ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

راهکارهای حزب مؤتلفه برای مسابقه ایران و کره در روز تاسوعا

مسابقه فوتبال ایران و کره جنوبی به چالش کم‌سابقه‌ای در ایران تبدیل شده است. یکی از احزاب اصولگرا سه گزینه در این‌باره پیشنهاد داده است؛ از جمله برگزاری بازی بدون تماشاچی.

مسابقه دو تیم فوتبال ایران و کره جنوبی در چارچوب بازی‌های مقدماتی جام جهانی در روز تاسوعا همچنان از موضوعات مورد مناقشه در ایران است. حزب مؤتلفه اسلامی، از نیروهای اصولگرا راهکارهایی برای این مسابقه ارائه داده است.

به‌گزارش خبرگزاری فارس، کارگروه ورزش معاونت مطالعات برنامه‌ریزی حزب مؤتلفه اسلامی با انتشار بیانیه‌ای راهکارهایی برای پیشگیری از «حرمت‌شکنی» روز تاسوعا و احتمال حواشی‌های این مسابقه پیشنهاد داده است.

دیدار تیم‌های ملی ایران و کره جنوبی در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه سه‌شنبه ۲۰ مهر، ساعت ۱۸ و ۱۵ دقیقه به وقت ایران در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود و همزمان شده است با روز تاسوعا.

نخستین گزینه مؤتلفه انجام نشدن این دیدار ورزشی است. فدراسیون جهانی فوتبال هشدار داده است که اگر این دیدار برگزار نشود مسابقه سه بر صفر به سود کره جنوبی اعلام خواهد شد. این حزب گفته است در این صورت مردم را باید توجیه کرد که «ارزش حرمت‌گذاری به ایام عزاداری و فلسفه عاشورا» مهم‌تر است.

در این گزینه همچنین «مقصر» که به‌گفته این حزب «چهار سال پیش فهم و درک و پیش‌بینی این خسارت را نکرده» تنبیه باید شود. مؤتلفه در این بند در واقع گناه را به گردن مسئولان دولتی می‌اندازد.

گزینه دوم حزب مؤتلفه، برگزاری بازی بدون تماشاچی است که باید با این تمهیدات برگزار شود: «توجیه مردم و تبیین موضوع؛ حتی‌المقدور تغییر ساعت به صبح و یا قبل از اذان مغرب که مانع از عزاداری علاقه‌مندان در شب عاشورای حسینی نشود؛ تنبیه مقصر به شرح فوق.»

گزینه سوم مؤتلفه برگزاری بازی با حضور تماشاچی است که بر اساس مذاکرات فدراسیون فوتبال با فیفا احتمالاً همین گزینه نیز به اجرا گذاشته خواهد شد.

در این گزینه مؤتلفه ابتدا تبیین موضوع برای مراجع دینی شیعه را تجویز کرده تا هم «حرمت» آن‌ها حفظ شود و هم از موضع‌گیری بعدی آن‌ها پیشگیری شود.

در بند بعدی پیشنهاد شده است که «برنامه عزاداری سنجیده و حساب‌شده» در قبل، بین و بعد از بازی برگزار شود و به این منظور تماشاگران باید توجیه شوند.

همچنین تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی باید کارگردان و تصویربرداران و گزارشگر مسابقه را در این زمینه توجیه کند، و «هیجانات شادی‌بخش تماشاگران» و تصویر زننده گل را پس از زدن گل نمایش ندهد.

گزارشگر مسابقه نیز باید از «ایجاد التهاب و هیجانات مرسوم» پرهیز کرده کلمات مناسب ایام عزاداری را به‌کار  ببرد.

حزب مؤتلفه در گزینه سوم باز هم بند «تنبیه مقصر» را تکرار کرده است.

پیش از این، محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج در روز ۹ مهر از «کینه‌جویی‌های همیشگی دشمنان اسلامی و تلاش برای کاستن از ارزش‌های انقلابی اسلامی» سخن گفته و افزوده بود: «دشمن در همین راستا در بخش ورزش هم می‌کوشد به برگزاری مسابقات ورزشی بین‌المللی در ایام مذهبی مورد احترام ملت و نظام مقدس اسلامی بپردازد.»

او این اقدامات را از «مصادیق جنگ فرهنگی» علیه جمهوری اسلامی ایران خواند.

