ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

موحدی کرمانی: عوض کف در این مسابقه، همه باید فریاد بزنند یا حسین

امام جمعه تهران در واکنش به بازی ایران و کره در شب عاشورا گفته است که در و دیوار ورزشگاه باید سیاه‌پوش شود، تمام فضا باید سیاه‌پوش شود و فریاد یا حسین از میان جمعیت پیوسته بلند باشد.

پس از موضع‌گیری‌های برخی وابستگان به حکومت ایران درباره فوتبال بازی کردن در روز تاسوعا و راهکارهایی که حزب موتلفه برای برگزاری بازی فوتبال ایران و کره ارائه کرد، و همچنین پس از صحبت‌های منصور ارضی، مداح سرشناس حکومتی که تعیین زمان این بازی را کار دشمن دانست تا جوان ایرانی را از میدان کربلا به میدان فوتبال ببرد، حالا محمد‌علی موحدی کرمانی، امام جمعه این هفته تهران، راهکارهایی ارائه کرده تا مسابقه مورد نظر «کاملا عاشورایی» برگزار شود.

سایت رویداد ۲۴ که موحدی کرمانی را از سرشناس‌ترین روحانیان و واعظان جناح اصولگرا در سال‌های اخیر دانسته، در گزارش صحبت‌های امروز او در نماز جمعه تهران نوشته است که او قبل از راهپیمایی اعتراض‌آمیز گروه انصار حزب‌الله برای لغو این بازی، با توجه به شرایط الزام‌آور و این‌که امکان لغو این بازی در اختیار طرف ایرانی نیست، «توصیه‌های مهمی» به مسئولان برگزاری بازی و هوادارانی داشته که «همگی از دل همین ملت عزادار حسینی هستند.»

این روحانی اصولگرا که از مسئولان و هواداران فوتبال خواسته است تا فضای ورزشگاه آزادی در روز بازی با کره جنوبی کاملا عاشورایی باشد، سهل‌انگاری مسئولان فوتبال ایران را عامل ایجاد این شرایط دانسته و گفته است: «حاصل سهل‌انگاری مسئولان فوتبال ایران از مدت‌ها قبل بازی غیرقابل جابه‌جایی ایران و کره جنوبی در عصر تاسوعا و شب عاشورا شده است و این مساله سبب شده تا بسیاری از ارگان‌های ارزشی و مذهبی از مسئولان ورزش‌مان گلایه کنند و خواهان تغییر زمان بازی باشند اما الزامات قانونی سبب شده تا امکان تغییر زمان بازی نباشد و بازی نکردن در این مسابقه می‌تواند سبب شود تا محرومیت‌های بزرگی برای فوتبال‌مان ایجاد کنند.»

موحدی کرمانی مسأله مسابقات فوتبال را مسأله عجیبی دانسته که درباره آن تذکرات داده شده و او هم خود را ملزم دیده که در این رابطه تذکر بدهد: «از طرفی اظهار می‌کنند که اگر این بازی را در ایران تعطیل کنیم توالی فاسد زیادی خواهد داشت. حالا که اجبار برای برگزاری بازی وجود دارد و می‌تواند برای کشور خسارت‌هایی ایجاد شود، بهتر است بازی در فضایی کاملا حسینی برگزار شود.»

امام جمعه تهران با وجود این توصیه‌ها گفته است که او در این زمینه وارد نمی‌شود اما باید بگوید که اگر قرار است شب عاشورا مسابقه فوتبال انجام شود، باید دقت کرد که فضای مسابقه باید ۱۰۰‌درصد عاشورایی و کربلایی باشد: «در و دیوار آنجا باید سیاه پوش شود، تمام فضا سیاه پوش شود و فریاد یا حسین از میان جمعیت پیوسته بلند شود. عوض کفی که در این مسابقات زده می‌شود باید همه فریاد بزنند یاحسین.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • هاشمی

