ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بسیج فعالان حقوق زنان در لهستان علیه دولت

پیش‌نویس قانون جدید سقط جنین در لهستان حق زنان در این زمینه را نادیده می‌گیرد. گروه‌های زنان و اپوزیسیون در تدارک حرکتی اعتراضی علیه این طرح و دولت دست راستی لهستان هستند.

گروه‌های زنان و اپوزیسیون لهستان در یک حرکت اعتراضی در مخالفت با منع سقط جنین در این کشور قرار است دست به حرکتی گسترده بزنند.

فعالان زن در لهستان از مدت‌ها پیش حرکت اعتراضی خود علیه ممنوعیت سقط جنین را آغاز کردند.

به‌گفته سازمان‌دهندگان کارزار «زنان را نجات دهید» ده‌ها هزار نفر از ۷۰ شهر لهستان به این حرکت پیوسته‌اند تا علیه طرح جدید دولت راست افراطیِ حزب «قانون و عدالت» به‌منظور محدود کردن قانون سقط جنین، دست به اعتصاب بزنند.

بر اساس طرح جدیدی که پارلمان لهستان آن را بررسی می‌کند، سقط جنین به‌کلی در این کشور ممنوع خواهد شد. در حال حاضر سقط جنین در لهستان در زمان تجاوز و یا در صورت بیماری شدید نوزاد و یا «زنای با محارم» قانونی است. بدین ترتیب در صورت تصویب این طرح، زنانی که اقدام به سقط جنین کنند در خطر چند سال حبس قرار خواهند گرفت.

سازمان‌دهندگان این حرکت اعتراضی از همه زنان شاغل خواسته‌اند تا روز دوشنبه ۳ اکتبر / ۱۲ مهر مرخصی بگیرند و در اعتراض شرکت کنند. چندین شرکت و برخی ادارات اعلام کرده‌اند که در حمایت از زنان، به کارمندان زن خود مرخصی می‌دهند. تئاتر ورشو نیز به همین مناسبت روز دوشنبه بسته خواهد بود.

همچنین مدارس عالی گفته‌اند غیبت دانش‌آموزان در روز دوشنبه به حساب نخواهد آورد و حسابداران و پزشکان نیز دفاتر و مطب‌های خود را خواهند بست.

پیش از این نیز در لهستان گروه‌های فمینیستی علیه پیش‌نویس قانون جدید سقط جنین دست به اعتراضاتی زده بودند.

آندری دودا، کاندیدای حزب دست راستی «قانون و عدالت» در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۵ موفق شد در دور دوم با ۵۱,۵۵ درصد آرا پیروز شود و سکان کشور را در دست گیرد.

حزب «قانون و عدالت» در اکتبر سال ۲۰۱۵ در انتخابات پارلمانی نیز با ۳۹,۱ درصد آرا اکثریت مطلق را به‌دست آورد و ۲۴۲ کرسی از ۴۶۰ کرسی پارلمان را کسب کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • اسپند

    به به ! با رهبری خردمندانه ولی امر مسلمین جهان انقلاب تا کجاها صادر شد ! آنها هم بسج دارند !