ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مجيد توکلی: «‌با خانواده‌ام تماس نگيريد»

<p>مجيد توکلی، دانشجوی زندانی در ايران با انتشار نامه&zwnj;ای، خواسته تا رسانه&zwnj;ها، رهبران مخالف دولت و فعالان سياسی و دانشجويی برای &laquo;حفظ سلامت خانواده&zwnj;اش&raquo; تا مدتی از تماس و مصاحبه با آن&zwnj;ها خودداری کنند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش تارنمای دانشجو&zwnj;نيوز، توکلی افزوده &laquo;اين سکوت اگر پيامدهای تلخی هم داشته باشد، ولی آرامش نسبی خانواده&zwnj;ام که در واقع تأمين سلامت آن&zwnj;ها است را به همراه بياورد، برای من بسنده می&zwnj;نمايد.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>مجيد توکلی، اين خواسته را پس از &laquo;هجوم&raquo; مأموران اداره اطلاعات شيراز به منزل پدری&zwnj;اش در هفته گذشته مطرح کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>چهارشنبه ۱۵ دی مأموران اداره اطلاعات شيراز با ورود به خانه پدری مجيد توکلی اقدام به ضبط &laquo;کاغذ، اسناد، مدارک، کتاب، وسايل کامپيوتری و سی دی&raquo; کردند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>علی توکلی برادر مجيد توکلی نيز در زمان &laquo;هجوم&raquo; مأموران امنيتی، در دفتر اطلاعات شيراز موسوم به &laquo;پلاک ۱۰۰&raquo; بوده و پس از چند ساعت بازجويی آزاد شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>مجيد توکلی نوشته مادرش پس از اين اتفاق &laquo;شوکه&raquo; شده و هنوز نمی&zwnj;تواند غذا بخورد و در حال &laquo;طبيعی نيست&raquo; و دیگر اعضای خانواده&zwnj;اش نیز &laquo;متأثر&raquo; شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين فعال دانشجويی درباره جزييات بازجويی از برادرش نيز نوشته است:&zwnj; &laquo;بازجو (به بردارم) مي&zwnj;گويد که چرا پدرم با آقايان کروبی و نوری ديدار کرده است، چرا دوستان دانشجويم به خانه ما مي&zwnj;روند، يا خانم محتشمی&zwnj;پور به چه دليل دو هفته پيش در خانه ما بوده، و به چه دليل روزی که آقايان موسوی و کروبی و خانم رهنورد و عبادی تماس گرفته&zwnj;اند مادر و پدرم با آنها صحبت کرده&zwnj;اند. چرا عده&zwnj;ای از خارج از ايران تماس مي&zwnj;گيرند و دلگرمی مي&zwnj;دهند. چرا نامه&zwnj;ها و کارت پستال&zwnj;های دوستان ايرانی و غير ايرانی به خانه ما می&zwnj;رسد.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی افزوده &laquo;دوست ندارم در مقصردانستن خود در ايجاد مشکلات تحميلی و شرايط نامطلوب برای خانواده&zwnj;ام، روزهای تلخی را سپری نمايم.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين فعال دانشجويی در ادامه نامه نوشته است:&zwnj; &laquo;ای کاش پيش از حمله به خانه پدری&zwnj;ام و تهديد و ارعاب پدر و مادر بيمارم و احضار غيرقانونی برادرم و توسل به ترفند وقيحانه و رذيلانه گروگان&zwnj;گيری و تهديد و اخذ تعهد برای اين سکوت و در آن روزها که بارها از فشارهای فراوان بر خانواده&zwnj;ام گفته بودم، اقدام مناسبی صورت مي&zwnj;گرفت و به جای به جان هم افتادن&zwnj;ها، آن کمپين&zwnj;ها و جمع&zwnj;های موثر حمايت&zwnj;کننده از زندانيان و خانواده&zwnj;ها به سرانجام می&zwnj;رسيد.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>مجيد توکلی از فعالين جنبش دانشجويی ايران، از شانزدهم آذرماه ٨٨، پس از يک سخنرانی انتقادی به مناسبت روز دانشجو، بازداشت و به زندان اوين منتقل و بعد محکوم به هشت سال و نيم زندان شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی پيش&zwnj;تر هم دوبار در سال&zwnj;های ۸۶ و ۸۷ بازداشت شده بود و نزديک به دوسال و نيم در زندان بوده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p><br /> &nbsp;</p>

