ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایرانی‌ها به اندازه ۱۰ کشور اروپایی غذا دور می‌ریزند

به گفته دبیر انجمن اقتصاد شهری ایران سالانه ۳۵ درصد از محصولات کشاورزی ایران دور ریخته می‌شوند. ایرانی‌ها همچنین سالانه ۳۵ میلیون تن مواد غذایی دور می‌ریزند.

محسن طباطبایی مزدآبادی، دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران گفت ایرانی‌ها به اندازه ۱۰ کشور اروپایی دورریز مواد غذایی دارند.

در ایران سالانه ۳۵ میلیون تن مواد غذایی دور ریخته می‌شود

مزدآبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر که یکشنبه ۱۸ مهر منتشر شد وضعیت دور ریزی مواد غذایی در ایران به ویژه در شهرها را «اسفناک» توصیف کرد و آن را با الگوی اقتصاد مقاومتی در تضاد دانست.

دبیر انجمن اقتصاد شهری ایران گفت که نزدیک به ۸۷۰ میلیون نفر در جهان غذای کافی برای خوردن ندارند و هر سال نزدیک به یک سوم از جمعیت کودکان جهان به دلیل فقر تغذیه‌ای می‌میرند.

او گفت که در ایران سالانه ۳۵ میلیون تن مواد غذایی دور ریخته می‌شود. این در حالی است که کل اتحادیه اروپا سالانه ۹۰ میلیون تن ضایعات مواد غذایی دارد.

به گفته دبیر انجمن اقتصاد شهری ایران سالانه ۳۵ درصد از محصولات کشاورزی ایران نیز دور ریخته می‌شوند.

رضا ملک‌زاده، معاون تحقیقات و فن‌آوری وزارت بهداشت ایران نیز هفته گذشته گفت که ۳۰ درصد غذای مصرفی مردم ایران «اضافه» است.

وزارت بهداشت ایران می‌گوید ۴۷ میلیون ایرانی غذای مناسب نمی‌خورند. به گفته وزارت بهداشت پنج استان کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و خوزستان بیش از سایر استان‌ها با سوءتغذیه و ناامنی غذایی مواجه هستند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.