ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روسیه قطعنامه پیشنهادی فرانسه در مورد حلب را وتو کرد

روسیه جلوی تصویب قطعنامه پیشنهادی فرانسه برای برقراری آتش‌بس در حلب و ایجاد منطقه پرواز ممنوع را گرفت اما طرح جایگزین مسکو نیز تنها چهار رای کسب کرد.

روسیه جلوی تصویب قطعنامه پیشنهادی فرانسه در مورد آتش‌بس در حلب و ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز این شهر را گرفت. طرح جایگزین مسکو نیز رای کافی را در شورای امنیت نیاورد.

رای گیری در نشست شورای امنیت در شامگاه شنبه ۸ اکتبر در نیویورک با ناکامی دو قطعنامه در مورد سوریه همراه شد. قطعنامه پیشنهادی فرانسه دایر بر توقف حملات هوایی به حلب و  امدادرسانی به غیرنظامیان از سوی روسیه وتو شد. ویتالی چورکین، نماینده روسیه در سازمان ملل گفت قطعنامه پیشنهادی پاریس قابل اجرا نیست و مقاصد سیاسی دارد.

پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در حلب مشترکا از سوی فرانسه و اسپانیا به شورای امنیت ارائه شده بود. از بین ۱۵ عضو این شورا، ۱۱ کشور به آن رای داده بودند: رای چین و آنگولا ممتنع و رای روسیه و ونزوئلا منفی بود.

این پنجمین مرتبه در شورای امنیت بود که روسیه قطعنامه‌ای مربوط به سوریه را وتو کرد. پیش‌تر قطعنامه‌های تحریمی و تنبیهی علیه رژیم اسد با وتوی مسکو به بن بست خورده‌اند.

روسیه متقابلا پیش‌نویسی برای آتش‌بس در حلب مطابق توافق با آمریکا و هم‌چنین خروج نیروهای جبهه نصرت از شرق حلب ارائه داد. مورد دوم طرحی است که استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه مبتکر آن است.

قطعنامه پیشنهادی مسکو‌، ساعاتی پس از وتوی قطعنامه فرانسه و اسپانیا ارائه شد اما این قطعنامه تنها چهار رای کسب کرد و از اکثریت لازم آرا یعنی ۹ رای موافق باز ماند.

انتظار می‌رفت در صورت دستیابی این قطعنامه به اکثریت لازم، فرانسه آن را وتو کند.

سه روز پیش از وتوی روسیه، زید رعد الحسین، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار ایجاد محدودیت برای اعضای دایمی شورای امنیت در داشتن حق وتو شده و پیشنهاد کرده بود که در سازمان ملل مکانیسمی ایجاد شود که بتوان جنایات جنگی از جمله خونریزی‌های کنونی در حلب را مستقیما به دیوان کیفری بین‌المللی احاله کرد.

روسیه در بحران سوریه در کنار رژیم اسد ایستاده و حضور نظامی در این بحران را مقابله با داعش و تروریست‌ها می‌خواند.

دولت آمریکا روز دوم اکتبر مذاکره با روسیه در مسائل سوریه را با انتقاد از ادامه حملات هوایی به حلب قطع کرد. روسیه نیز متقابلا واشنگتن را به کم کاری در مبارزه با تروریسم و فراهم کردن زمینه رشد تروریست‌ها در سوریه متهم کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.