    مبنای دین خدا بر ابلاغ پیام خالق تمامی عالم است به انسان به توسط برگزیدگانش. اجبار و یا باید هم در آن نیست و اختیار قبول و یا رد پیام هم با خود انسان. اما و اما. مبنای مذهب ملایان بر پنهان سازی آن پیام ساده و روشن است و به وارد سازی اختراعات خود در آن و سخت و پیچیده سازی آن. واجب و مستحب و باید و نباید و اجبار و اعمال زور هم همگی و همگی نتایج و ثمرات کار این خطاکاران. خلاصه کلام آنکه مذهب زیر عنوان و نامی که باشد عامل اصلی به بی حرمتی به دین خالص خداست. بحث مسابقه فوتبال در تاسوعا هم بخشی از سیاه بازی مذهبیون است در ایجاد نفاق در جامعه و به انحراف کشی اعتقاد مردم به حق و حقیقت.

  • میر ز ا رضا

    «در و دیوار آنجا باید سیاه پوش شود، تمام فضا سیاه پوش شود و فریاد یا حسین از میان جمعیت پیوسته بلند شود. عوض کفی که در این مسابقات زده می‌شود باید همه فریاد بزنند یاحسین.» چرا باید از برای حسین که در بهشت است سیاه پوشید و تمام فضا را هم سیاه ساخت؟!؟ مگر مقربین (نزدیکان) درگاه خداوند چون ابراهیم و موسی و مسیح عیسی و محمد و حسین و دیگران در سیاهی و ظلمتی که آخوندهایی چون خامنه ای و موحدی کرمانی و امثالهم غرقند بسر میبرند؟! مگر حسین فریاد یا حسین را و یا نوایی غیر از یا «رب العالمین» را میشنود؟!؟ مگر «کف زدن» ساخته و پرداخته خود آخوند و ملایان نیست که در حوضچه های تعلیمشان بر روی کف امواج جهل و نادانی غوطه ور بوده و عمری را به کُفرگویی و شرک مطلق گذرانده و خود و پیروان خود را در آخر به کف جهنم میچسبانند؟!؟ و بالاخره آیا در هیچ جایی از قرآن مجید خداوند کلمه «باید» را که از فرهنگ شیاطین ناشی میشود را بکار برده است؟!؟ که «ید» در عربی به معنای دست است در فارسی. همان دستی که بجای سینه زدن و در سر خود کوبیدن در عزاداری آخوندی میتواند غذایی به دهان گرسنه ای که از گرسنگی دهانش کف کرده برساند و یا صدها خیر دیگر برساند به همنوعان خود. والسلام.

  • روزبه

    منصور ارضی، مداح سرشناس حکومتی که تعیین زمان این بازی را کار دشمن دانست تا جوان ایرانی را از میدان کربلا به میدان فوتبال ببرد. مرتیکه تو که چیزی حالیت نیست حرف نزنی سنگین تری مشکل از چرخش تقویم هجری که اسلام بر آن پایه گذاری شده و عدم همخوانی آن با تقویم شمسی است که اساس همه تقومیمهای رایج از جمله میلادی و شمسی است. در ثانی اگر بخواند مراسم بین المللی رو بر اساس تاریخها و حوادث و آداب کشورهای مختلف بزارن که همیشه با یکی در یکجایی تلاقی میکنه بنابر این باید دور همه این مراسم خط بکشن. ثالثا تو هم مثل رهبرتون گویا فکر دژمن درهمه جا رو باور کردی.

  • akbar

    ﻟﻌﻨﺖ ﺑﺮ ﻣﺤﻤﺪ و ﺁﻝ ﻣﺤﻤﺪ,ﺯﻧﺪﻩ ﺑﺎﺩﺷﺎﺩﻱ ,ﺑﻴﺸﺮﻑ ﻫﺎﻱ ﺧﺸﻚ ﻣﻐﺰ

  • sare

    مفت خورها. اگر اينها الان هستند بخاطر فريب مردم با حسين حسين و رضا رضا و این مقدسات ساختگي بوده است. همه را ظالم فرض کرده اند و خودشان را مظلوم و هم اکنون نيز مشغول چاپيدن مردمند در اين شب هاي منحوس.