ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان‌های امدادرسان: وضعیت حلب غیرقابل تصور است

سازمان پزشکان بدون مرز می‌گوید شرق حلب به «منطقه مرگ» تبدیل شده. سازمان بهداشت جهانی نیز می‌گویدطی یک هفته در حلب ۳۳۸ نفر از جمله ۱۰۶ کودک کشته شده‌اند.

سازمان امدادرسان پزشکان بدون مرز از رژیم سوریه و روسیه خواست تا فوراً حملات هوایی به شهر حلب را متوقف کنند. سازمان بهداشت جهانی وضعیت حلب را «غیر قابل تصور» توصیف کرده است.

نمایی از شهر حلب، پس از یک بمباران

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، شیسکو ویالونگا، مدیر عملیات پزشکان بدون مرز روز جمعه ۳۰ سپتامبر / ۹ مهر گفت تمام بخش شرقی حلب به «منطقه مرگ» تبدیل شده و مدام بر سر آن بمب است که فرود می‌آید.

به‌گفته او در مدت پنج روز ۲۷۸ جنازه به بیمارستان‌هایی که هنوز فعالیت می‌کردند منتقل شد که ۹۶ نفر از آن‌ها کودک بودند.

در روزهای اخیر دو بیمارستان در حلب هدف بمباران قرار گرفتند و فعالیت‌هایشان متوقف شد.

ویالونگا همچنین گفت افزون بر این، ۸۲۰ نفر ازمجروحان نیز در این بیمارستان‌ها تحت مداوا قرار گرفتند.

او افزود زخمی‌شدگان می‌بایست مرگ دیگران را انتظار می‌کشیدند تا تخت خالی نصیب‌شان می‌شد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید در بخشی از حلب که در دست شورشیان است یک منبع آب در حملات نابود شده است.

سازمان بهداشت جهانی از طرف‌های جنگ خواسته است تا امکان رساندن کمک‌های پزشکی به بیمارستان‌ها و زخمی‌شدگان حلب را فراهم سازند.

به‌گزارش رویترز، ریک برنان از مسئولان سازمان بهداشت جهانی روز جمعه در ژنو وضعیت حلب را «غیر قابل تصور» خواند و گفت در درگیری‌های حلب از ۲۳ سپتامبر تاکنون ۳۳۸ نفر از جمله ۱۰۶ کودک کشته و ۸۴۶ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

برنان چهار درخواست سازمان بهداشت جهانی را چنین عنوان کرد: توقف کشتار، ممانعت از حمله به بخش‌های مراقبت پزشکی، انتقال زخمی‌ها و بیماران به بیرون از شهر و ارسال کمک‌های امدادی به داخل حلب.

او گفت از هفته‌ها پیش سازمان بهداشت جهانی کمک‌های امدادی لازم برای ۱۴۰ هزار نفر را آماده ارسال کرده ولی شرایط امنیتی مانع از ورود تجهیزات پزشکی ضروری به داخل شهر شده است .

درگیری‌های نظامی در حلب، یک هفته پس از اجرای یک توافقنامه آتش‌بس شکننده از سرگرفته شد.

آمریکا و کشورهای غربی روسیه را مسئول حملت اخیر به حلب می‌دانند. روسیه گفته است حملات به حلب ادامه می‌یابد اما حاضر است تنها دو روز آتش‌بس اعلام کند تا کمک‌های بشردوستانه به مردم حلب برسد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مهیار

    آیا دولت اسد به راستی خواهان کمک به مردم سوریه است

  • k

    لعنت به آمریکا که از جبهه النصره حمایت می کند و لعنت به کسانی که علی الرغم دانستن این مسئله از این کثافت ها حمایت می کنند