ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زنان بوکوحرام در مشاغل بالای اطلاعاتی به کار گرفته می‌شوند

پژوهشی جدید نشان می‌دهد که زنان در شغل‌های اطلاعاتی و حساس بوکوحرام استخدام می‌شوند و تعدادشان در برخی از مشاغل بالا بیشتر از مردان شده است.

پژوهشی جدید نشان می‌دهد که زنان در شغل‌های اطلاعاتی و حساس بوکوحرام استخدام می‌شوند و تعدادشان ممکن است در مشاغل بالا بیشتر از مردان باشد.

دختران گروگان بوکوحرام

اعضای زن بوکوحرام همچون مردان در جتوب شرقی نیجریه می‌جنگند و این باور را که زنان بوکوحرام تنها غذا می‌پزتد و خدمات جنسی می‌دهند یا عملیات انتحاری می‌کنند، به چالش کشیده‌اند.

به گزاشر رویترز، پژوهشی که از طریق مصاحبه با ۱۱۹ نفر از اعضای سابق بوکو حرام انجام شده، نشان می‌دهد که مردان در گروه‌های تندروی اسلامی رهبری و آموزش را به دست دارند اما تعداد زنان در شغل‌های بالای دیگر بیشتر است. مشاغلی مثل عملیات اطلاعاتی، زنانه شده‌اند.

این پژوهش را مرکز گفت‌وگوی جهانی (KAICIID) فین چرچ اید، که شبکه‌ای از فعالان صلح مذهبی و سنتی است، انجام داده است.

چهار نفر از هر ۱۰ زن مصاحبه شده و ۴۵ درصد مردانی که پاسخگوی سوالات این پژوهش بوده‌‌اند، گفته‌اند که هر دو جنس زن و مرد، کارهایی مثل عداپختن یا نظافت را در این گروه انجام می‌دهند.

مدیر این پژوهش، مهدی عبدیله می‌گوید که علاقه به استخدام زنان در این گروه بسیار بیشتر شده و استخدام‌کنندگان به دنبال تنگ‌تر کردن فضای امنیتی هستند.

او دلیل این امر را این واقعیت دانسته که زنان راحت‌تر می‌توانند از حلقه‌های امنیتی بگذرند.

بوکو حرام تاکنون ۱۵ هزار نفر را به قتل رسانده و بیش از ۲ میلیون نفر را در طول ۷ سال گذشته در نیجریه آواره کرده. این گروه به دنبال ایجاد یک خلیفه‌گری اسلامی در این کشور است. این گروه  گرچه که بسیاری از مناطق تحت نفوذ خود را از دست داده است، همچنان به حملات خود ادامه می‌دهد.

در سال‌های اخیر این گروه از کودکان به عنوان عوامل عملیات انتحاری استفاده کرده است و زنان هم از مدت‌ها پیش برای برنامه‌ریزی‌های پشتیبانی، کاشت مین و بمب‌گذاری و جنگیدن به عنوان سرباز در این گروه فعال بوده‌اند.

گزارش جدید نشان می‌دهد که از هر ۱۰ زن، شش نفرشان جنگجو بوده‌اند. این زنان گفته‌اند که از سوی دوستان یا اعضای خانواده خود  به بوکو حرام معرفی شده‌اند و تنها یک چهارم آنها در مساجد یا مدارس اسلامی درباره این گروه اطلاعاتی به دست آورده‌اند.

پیش‌تر، مدارس مذهبی و مساجد محل استخدام مسلمانان بود اما اکنون این مکان‌ها در معرض کنترل هستند به همین دلیل بوکوحرام استراتژی خود را عوض کرده که چالشی برای مبارزات ضدتروریسم و افراطی‌گری به حساب می‌آید.

بوکوحرام به تاجران جوان و ضاحبان سرمایه پیشنهاد می‌کند که در ازای دریافت وام یا سرمایه به آنها بپیوندند.

اعتقادات مذهبی، فقر، فقدان آموزش، بیکاری و پیشنهاداتی که از سوی بوکوجرام به افراد می‌شود، دلایل اصلی پیوستن آنها به گروه‌های اسلامگراست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.