ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مکارم شیرازی: وزارت ارشاد اجرای کنسرت را واجب‌ترین واجبات می‌داند

در ادامه حملات اخیر نیروهای محافظه‌کار به وزارت ارشاد به‌دلیل برگزاری یک کنسرت در قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع دینی شیعه گفت وزارت ارشاد فکر می‌کند این کارها به سود دولت است.

در ادامه حملات اخیر نیروهای محافظه‌کار به وزارت ارشاد به‌دلیل برگزاری یک کنسرت در قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع دینی شیعه گفت وزارت ارشاد فکر می‌کند این کارها به سود دولت است.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع دینی شیعه

مکارم شیرازی دوشنبه ۳ اکتبر / ۱۲ مهر گفت تصورش این است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی «گرفتار یک سلسله محاسبات نادرست از وضع جامعه شده و گمان می کند این کارها به نفع دولت است».

او گفت: «گویا وزارت ارشاد اجرای کنسرت را در همه شهرها و حتی در قم که قداست خاص آن بر هیچ‌کس پوشیده نیست با آن حواشیِ زننده از واجب‌ترین واجبات خود می‌شمرد.»

روز سه‌شنبه، ۶ مهرماه در تالار آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم کنسرت گروه «مهبد» برگزار شد. در این برنامه که نخستین کنسرت در قم بود سرودهای حماسی اجرا شد اما سایت‌های محافظه‌کار با انتشار تصاویری از حاشیه این کنسرت از «هنجارشکنی‌ها» و آن‌چه «رفتارهای غیراخلاقی» نامیدند، انتقاد کردند و این تصاویر را در اختیار مراجع دینی شیعه قرار دادند.

مکارم شیرازی حجت‌الاسلام عباس دانشی، مدیرکل اداره ارشاد اسلامی قم را در این پیوند احضار کرد و از او توضیح خواست اما پس از این دیدار گفت توضیحات او قانع‌کننده نبود.

این مرجع دینی گفت: «اگر بنا است برنامه‌هایی برای شادی جوانان اجرا شود، می‌توان با هماهنگی خبرگان از حوزه علمیه برنامه‌هایی خالی از هرگونه مسائل خلاف شرع و هماهنگ با فرهنگ اسلامی تنظیم کرد، نه اینکه چشم و گوش بسته دنبال فرهنگ‌های غربی افتاد.»

پیش از مکارم شیرازی، آیت‌الله محمد یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در همین رابطه در حمله‌ای بی‌سابقه به علی جنتی، وزیر ارشاد اسلامی بیشتر کارنامه او را خلاف ارزش‌های اسلامی دانسته و گفته بود رئیس جمهوری باید به او تذکر دهد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • roozbeh

    این مکار شیرازی نمیگه شما که نمیزارید مردم نه فیلم نیگاه کن نه تیاتر برن نه ورز ش نیگته کن نه موسیقی گوش بدن میتونید بگید چه خاکی به سرشو ن بکنن؟ چیزی هم هست که شما ها بهش گیر ندادید؟