ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون صدراعظم آلمان از اصلاحات در ایران پشتیبانی کرد

زیگمار گابریل با هیأت ۱۶۰ نفره همراهش مذاکرات اقتصادی و سیاسی خود با مقامات ایران را در تهران آغاز کرد. او حمایتش را از دولت حسن روحانی اعلام کرد و گفت درباره موضوعات مورد اختلاف نیز با ایرانی‌ها گفت‌وگو خواهد کرد.

زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد و معاون صدراعظم آلمان در سفر خود به تهران می‌خواهد به اصلاحات در ایران یاری رساند.

زیگمار گابریل و علی طیب‌نیا وزیران اقتصاد آلمان و ایران

به‌گزارش رویترز، زیگمار گابریل دوشنبه ۳ اکتبر / ۱۲ مهر در تهران گفت: «هدف ما این است که از دولت فعلی [ایران] در جریان گشایشی که ایجاد می‌کند، حمایت کنیم.»

نشست تجاری ایران و آلمان با حضور هیأت ۱۶۰ نفره اقتصادی آلمان، از جمله نمایندگان شرکت‌های بزرگی چون زیمنس و فولکس واگن، به سرپرستی زیگمار گابریل صبح دوشنبه در اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاوری ایران آغاز به کار کرد.

این هیأت روز یکشنبه ۲ اکتبر / ۱۱ مهر وارد تهران شد.

گابریل در همین حال تأکید کرد که درباره موضوعات دشواری چون سوریه، اسرائیل و حاکمیت قانون با مقام‌های ایرانی گفت‌وگو خواهد کرد.

وزیر اقتصاد آلمان افزود تمام نیروهایی که در جنگ سوریه شرکت داشته‌اند باید به اعمال «مرگبار» خود پایان دهند.

ایران و روسیه در جنگ سوریه شرکت دارند و از رژیم بشار اسد پشتیبانی می‌کنند.

زیگمار گابریل پیش از این گفته بود که در ایران درباره مسائل حقوق بشری نیز با مقامات حکومتی گفت‌وگو خواهد کرد.

گابریل همچنین از روابط نزدیکتر دو کشور حمایت کرد و ایران را شریک بسیار قابل اعتمادی دانست. با این حال او مشکلات تأمین مالی را از موانع گسترش معاملات تجاری خواند.

غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز اظهار امیدواری کرد که با رفع موانع بانکی، ایران و آلمان به سمت توسعه روابط اقتصادی حرکت کنند.

شافعی گفت ایران به دنبال توسعه روابط اقتصادی، فرهنگی و دانشگاهی، گردشگری و تکنولوژیک با آلمان است و همکاری و سرمایه گذاری مشترک در پتروشیمی، توریسم، حمل و نقل، خودروسازی، مخابرات، خدمات فنی مهندسی، تحقیق و توسعه زمینه‌ساز روابط دو کشور خواهد شد.

پس از رفع تحریم‌های جهانی علیه ایران، امیدهای شرکت‌های آلمانی برای گسترش روابط خود با این کشور هنوز به میزان مورد نظر برآورده نشده است.

از تابستان دو سال پیش تاکنون نزدیک به ۲۰ هیأت تجاری از آلمان به ایران سفر کرده‌اند و به‌گفته مسئولان اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان، حدود ۱۰ هیأت دیگر نیز تا پایان سال میلادی جاری به ایران سفر خواهند کرد.

در سال ۲۰۱۵ حجم مبادلات کالا بین دو کشور ۲,۴  میلیارد یورو بود. در شش ماهه نخست سال جاری میلادی صادرات آلمان به ایران ۱۵ درصد افزایش یافت و حجم واردات ایران از آلمان به ۹۳۸ میلیون دلار رسید.

آلمان پس از چین، امارات متحده، کره جنوبی و ترکیه پنجمین صادرکننده بزرگ کالا به ایران به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.