ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تیم برتون: سینما یا بازار؟

«خانه خانم پرگرین برای بچه‌های عجیب و غریب» تازه‌ترین ساخته تیم برتون ر ۵۶ کشور جهان به نمایش درآمده. دنیای شاعرانه یا تمکین از گیشه؟

سفر در زمان، کودکانی که از نیروهای ماورای طبیعی برخوردارند و تصاویری که با افسانه‌های کهن پهلو می‌زند. تیم برتون در فیلم «خانه خانم پرگرین برای بچه‌های عجیب و غریب»، تازه‌ترین ساخته‌اش همچنان به بیان سینمایی خود وفادار مانده است. این فیلم فقط در نخستین هفته نمایش جهانی‌اش در ۵۶ کشور جهان بیش از ۳۶ میلیون دلار فروخت. سینما یا بازار؟

نمایی از «خانه خانم پرگرین برای بچه‌های عجیب و غریب» تازه‌ترین ساخته تیم برتون

وسوسه گیشه

بهترین فیلم‌های تیم برتون، فیلم‌هایی مانند «ماجراجویی بزرگ پی وی»، «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» و «آلیس در سرزمین عجایب» در مکان‌های خیال‌انگیز با شخصیت‌های عجیب و غریب با

پوستر «خانه خانم پرگرین برای بچه‌های عجیب و غریب» تازه‌ترین ساخته تیم برتون

کنشی کودکانه، در جهانی شاعرانه اتفاق می‌افتند. با این‌حال دنیای شاعرانه تیم برتون گاهی قربانی وسوسه گیشه می‌شود. در فیلم‌هایی مانند «بتمن» و «سیاره میمون‌ها» جهان شاعرانه این فیلمساز آمریکایی در جلوه‌های ویژه رنگ می‌بازد که موفقیت در گیشه را تضمین کرده باشد.

«خانه خانم پرگرین برای بچه‌های عجیب و غریب» که بر اساس رمانی از رانسوم ریپز ساخته شده از بهترین ویژگی‌های فیلم‌های تیم برتون بی‌نصیب نمانده است. در این فیلم «جیک» یک پسر زودباور شانزده ساله آمریکایی به طور غیرمنتظره‌ای از سال ۲۰۱۶ به سال ۱۹۴۳، به قصری ترک‌شده و دورافتاده می‌رود. در این قصر کودکانی زندگی می‌کنند که همه از نیروهای ماورای طبیعی برخوردارند.

جدال با تباهی و ویرانی

جیک زیر نظر و با مراقبت زنی اسرارآمیز به نام خانم پرگرین در این قصر رازآمیز با جهانی سحرآمیز که در مخاطره قرار گرفته، آشنا می‌شود. ۵ سپتامبر است در بحبوحه جنگ جهانی دوم. شکاری‌های آلمانی قصر را بمباران کرده‌اند و خانم پرگرین می‌بایست همه توانایی‌های خود را به کار ببندد که زمان همواره به قبل از بمباران برگردد.

خانم پرگرین و کودکانش: جدال با تباهی

از نظر بیان سینمایی تازه‌ترین فیلم تیم برتون آمیزه‌ای‌ست از فیلم‌های پرفروشی مانند «هری پاتر»، «مردان ایکس» و «هزارتوی پن».
برتون در «خانه خانم پرگرین برای بچه‌های عجیب و غریب» موفق می‌شود تعادلی بین زمان حال و گذشته برقرار کند. جیک می‌خواهد هرطور شده به سال ۲۰۱۶ برگردد و پدربزرگش را نجات دهد و هم اوست که نخستین بار داستان این قصر اسرارآمیز و ساکنانش را برای او تعریف کرده است.

کات

در پایان این فیلم پرحادثه دو ساعته که در کانون خوب (بچه‌ها) و بد (بزرگسالان و هیولاها) اتفاق می‌افتد، از خواست تهیه‌کنندگان هالیوودی‌اش تمکین می‌کند و فیلمی که می‌توانست یک فیلم شاعرانه و دیدنی باشد در جلوه‌های ویژه و صحنه‌های زد و خورد به پایان می‌رسد که موفقیت گیشه را تضمین کرده باشد.

تیم برتون با وجود موفقیت‌هایش هرگز جزو سینماگرانی نبوده که در لحظه مناسب بتواند بگوید: کات. این هم هالیوود است.

منبع

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.