ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عفو بین‌الملل پیش از سفر هیئت آلمانی به ایران: وضعیت حقوق بشر در ایران بدتر شده است

در آستانه سفر وزیر اقتصاد آلمان به ایران عفو بین‌الملل در پیامی از او خواست تا در این سفر درباره وضعیت حقوق بشر در ایران نیز با مقامات ایرانی گفت‌وگو کند.

زیگمار گابریل، رهبر حزب سوسیال دمکرات، وزیر اقتصاد و معاون صدراعظم آلمان قرار است روز یکشنبه به‌همراه یک هیئت بلندپایه اقتصادی به ایران سفر کند. سازمان عفو بین‌الملل در پیامی از او خواسته است که در این سفر مسائل نقض حقوق بشر در ایران را نیز مطرح کند.

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، عفو بین‌الملل در پیامی که روز شنبه یکم اکتبر / ۱۰ مهر منتشر شده از «وخامت فزاینده وضعیت حقوق بشر در ایران از زمان اجرای توافق هسته‌ای در ژانویه ۲۰۱۶» خبر داده است.

رنه ویلدانگل، کارشناس بخش خاورمیانه عفو بین‌الملل در این‌باره گفت اجرای اعدام‌های گسترده در ایران از جمله اعدام افراد زیر سن قانونی نگران کننده است.

زیگمار گابریل، دبیرکل حزب سوسیال دمکرات آلمان یکشنبه ۲ اکتبر / ۱۱ مهر با یک هیئت اقتصادی به تهران سفر خواهد کرد. این دیدار، دومین دیدار گابریل از ایران در ۱۴ ماه اخیر است.

گابریل جمعه ۳۰ سپتامبر / ۹ مهر در گفت‌وگویی با اشپیگل آنلاین درباره سفرش به ایران گفته بود که در این سفر با مقامات ایرانی در مورد وضعیت حقوق بشر نیز گفت‌گو خواهد کرد.

او افزوده بود که پیش از سفر خود با سازمان‌های مدافع حقوق بشر و کمیسر حقوق بشر دولت فدرال آلمان صحبت کرده تا از وضعیت حقوق بشر در ایران آگاهی یابد.

معاون صدراعظم آلمان همچنین اعلام کرد که از شرکت‌های آلمانی نیز خواسته است در ایجاد روابط با ایران به موضوع حقوق بشر توجه کنند و از جمله در فعالیت‌های خود زنان ایرانی بیشتری را استخدام کنند.

در گزارش سالانه عفو بین‌الملل درباره وضعیت و شمار اعدام‌ها در جهان در سال ۲۰۱۵ آمده است که ایران در سال گذشته میلادی دست‌کم ۹۷۷ نفر را اعدام کرده که مقایسه این تعداد با شمار اعدام‌شدگان سال ۲۰۱۴ (بیش از ۷۴۳ نفر)، نشان می‌دهد شمار اعدام‌ها در این کشور بیش از ۳۱ درصد افزایش یافته است. جرم بیش‌تر اعدام‌شدگان در ارتباط با مواد مخدر بوده است.

افزون بر این، ایران همچنان از کشورهایی است که نوجوانان در آن اعدام می‌شوند که این مسئله بر خلاف قوانین بین‌المللی است.

در سال گذشته میلادی، دست‌کم چهار نفر در ایران به دلیل انجام جرمی به چوبه‌های دار سپرده شدند که هنگام ارتکاب آن کمتر از ۱۸ سال داشتند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • امین

    حقوق بشر در ایران،آرزویی دور یا نزدیک...

  • h

    ای کاش روزی غرب به خاطر نقض حقوق بشر در کشورهای دیگر مجازات شود اما خوب با این سیستم احمقانه و زذالت آلوده بنا نهاده شده در دنیا غیر ممکن است