ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دیپلماسی خودرو؛ رنو وارد بازار ایران می‌شود

نتایج سفر حسن روحانی به فرانسه و تبلیغ سیاست "درهای باز" به تدریج نمایان می‌شود. قرارداد سرمایه‌گذاری بین رنو و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در پاریس امضا شد.

نتایج تجاری - اقتصادی سفر روحانی به فرانسه در ژانویه ۲۰۱۶ به تدریج نمایان می‌شوند. روحانی در این سفر روی سیاست "درهای باز ایران" تبلیغ کرد. حالا و هشت ماه پس از این سفر، کمپانی رنو و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران قراردادی برای سرمایه‌گذاری مشترک در تولید خودرو امضا کرده‌اند.

منصور معظمی، مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران قرارداد را امضا کرد.

این توافق پنجشنبه (۲۹ سپتامبر/۸ مهر) در حاشیه نمایشگاه خودروی پاریس امضا شده و بر اساس آن، رنو نمایندگی‌های استاندارد خدمات پس از فروش، تعمیر و لوازم یدکی نیز در ایران دایر می‌کند.

طبق این قرارداد، رنو و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، کارخانه مشترکی دایر می‌کنند که ظرفیت تولید سالانه آن در مرحله نخست ۱۵۰ هزار خودرو خواهد بود. توافق با حضور وزیر صنعت ایران، محمدرضا نعمت‌زاده و توسط مدیرعامل سازمان یاد شده و معاون مدیرعامل رنو امضا شد. نخستین تولیدات این کارخانه در سال ۲۰۱۸ وارد بازار می‌شوند.

رنو سهامدار اصلی این کارخانه خواهد بود. رنو و پژو  پس از تشدید تحریم‌های ایران در مناقشه اتمی، همکاری  و شراکت خود با "ایران خودرو" را متوقف کردند. پژو نیز اعلام کرده که در سال اینده ۳۰۰هزار خودرو به ایران می‌فروشد.

خودروسازی‌های اروپایی بازار ایران را به خاطر عطش مصرف کنندگان آن بسیار مطلوب می‌دانند. در ایران به ازای هر هزار نفر، یکصد دستگاه خودرو وجود دارد که به مراتب از میانگین جهانی بیشتر است. طی تحریم‌ها، بازار خودروهای چینی در ایران داغ شد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.