ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادستانی: توئیتر در فتنه ۸۸ نقش داشت؛ رفع فیلتر نمی‌شود

عبدالصمد خرم‌آبادی، معاون دادستان کل کشور و دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه درباره احتمال رفع فیلتر توئیتر گفت این شبکه اجتماعی در رویدادهای اعتراضی سال ۸۸ نقش داشت و رفع فیلتر نخواهد شد.

عبدالصمد خرم‌آبادی، معاون دادستان کل کشور و دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه درباره احتمال رفع فیلتر توئیتر گفت این شبکه اجتماعی در رویدادهای اعتراضی سال ۸۸ نقش داشت و رفع فیلتر نخواهد شد.

عکس: آرشیو

در روزهای اخیر برخی سایت‌ها به‌نقل از یک «مقام برجسته در امور فضای مجازی» که نام او ذکر نشده بود، از برخی تلاش‌ها برای رفع فیلتر توئیتر خبر داده و نوشته بودند طرحی در دست بررسی است که طبق آن پیامرسان تلگرام مسدود شده و به جای آن توئیتر از فیلتر خارج می‌شود.

عبدالصمد خرم‌آبادی در این‌باره گفت: «با توجه به نقشی که شبکه اجتماعی توئیتر در فتنه سال ۸۸ داشته، این شبکه به هیچ وجه رفع فیلتر نمی‌شود.»

او افزود: «حتی اگر اعضای کارگروه هم به لحاظ اکثریتی که دولت در این کارگروه دارد، به رفع فیلتر شبکه اجتماعی توئیتر رأی بدهد، این شبکه علاوه بر دستور کارگروه با دستور مقام قضایی هم فیلتر شده و به همین خاطر تصمیم کارگروه منجر به رفع فیلتر توئیتر نخواهد شد.»

مخالفان رفع فیلتر در حکومت ایران می‌گویند چنین خبرهایی با نزدیک شدن انتخابات ۹۶ ایران مطرح شده است. آن‌ها معتقدند که توئیتر پای ثابت «جریان‌های براندازی نرم» است.

پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸ و سرکوب مخالفان و قطع شدن راه‌های ارتباطی از جمله پیامک و کند شدن سرعت اینترنت و فیلتر شدن بسیاری از وبگاه‌ها، توئیتر یکی از ابزارهایی بود که توسط مخالفان دولت و مردم برای اطلاع‌رسانی سریع و مخابره آن مورد استفاده قرار گرفت. این نخستین بار بود که در دنیا از یک شبکه اجتماعی برای خبررسانی به این گستردگی استفاده می‌شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Kasra

    تویتترخیلی آدم بدیست،نمازنمیخونه این تویتتربیشعور،روزه نمیگیره مرتیکه مابامشت توی دهن این آقا یاخانم تویتترمیزنیم،راستی تویتتر کجاییه؟مرده؟زنه؟اگه زنه خوشگله؟شوهرداره؟حجابشورعایت میکنه؟ باسنش قمبله؟چشاش کاله؟به جنیفرلوپزرفته؟یابه رجانیوز؟اوه اگه به رجانیوزرفته تف به روش بوی گندش دنیاروورداشته ایول صدای همسایه میادمیگه پیامرسان تویتتر همسایمون یه پیرزن نودوسه ساله است وروزی8ساعت توتویتتره واصلاهم ازفیلتروپلیس فتا وخرم آبادی و..هم نمیترسه ایول تویت جون بیام تو اجازه اس؟