ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا مجوز برخی معاملات مالی به دلار را با ایران صادر کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های آن دسته از شرکت‌های ایرانی را برداشته است که زیر نظر افرادی اداره می‌شوند که همچنان در لیست تحریم‌های ایالات متحده قرار دارند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در تازه‌ترین سند راهنمای تجارت که شامگاه جمعه هفتم اکتبر/ ۱۶ مهر منتشر کرد، برخی معاملات تجاری به دلار را با ایران که پیشتر برای مؤسسات بانکی خارجی ممنوع کرده بود آزاد کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اجازه معامله دلاری با برخی از شرکت‌های ایرانی را آزاد کرد

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این معاملات به این شرط اجازه دارند انجام شوند که پول‌های این نقل و انتقالات به سیستم مالی آمریکا وارد نشوند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا، به علاوه، در این راهنما تحریم‌های کلی و گسترده آن دسته از شرکت‌های ایرانی را برداشته است که زیر نظر افرادی اداره می‌شوند که همچنان در لیست تحریم‌های ایالات متحده قرار دارند.

در این راهنما آمده است: «معاملات خارجی با شرکت‌هایی که تحریم نشده‌اند و سهامی خاص هستند یا تماماً و یا بخشاً توسط فردی ایرانی یا مرتبط با ایران اداره می‌شوند که در لیست تحریم‌های ایالات متحده هستند، لزوماً قابل تحریم شدن بر اساس قوانین ایالات متحده نیستند».

جمهوری اسلامی ایران در نشست‌های اخیر با سران کشورهای امضا کننده توافق هسته‌ای به ادامه تحریم معامله تجاری با ایران به دلار از سوی آمریکا اعتراض کرده بود.

مقامات ایران می‌گویند که پس از اجرایی شدن برجام هسته‌ای، ایران به تعهدات خود عمل کرده است اما آمریکا اقدامی برای انجام تعهداتش برنداشته است.

تحریم معامله به دلار با ایران از جمله تحریم‌های غیر هسته‌ای آمریکا علیه ایران است و در توافق هسته‌ای گنجانده نشده بود.

ایالات متحده همچنان برخی افراد و شرکت‌های ایرانی را به دلایلی از قبیل برنامه موشکی ایران، ساخت و برخورداری از موشک‌های بالستیک، گزارش‌های نقض حقوق بشر و حمایت ایران از گروه‌هایی که آمریکا آنها را گروه‌های تروریستی می‌داند، در فهرست تحریم‌های «ویژه» قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آسیب پذیر

    من این پیروزی و اضافه بر این، پیروزی واگذاری بدون مناقصه ی پروژه های نفتی بیش از دومیلیارد دلاری به بنیاد پربرکت (برای مقام معظم رهبری) برکت را به ولی امر مسلمین جهان سید علی اف، به حوزه های علمیه و علمای اعلام، به حرم مطهر بشار اسد، به برادرمان پوتین و به رهبران و مدیران صنایع چین ، به مسئولان ساخت و ساز های هزارها میلیاردی در سامرا و کربلا و نجف و دیگر جاها، به .... ، به ... تبریک عرض می کنم. خداوند تبارک وتعالی به ملت فتنه گر ایران صبر بیشتر عطا کند .

  • Farid

    یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران گفته است آزادی جیسون رضاییان، خبرنگار واشنگتن پست که در ایران بازداشت و زندانی بود، بر اساس توافق میان مقامات ایرانی و آمریکایی و در قبال دریافت چمدانی حاوی ۱.۶ میلیارد دلار در فرودگاه مهرآباد صورت گرفته است. به گفته جواد کریمی قدوسی، هفت زندانی ایرانی - قاچاقچی موشک و بمب - در زندان‌های آمریکا هم در مقابل آزادی رضاییان و “دو زندانی دیگر” آزاد شده‌اند!