌گونه درخواست رسمی یا غیررسمی برای بازگشت لایحه نداشته است.

یک هفته قبل معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران از آمادگی دولت برای پس گرفتن لایحه اصلاح کار خبر داد. حسین هفده‌تن گفت که در صورت درخواست تشکل‌های کارگری، دولت آمادگی پس گرفتن لایحه را دارد.

پس از این سخنان، عضو کارگری شورای عالی اشتغال گفت که این درخواست‌ها به صورت رسمی و غیررسمی به شورای عالی کار ارائه شده و تشکل‌های کارگری در بیانیه‌هایشان خواستار بازگشت این لایحه شده‌اند.

سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی عصر جمعه ۹ مهر به خبرگزاری مهر گفت که تا به حال دولت هیچ‌گونه درخواستی برای بازگشت لایحه نداشته است.

به گفته خدادادی مجلس تنها در صورتی که دولت بخواهد می‌تواند لایحه را از دستور کار خارج کند.

او اعلام کرد در صورتی که دولت لایحه را پس نگیرد رسیدگی به آن در هفته‌های آینده در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت.

این نماینده مجلس از نامه‌نگاری با رئیس‌جمهوری در رابطه با لایحه اصلاح قانون کار خبر داد و افزود: «هفته آینده برای تعیین تکلیف لایحه نامه‌ای به رئیس جمهور ارسال خواهیم کرد تا درباره بررسی آن در مجلس یا عودت به دولت هر چه سریعتر تصمیم‌گیری و اعلام نظر شود.»

خدادادی همچنین گفت که در صورت عدم درخواست دولت، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای بررسی لایحه به مجلس فراخوانده خواهد شد.

در همین رابطه علیرضا محجوب عضو کمیسیون اجتماعی مجلس لایحه دولت را فاقد صلاحیت رسیدگی در مجلس دانسته و به وب‌سایت "شهرفردا" گفته است که لایحه اصلاح قانون کار بر اساس منافع کارفرمایی تدوین شده است.

دبیرکل خانه کارگر این لایحه را ماشه تهدید کننده امنیت شغلی کارگران خوانده و افزوده است: «در اصلاحیه صورت گرفته نه تنها مشکل قرارداد کارگران مرتفع نشده بلکه مسائل و معضلات دیگری نیز به وجود آوده است.»

به گفته این عضو فراکسیون امید، لایحه اصلاح قانون کار ارائه شده توسط دولت روحانی همان لایحه دولت احمدی‌نژاد است که به دولت بازگردانده شد.

محجوب گفته است که در صورت تصویب این لایحه امنیت شغلی کارگران بیش از گذشته به خطر خواهد افتاد و اخراج آن‌ها آسان‌تر خواهد شد.

خبرگزاری کار ایران، ایلنا، نیز گزارش کرد که تشکل‌های کارگری شهرری در نامه‌ای به وزیر کار و مجلس شورای اسلامی خواستار عدم رسیدگی به این لایحه شدند.

پیش از این نیز تشکل‌های کارگری با صدور بیانیه‌های جداگانه لایحه اصلاح قانون کار را به زیان جامعه کارگری خوانده و از دولت و نمایندگان خواسته بودند که این لایحه را از دستور کار خارج کنند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.