ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت ۲ تن دیگر در بانک ملت و صندوق ذخیره فرهنگیان

در ادامه رسیدگی به پرونده فسادهای مالی در ایران، دادستان تهران از بازداشت دو تن دیگر در رابطه با فساد مالی در بانک ملت و صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد.

دو روز پس از گزارش دیوان محاسبات ایران در باره فیش‌های حقوقی، خبرگزاری‌ها از بازداشت تعدادی دیگر در رابطه با دو پرونده بانک ملت و صندوق ذخیره فرهنگیان خبر دادند.

براساس اعلام مقام‌های قضائی تا به‌حال علی رستگار مدیرعامل سابق بانک ملت و چهار تن دیگر در رابطه با فساد مالی شبکه بانکی بازداشت شده‌اند.

دستگیری متهمان پرونده‌های فساد اقتصادی و فیش‌های حقوقی در ایران ادامه دارد. عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران عصر سه‌شنبه ۱۳ مهر گفت که پنج نفر در رابطه با پرونده بانک ملت بازداشت شده‌اند.

او بدون افشاء نامی اتهام افراد بازداشت شده در این پرونده را پرداخت بیش از یک‌هزار میلیارد تومان برخلاف قوانین و مقررات بوده است.

پیش از این نیز ۲۹ تیر امسال رسانه‌ها از بازداشت علی رستگار سرخه‌ای مدیرعامل برکنار شده بانک ملت و ناصر شاهین‌فر معاون اجرایی او توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران خبر داده بودند. این دستگیری‌ها پس از آن صورت گرفت که حسین طائب رئیس سازمان اطلاعات سپاه گفت که این نهاد در پرونده مفاسد اقتصادی ورود خواهد کرد.

محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران نیز پس از بازداشت این دو تن گفته بود که این بازداشت‌ها مربوط به پرونده فیش‌های حقوقی نیست و این افراد در ارتباط با شبکه فساد بانکی بازداشت شده‌اند.

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه ایران نیز سوم مرداد امسال از بازداشت چهار تن در رابطه با پرونده بانک ملت خبر داد. او اتهام این افراد را جابجایی غیرقانونی ۸۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت که سایر متهمان تحت پیگرد قضایی قرار دارند.

دو ماه پس از بازداشت این افراد که نام دو تن از آن‌ها تا به‌حال افشاء نشده، جعفری دولت‌آبادی از بازداشت یک فرد دیگر خبر داد. او اطلاعات بیشتری در باره متهم تازه بازداشت‌شده ارائه نکرد.

دادستان تهران اتهام این افراد را پرداخت بیش از یک‌هزار میلیارد تومان برخلاف قوانین و مقررات اعلام کرد و گفت که ۷۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ به خزانه بازگشت داده شده است.

جعفری دولت‌آبادی همچنین بدون افشای نامی از پرداخت ۱۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در دوره مدیریت یک فرد در یکی از بانک‌ها خبر داد و افزود: این روند در دولت یازدهم تداوم یافته و تسهیلات پرداخت شده هنوز بازگشت داده نشده است.

به گفته او پرونده این بانک و مدیرعامل وقت آن در دادستانی‌ تهران در حال بررسی است.

دادستان تهران همچنین بازداشت یک تن دیگر در رابطه با پرونده فساد اقتصادی صندوق ذخیره فرهنگیان را تائید کرد. پیش از این رسانه‌ها از بازداشت چهار تن در رابطه با این پرونده خبر داده بودند.

بازداشت شدگان در رابطه با پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان به اختلاس ۸۰ هزار میلیارد تومانی متهم شده‌اند.

جبار کوچکی‌نژاد نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی ۱۰ مهر امسال به خبرگزاری کار ایران، ایلنا گفته بود که بازداشت شدگان از منسوبان «برخی افراد» هستند.

تا به حال اطلاعات بیشتری در باره مشخصات این افراد منتشر نشده است.

در همین زمینه

بازداشت چهار نفر در رابطه با پرونده “فساد مالی” بانک ملت

بازداشت چهار تن در ارتباط با اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان

«اختلاس ۸۰۰۰ میلیارد تومانی در صندوق ذخیره فرهنگیان»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.