ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیشروی نیروهای سوریه در حلب

در حالی‌که روز جمعه شورای امنیت سازمان ملل جلسه فوری خود درباره اوضاع سوریه را با حضور روسیه برگزار می‌کند. نبردها در حلب با شدت ادامه دارد و ارتش سوریه همچنان پیشروی می‌کند.

پیش از آغاز نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره اوضاع سوریه نیروهای رژیم بشار اسد در حلب به پیشروی خود ادامه دادند.

Syrian army soldiers patrol near a building previously used for storing seeds in the countryside of Deir Hafer, a former bastion of Islamic State group, near the northern Syrian city of Aleppo on December 2, 2015. / AFP PHOTO / GEORGE OURFALIAN

خبرگزاری فرانسه جمعه ۷ اکتبر / ۱۶ مهر، به‌نقل از دیده‌بان حقوق بشر سوریه از چندین درگیری در نقاط مختلف حلب خبر داده است.

بنا به این گزارش، در بخش شیخ سعید، واقع در جنوب حلب، ارتش سوریه یک تپه را فتح کرد و شورشیان بخش‌های دیگر این منطقه حلب را به تسخیر خود در آورده‌اند.

همچنین گزارش‌هایی از درگیری‌های شدید در محله الجمیلیه حلب منتشر شده است که گفته می‌شود ده‌ها نفر در آن کشته شده‌اند.

از سوی دیگر رویترز گزارش داده است که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفته است مسکو آمادگی دارد تا از دولت سوریه بخواهد به اعضای گروه النصره اجازه خروج با اسلحه از حلب را بدهد.

او افزوده است که با خروج نیروهای النصره از حلب، ‌دولت سوریه، مخالفان و نیروهای جداشده از النصره می‌توانند کمیته‌های مشترک امنیتی تشکیل دهند.

دولت سوریه و هم‌پیمانش روسیه می‌گویند که در حلب با نیروهای النصره می‌جنگند. روز پنج‌شنبه استفان دی میستورا گفته بود حاضر است خود به شرق حلب برود و نزدیک به هزار نیروی مسلح جبهه النصره را به خارج از این شهر همراهی کند تا بمباران‌های هوایی ارتش سوریه و روسیه که به این بهانه صورت می‌گیرد، متوقف شوند.

در همین حال ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه جمعه ۷ اکتبر / ۱۶ مهر به آمریکا هشدار داد که از هرگونه حمله به ارتش سوریه خودداری کند.

کوناشنکوف گفت حمله آمریکا به نواحی تحت کنترل نیروهای دولتی سوریه جان نظامیان روسیه را به خطر می‌اندازد.

روسیه روز جمعه درخواست کرد که در پیوند با اوضاع سوریه نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل برگزار شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • fgdfgd

    زودتر ارتش رو نابود کنید و اس سیصد و اس چهارصد رو با هواپیماها بزنید و نابودش کنید