محمد یزدی، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز خواستار عدم حضور ایران در مسابقه فوتبال مقابل کره جنوبی شده بود. او گفته بود که اگر مسابقه فوتبال ایران و کره جنوبی تعطیل شود، بهتر از حرمت‌شکنی در روز تاسوعا است.

مسئولان فدراسیون فوتبال ایران با چند سفر به مالزی و سوئیس تلاش کردند تا یا تاریخ این مسابقه را تغییر دهند و یا محل برگزاری آن را، اما فدراسیون جهانی فونبال (فیفا) به‌دلیل آن‌که برنامه‌های خود را چهار ساله یا هشت ساله تنظیم می‌کند با این تغییرات موافقت نکرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آریا

    مردم خودشون میدونندوخوب بلدندحرمت روزتاسوعارونگه دارند.این عالمان بی عمل ودنیاپرستندکه نه حرمت حالیشونه نه دین.لازم نیست برای مردم نسخه بپیچندچون هرکاری اینهابگندنکنیدمردم ازلج اینهاهم شده انجام میدن.ضمناچطوری شده گزینه باخت عمدی بفکرحزب موئلفه نرسیده؟شایدهم رسیده وروشون نشده بیان کنند.چون کی روش زیربارنمیرفته....

  • Farid

    این قوم شب پرست میخواهند اندک خوشحالی مردم را به عزا بکشند؟!

  • آسیب پذیر

    آقاجان ! خبر دادند که دو سه قرارداد بالای دو میلیارد دلار نفتی با بنیاد برکت و پایگاه اقتصادی خاتم الانبیا بسته شد . اقتصاد مقاومتی یعنی این! انقدر در برابر دولت مقاومت کردند و تهدید کردند و فشار آوردند که اضافه بر اینها قرار است میدان عظیم نفتی آزادگان هم به همین بنیادهای مقام معظم ولی امر مسلمین جهان سید علی اف داده شود. دیگر دعوا را کنار بگذارند ، بشکرانه این پیروزی اقتصاد مقاومتی بگذارند این باز برگزار شود. یک پولی هم به آقای یزدی و مکارم شیرازی و دیگر علما بدهند که برای این بازی رفع نگرانی بشود. مصلحت نظام هم در همین است.

  • sare

    اینا فرهنگ ايراني نبوده. این فرهنگ منحوس را ملاها برای مردم درست کردن. حتی اعراب 1400 سال پیش هم به زور اینها را پذیرفتند

  • روزبه

    حسین یاغیگری کرده برای کسب قدرت یزید و شمر هم طرف رو سرجاش نشونده اگه کسی امروز نطوق بکشه شما بدتر از این با هاش نمیکنید. حالا 13 قرن بعد مردم نباید فوتبال نگاه کنیم بخاطر این یاغی دنبال سلطنت بوده. هرکی دلش نمی خواد خوب نره فوتبال نگاه کنه آقا. والا اگر اینا نزارن این مسابقه برگزار شه خودم به بجاش به سلامتی شمر و یزد حسابی عرق خوری میکنم و یه حال و هول حسابی هم بعدش بکوری چشم همه ملا ها. اینا با این کارهاشون والا رید... به باورها و اعتقادات مردم رفت .مردم والا تو نظام گذشته همه چیزشون به وقتش بود هم دینداریشونو میکردن هم دنیاداریشونو ولی حالا نه این مونده نه اون.

  • داود

    خیلی خنده دار است که بزرگان موتلفه و حضرات و ایل و تبارشان وقتی میلیاردها ثروت ما را با عنواین رانت و پارتی و اختلاس غارت می کنند آنهم به مدد همین دین و مذهب و امامان که بر مردم حکومت می کنند چرا آن وقتها به یاد شکستن حرمت امام زمان و عاشورا و خون شهدا نم افتند

