ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علت استقرار اس-۳۰۰ در طرطوس: حمله احتمالی آمریکا به ارتش سوریه

خبرگزاری روسی اسپوتنیک می‌نویسد دلیل استقرار سامانه موشکی اس-۳۰۰ در طرطوس و حمیمیم، آگاهی از قصد آمریکا برای بمباران فرودگاه‌ها و پایگاه‌های هوایی سوریه با موشک کروز بود.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک می‌نویسد دلیل استقرار سامانه موشکی اس-۳۰۰ در طرطوس، آگاهی از قصد آمریکا برای بمباران فرودگاه‌ها و پایگاه‌های هوایی سوریه با موشک کروز بود.

اسپوتنیک روز شنبه هشتم اکتبر، در توضیح تصمیم مسکو برای استقرار سامانه پدافند موشکی اس-۳۰۰ در پایگاه طرطوس و حمیمیم سوریه نوشت که این اقدام ناشی از درز اطلاعاتی محرمانه پیرامون بمباران احتمالی فرودگاه‌ها و پایگاه‌های هوایی سوریه از سوی آمریکا به کمک موشک کروز بوده است.

وزارت دفاع روسیه جمعه ۷ اکتبر طی بیانیه‌ای یادآوری کرده بود که اگر جنگنده‌های آمریکایی یا سایر نیروهای ائتلاف ضد داعش به مواضع ارتش سوریه حمله کنند، ممکن است هدف سامانه یاد شده قرار گیرند.

احتمال حمله هوایی آمریکا و نیروهای ائتلاف به ارتش سوریه، چند روز قبل در گزارشی در واشنگتن پست نیز مطرح شد. این روزنامه نوشته که با تداوم بمباران‌های حلب که از سوی نیروهای سوری و روسی انجام می‌گیرد، ممکن است آمریکا ارتش سوریه را هدف قرار دهد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه، ایگور کوناشنکوف پیش‌تر گفته بود که  استقرار سامانه اس-۳۰۰ برای تامین امنیت پایگاه طرطوس و ناوهای گروه عملیاتی نیروی دریایی روسیه از حملات احتمالی هوایی در نظر گرفته شده است.

پنتاگون هنوز واکنشی نسبت به بیانیه وزارت دفاع روسیه نشان نداده است. سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده می‌گوید این بیانیه به راه‌کار دیپلماتیک در بحران سوریه کمکی نمی‌کند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • افشین

    فعلا چیزی که از سمت امریکا دیده میشه انفعال و سردرگمیه که به طرفداری پنهان از تروریستها و پشتیبانهای عربشون تعبیر میشه . فکر نمیکنم تحرکات امریکا کسی رو مجاب بکنه که داره بر علیه داعش کاری انجام میده ....

  • Iran

    از این تهدیدهای توخالی این پوتین جنایتکار نترسید. این باهوشتر از اینه که جنگ با امریکا و اروپا را شروع کنه اونهم جنگ اتمی! اینها همه برای ایجاد ترس در رقیب و دشمنه که متاسفانه موفق هم شده. مسولین کاخ سفید همینطور دنبال سوراخ موش میگردند. این فاجعه در اثر سیاستهای غلط، چاپلوسی، درک نادرست موقعیت و عدم شناخت صحیح دشمن، از بین بردن موقعیت و اتلاف وقت توسط مسولین عقب مانده ذهنی و خاین کاخ سفید در طول این چند سال ایجاد شده. نتیجه سیاستهای اشتباه و خیانت بار کاخ سفید شکست امریکا در اوکراین و شرق اروپا، در سوریه و ایران و خاورمیانه، در دریای چین و آسیای شرقی و کلا در کل دنیاست که از 7 سال پیش شروع شد. اگر مثل همیشه عقب نشینی کنید باید برای همیشه فاتحه امریکا را بخونید یعنی حکومت فاسد ملاهای ایران و اوباما به هدفشون میرسند. یعنی یکقطبی شدن جهان فقط با رهبری پوتین جنایتکارو پشت پرده جنایتکاران بیسواد دزد رژیم ایران. یعنی از دست دادن همه دوستان و متحدین امریکا. یعنی کل اروپا و امریکا مستامره پوتین و ملاهای جنایتکار ایران. یعنی مرگ و نابودی آزادی و انسانیت و انسانها. یعنی دنیا پر از تروریست و جنایت و نفاق و دروغ. پوتین 2 چیز داره که در مسولین کاخ سفید نیست: درایت و شجاعت.

  • بابکان

    سیدعلی اف ولی امر مسلمین جهان (!) با بحرانهای بزرگ و پیچیده در گیر است و خوب میداند نزد مردم هیچ اعتباری ندارد که هیچ منهای اندکی بیشتر مردم از او و حکوکتش بیزارند. بهمین دلیل و با وجود حرص طمع بی پایانش بسیار تلاش می کند و میخواهد جنگی عمومی در منطقه پیش آید و برخوردی میان روسیه و امریکا هم رخ دهد، بویژه در این موقعیت که زمان انتخابات ریاست جمهوری و تغییر رهبری در امریکا است . نمیدانم عقل و خرد پوتین بر غرور و آز و طمعش پیشی میگیرید یا نه.