ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله عربستان به عزاداران در یمن: شمار کشته‌شدگان به ۱۴۰ تن رسید

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به حمله اخیر به مراسم عزاداری در صنعا گفت که ایالات متحده فوراً حمایت خود را از ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی بازبینی خواهد کرد.

شمار کشته شدگان در یک مراسم عزادارای در شهر صنعا به ۱۴۰ تن رسید. بیش از ۵۲۵ تن نیز زخمی شدند. در پی این واقعه مقامات کاخ سفید و عربستان سعودی واکنش نشان دادند.

حمله به مراسم عزاداری در یمن- ساختمان بمباران شده به تلی از خاک بدل شده است

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، عربستان سعودی بامداد یکشنبه ۹ اکتبر/ ۱۸ مهر اعلام کرد که بررسی درباره «گزارش‌های پیرامون این بمباران تأسف برانگیز و دردناک» را آغاز خواهد کرد.

ائتلاف عربی علیه حوثی‌های یمن به رهبری عربستان سعودی تنها طرف درگیر در جنگ داخلی یمن است که حملات هوایی انجام می‌دهد.

در بیانیه‌ای که عربستان سعودی منتشر کرده، آمده است که «ائتلافی که از دولت قانونی یمن حمایت می‌کند»  از گزارش‌ها درباره این بمباران «با خبر است» و این ائتلاف تأیید می‌کند که نیروهایش «دستورالعملی روشن داشتند که مناطق پرجمعیت و غیرنظامیان را هدف قرار ندهند».

مقامات یمنی اعلام کردند که مقامات نظامی و امنیتی حوثی‌ها در میان کشته و زخمی‌ شدگان در حمله هوایی شامگاه شنبه هشتم اکتبر به صنعا هستند.

در مکانی که بمباران شد مراسم ترحیمی برای شیخ علی الرویشان، پدر جلال الرویشان، وزیر کشور دولت برگزیده حوثی‌ها در حال برگزاری بود.

واکنش ایالات متحده به بمباران صنعا

ند پرایس، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به این حادثه گفت که ایالات متحده «فوراً» حمایت خود را از ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی «بازبینی خواهد کرد». او هشدار داد که همکاری امنیتی آمریکا با عربستان سعودی «یک چک سفید امضا نیست».

ایالات متحده تاکنون برای حمایت تسلیحاتی عربستان سعودی در مسأله یمن چندین میلیارد دلار تخصیص داده است. اما از ماه اوت گذشته و انتشار گزارش‌هایی از بمباران مناطق مسکونی، بیمارستان‌ها و غیرنظامیان در حملات هوایی نیروهای ائتلاف از کمک‌های خود به این ائتلاف کاسته است.

بر پایه آخرین آمارهای منتشر شده درباره تلفات در یمن، سه هزار و ۷۹۹ غیرنظامی از ماه مارس سال گذشته تاکنون در حملات هوایی نیروهای ائتلاف کشته شدند.

سازمان ملل تخمین زده است که دست‌کم ۹ هزار نفر در درگیری‌های یمن جان خود را از دست  داده‌اند و نزدیک به سه میلیون یمنی آواره شدند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهرام

    حالا ببینید بربرستان به کمک آمریکا چه طوری این جنایات رو توجیه میکنند. روسیه داره رو سر تروریستهای وحشی تو سوریه بمب میریزه بعد بهش میگن جنایت جنگی ! اگه کشتن تروریستها جنایته, پس کشتن افراد بیگناه چیه؟