ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیشروی نیروهای اسد در حماه، حمله داعش به شمال حلب

در آستانه اعلام رأی شورای امنیت به پیش‌نویس طرح فرانسه و روسیه نیروهای ائتلاف حامی بشار اسد بخشی از استان حماه و نیروهای داعش نواحی مرزی با ترکیه را تصرف کردند..

ارتش سوریه در نبرد با مخالفان دولت اسد، بخش‌هایی از استان حماه و روستاهای غرب سوریه را به تصرف خود درآوردند. داعش نیز در حملاتی به نیروهای مسلح مخالف دولت مناطقی را در مرز ترکیه تصرف کردند.

عکس از آرشیو - ارتش سوریه با پشتیبانی حملات هوایی روسیه در استان حماه پیشروی کردند

به گزارش خبرگزاری رویترز، در آستانه اعلام رأی شورای امنیت به پیش‌نویس طرح فرانسه و روسیه، نیروهای دولتی سوریه شنبه هشتم اکتبر/ ۱۷ مهر با کمک حملات هوایی روسیه و پشتیبانی زمینی ایران، عراق و لبنان پیشروی‌هایی در حلب، حماه و روستاهای غرب سوریه داشتند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا گزارش داد که نیروهای دولتی سوریه کنترل نواحی وسیعی از شمال استان حماه را به دست گرفتند. این نواحی از ماه اوت در کنترل مخالفان بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه بود.

تلویزیون المنار حزب الله لبنان نیز گزارش داد که شهرک‌ها و روستاهای این ناحیه از جمله التالسیه و تل الاسود را از مخالفان بازپس گرفتند.

گروه‌های احرار الشام و جند الاقصی در دو روز گذشته در این منطقه با یکدیگر به تبادل آتش پرداختند.

نیروهای داعش نیز در یک حمله تلافی‌جویانه به مناطق تحت کنترل گروه‌های مخالف اسد که از سوی ترکیه حمایت می‌شوند، چندین روستا و نقطه استراتژیک دبیق را در شمال حلب تصرف کردند.

داعش در این حملات که از شامگاه جمعه هفتم اکتبر آغاز شد روستای اخترین را که در کنترل نیروهای ترکمن بود به تصرف خود درآوردند. در این حملات دو تن از مخالفان دولت سوریه کشته و ۹ تن کشته شدند.

جنگنده‌های ترکیه در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴ بار مواضع داعش را در این ناحیه بمباران کردند.

درگیری‌های جدید در حماه و حلب در حالی در جریان است که شورای امنیت سازمان ملل متحد در حال بررسی پیش‌نویس طرح فرانسه و روسیه برای بحران سوریه است.

فرانسه در این طرح خواهان پایان حملات هوایی به شهر حلب شده است. روسیه در طرحی جداگانه خواستار از سرگیری توافق مسکو و واشنگتن برای برقراری آتش بس در سوریه است.

بر پایه اعلام سازمان ملل درحملات سنگین نیروهای دولتی سوریه به پشتیبانی روسیه در دو هفته گذشته به حلب دست‌کم ۳۷۶ نفر کشته و بیش از یک هزار و ۲۶۰ تن نیز زخمی شدند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    گروه داعش روز سه‌شنبه ویدیوی خونین تازه‌ای را پخش کرده که بریدن سرهای نیروهایی از ارتش آزاد سوریه، تشکیلات عمده مخالف بشار اسد را نشان می‌دهد. این سازمان تروریستی در این ویدیو تهدید کرده، خون مخالفین بشار اسد را که توسط آمریکا آموزش دیده‌اند خواهد ریخت!!. در این ویدیوی 19 دقیقه‌ای که توسط "ولایت فرات در عراق" وابسته به داعش منتشر شده، آمده است که جنگجویان سوری طی عملیات ارتش آزاد علیه داعش در منطقه آلبوکمال سوریه در نزدیکی مرز عراق اسیر شده‌اند.. در بخشی از این ویدیو، نیروهایی از ارتش آزد نشان داده شده‌اند که در حال آموزش نظامی هستند، آنها متهم به "خیانت بزرگ شده‌اند. در پایان این ویدیو تروریست‌های داعش که لباس سیاه بر تن دارند، اعضایی از ارتش آزاد را که لباس نارنجی بر تن آنها کرده‌اند، روی زمین خوابانده و با چاقوهای کوچکی سرهای آنها را کاملا از تن جدا می‌کنند