  • Iran

    در رتبه بندی دزدان و مفسدین و منافقین و حرامخوران این حکومت حزب موتلفه در رتبه اول قرار داره. هدف فقط و فقط سیاه بازی و تظاهر به اعتقادات مذهبی و شیادی است. و فریب مردم اینکه مردم به هیچ وجهی نباید از حال و هوای تشییع جنازه و عزاداری و ... بیرون بیاند پس بعد از 30 سال از پایان جنگ هنوز هر از چند گاهی چندتا استخوان توی یک تابوت تشیع میکنند برای یادآوی و عدم فراموشی عزاداری. موفقیت این حکومت منافقین بیسواد دزد شیاد جنایتکار در همینه که مردم در نادانی و خرافات باشند. در نقطه مقابل خودشون با خانواده هاشون در کشورهای غرب وحشی و شیطان بزرگ امریکای جنایتکار دز حال تفریح و عیش و نوشند با پولهای دزدی بیت المال. شنیدم یکی از فسیلهای حوزه فتوی داده کل زدن در این بازی حرام و ززنده گل بجرم محاربه با خدا باید محاکمه بشه. از حالا هم گروه گروه اوباش ساندیسخور بسیجی با گرفتن پولهای کلان جا رزرو کردند تو ورزشگاه تا با شعارهای از پیش تهیه شده فضا را عوض کنند و مشت محکمی بدهان آمریکای جنایتکار و انگلیس و صهیونیست جهانی بزنند! و کمک ودعاکنند مداحان و سرداران و علمایی که در سواحل کالیفرنیا و اسپانیا و ... در حال ترویج اسلام ناب محمدی هستند!!!

  • Tannaz

    مؤتلفه نوشته «چهار سال پیش»، بنابراین تقصیر را به گردن دولت سابق احمدی نژاد انداخته. حرف های «جبهه هنرهای زیبا،شورای عالی بصیرت» و عنوانشان هم به طنز شباهت بیشتری دارد تا جدی. کسی خواسته همه را سرِ کار بگذارد! اگر واقعا جدی باشدَ، این هذیان ها را فقط خودشان باور می کنند: «اکثر عزیزان تماشاچی خود از هیئتی ها بوده و واقف به مسئله هستند»

  • امیر

    خواهران و برادران با بصیرت ارزشی" عزاداری نه جزو واجبات شرعی است و نه فوتبال جزو منکرات" بصیرت واقعی ایجاب میکند که انسان بخاطر مستحبات رو در روی مردم قرار نگیرد چون شواهد حاکی از ان است که این فشارها نه از حب علی بلکه از بغض معاویه است.

  • جبهه هنرهای زیبا-شورای عالی بصیرت

    باسمه تعالی شانه یالثارات الحسین ع کلناجیش عباسکم یازینب یارقیة یا مهدی عج حزب الله انصار رسول الله اولاد روح الله المقاومة الفکریة العالمیة فی عصر الظهور الجبهة و البصیرة ما جمعی از ورزشکاران و هنرمندان، طلاب و دانشجویان و جمعی از هیئت های مذهبی نسبت به این حرکت شایسته، انقلابی و بصیرتی عزیزان کارگروه ورزش حزب مؤتلفه اسلامی جهت جلوگیری از توهین به ایام عزاداری حضرت امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) در مسابقات ایران و کره و احتمالا در بازی های ایام ماه مبارک رمضان در شبهای قدر، و تذکرات جمعی از مؤمنین، علماء و مراجع معظم تقدیر و تشکر نموده و از مسئولین محترم امر تقاضامندیم با هر گرایشی سیاسی که دارید جهت حرمت گذاشتن به این ایام خاص تدبیری اندیشه شود تا خدایی ناکرده حرمت ایام نشکند و پیشنهاد اکید داریم بر اینکه یا از بازی ها بطور کامل کنار بکشیم و یا بازی ها بدون حضور تماشاچی برگزار شود. هر چند که اکثر عزیزان تماشاچی خود از هیئتی ها بوده و واقف به مسئله هستند و لازم به تذکر نیست اما چه کنیم که در همه جا افراد غیر تماشاچی و مریض وجود دارند. امید شرمنده اهلبیت علیهم السلام، انقلاب، شهدا و رهبری عزیزتر از جان نشویم. اللهم اشف صدر العباس و زینب بظهور المهدی عج واجعلنا من المنتظرین والشهداء والصالحین جبهه هنرهای زیبا،شورای عالی بصیرت قرارگاه جبهه و بصیرت

  • هوشی

    جمع کنند بابا. یه عده ای 1300 سال پيش با انگيزه کسب مقام و قدرت خودشونو به کشتن دادند الان برا ما شدن مقدسات