مجيد توکلی، دانشجوی زندانی در ايران با انتشار نامه‌ای، خواسته تا رسانه‌ها، رهبران مخالف دولت و فعالان سياسی و دانشجويی برای «حفظ سلامت خانواده‌اش» تا مدتی از تماس و مصاحبه با آن‌ها خودداری کنند.

به گزارش تارنمای دانشجو‌نيوز، توکلی افزوده «اين سکوت اگر پيامدهای تلخی هم داشته باشد، ولی آرامش نسبی خانواده‌ام که در واقع تأمين سلامت آن‌ها است را به همراه بياورد، برای من بسنده می‌نمايد.»

مجيد توکلی، اين خواسته را پس از «هجوم» مأموران اداره اطلاعات شيراز به منزل پدری‌اش در هفته گذشته مطرح کرده است.

چهارشنبه ۱۵ دی مأموران اداره اطلاعات شيراز با ورود به خانه پدری مجيد توکلی اقدام به ضبط «کاغذ، اسناد، مدارک، کتاب، وسايل کامپيوتری و سی دی» کردند.

علی توکلی برادر مجيد توکلی نيز در زمان «هجوم» مأموران امنيتی، در دفتر اطلاعات شيراز موسوم به «پلاک ۱۰۰» بوده و پس از چند ساعت بازجويی آزاد شده است.

مجيد توکلی نوشته مادرش پس از اين اتفاق «شوکه» شده و هنوز نمی‌تواند غذا بخورد و در حال «طبيعی نيست» و دیگر اعضای خانواده‌اش نیز «متأثر» شده‌اند.

اين فعال دانشجويی درباره جزييات بازجويی از برادرش نيز نوشته است:‌ «بازجو (به بردارم) مي‌گويد که چرا پدرم با آقايان کروبی و نوری ديدار کرده است، چرا دوستان دانشجويم به خانه ما مي‌روند، يا خانم محتشمی‌پور به چه دليل دو هفته پيش در خانه ما بوده، و به چه دليل روزی که آقايان موسوی و کروبی و خانم رهنورد و عبادی تماس گرفته‌اند مادر و پدرم با آنها صحبت کرده‌اند. چرا عده‌ای از خارج از ايران تماس مي‌گيرند و دلگرمی مي‌دهند. چرا نامه‌ها و کارت پستال‌های دوستان ايرانی و غير ايرانی به خانه ما می‌رسد.»

وی افزوده «دوست ندارم در مقصردانستن خود در ايجاد مشکلات تحميلی و شرايط نامطلوب برای خانواده‌ام، روزهای تلخی را سپری نمايم.»

اين فعال دانشجويی در ادامه نامه نوشته است:‌ «ای کاش پيش از حمله به خانه پدری‌ام و تهديد و ارعاب پدر و مادر بيمارم و احضار غيرقانونی برادرم و توسل به ترفند وقيحانه و رذيلانه گروگان‌گيری و تهديد و اخذ تعهد برای اين سکوت و در آن روزها که بارها از فشارهای فراوان بر خانواده‌ام گفته بودم، اقدام مناسبی صورت مي‌گرفت و به جای به جان هم افتادن‌ها، آن کمپين‌ها و جمع‌های موثر حمايت‌کننده از زندانيان و خانواده‌ها به سرانجام می‌رسيد.»

مجيد توکلی از فعالين جنبش دانشجويی ايران، از شانزدهم آذرماه ٨٨، پس از يک سخنرانی انتقادی به مناسبت روز دانشجو، بازداشت و به زندان اوين منتقل و بعد محکوم به هشت سال و نيم زندان شد.

وی پيش‌تر هم دوبار در سال‌های ۸۶ و ۸۷ بازداشت شده بود و نزديک به دوسال و نيم در زندان بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.