ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مطهری خطاب به جنتی: مجلس را «تحقیر» نکنید

<p>&nbsp;علی مطهری، نماينده اصولگرای مجلس ايران از آيت&zwnj;الله احمد جنتی، دبير شورای نگهبان خواسته تا مجلس را &laquo;تحقير و تضعيف&raquo; نکند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>این نماينده منتقد دولت با انتشار يادداشتی در تارنمای تابناک، افزوده &laquo;اگر جناب&zwnj;عالی به عدم اجرای قانون مترو توسط دولت اعتراض نمی&zwnj;کنيد، لااقل مجلس را نيز تضعيف و تحقير نفرماييد.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>احمد جنتی در خطبه&zwnj;های نماز جمعه ۱۷ دی جاری از &laquo;احضار گسترده&raquo; وزرا به مجلس انتقاد کرده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته جنتی، &laquo;وزرا امروز در مقوله هدفمند کردن يارانه ها مشغله بسياری دارند و در اين شرايط طرح يک سئوال يک نماينده ۱۰ الی ۲۰ ساعت از وقت يک وزير را به خود اختصاص می&zwnj;دهد که اين در شرايط امروز صحيح نيست.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>در هفته&zwnj;های اخير، برخی از نمايندگان مجلس اعلام کرده&zwnj;اند که ممکن است مصطفی محمدنجار، وزير کشور و مهدی غضنفری، وزير بازرگانی استيضاح شوند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در طول بيش از يک سالی که از عمر دولت دهم می&zwnj;گذرد، پيش&zwnj;تر نيز طرح استيضاح &laquo;حميدرضا حاجی&zwnj;بابايی، وزير آموزش و پرورش؛ صادق خليليان، وزير جهاد کشاورزی؛ مسعود ميرکاظمی، وزير نفت؛ حميد بهبهانی، وزير راه؛ مصطفی محمدنجار، وزيرکشور؛ علی&zwnj;اکبر محرابيان، وزير صنايع و مهدی غضنفری، وزير بازرگانی&raquo; شش وزير دولت دهم در مجلس آماده شده&zwnj;اند اما هيچ&zwnj;گاه مطرح نشده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>علی مطهری، &laquo;تخلف وزرا از قانون&raquo; را دليل افزايش احضار آن&zwnj;ها به مجلس دانسته است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی افزوده: &laquo;به&zwnj;عنوان مثال وقتی وزير اقتصاد قانون تسهيلات ارزی برای مترو تهران و کلان&zwnj;شهرها و حمل و نقل عمومی ساير شهرها را عمل نمی&zwnj;کند و رئيس&zwnj;جمهور نيز می&zwnj;گويد من اين قانون را قانون نمی&zwnj;دانم و اجرا نمی&zwnj;کنم، آيا نماينده وظيفه ندارد در دفاع از حقوق مردم از وزير يا رئيس&zwnj;جمهور سئوال کند؟&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>چند روز پيش نيز عليرضا محجوب از نمايندگان اصلاح&zwnj;طلب مجلس گفته بود اجرا نشدن قاون پرداخت تسهيلات برای توسعه مترو، در مراجع قضايی قابل رسيدگی است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>محمود احمدی&zwnj;نژاد، رئیس&zwnj;جمهور ایران، قانون پرداخت دو ميليارد دلار به متروی تهران و کلان&zwnj;شهرها را که پس از اختلاف مجلس و شورای نگهبان از سوی مجمع تشخيص مصلحت نظام مورد تأييد قرار گرفت، &laquo;غيرقانونی&raquo; خواند و از اجزای آن خودداری کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>همچنین احمد توکلی يکی ديگر از نمايندگان منتقد دولت، ۱۵ تير ۸۹ طی سخنانی در مجلس شورای اسلامی، احمدی&zwnj;نژاد را به دليل اجرا نکردن برخی از مصوبات مجلس متهم کرد که &laquo;درس گردن گشی در برابر قانون&raquo; می دهد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>علی مطهری در بخش ديگری از يادداشت&zwnj;اش از جنتی پرسيده &laquo;اگر يک دولت مخالف مشی سياسی شما مثلاً يک دولت اصلاح&zwnj;طلب روی کار بود باز همين&zwnj;طور مجلس را تحقير می&zwnj;کرديد و دولت را تعظيم، يا در آن صورت مجلس را تقويت و دولت را نقد می&zwnj;کرديد؟&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی افزوده:&zwnj; &laquo;مجلس قوی به&zwnj;نفع کل نظام است و مانعی است در مقابل تمايل به استبداد.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

 علی مطهری، نماينده اصولگرای مجلس ايران از آيت‌الله احمد جنتی، دبير شورای نگهبان خواسته تا مجلس را «تحقير و تضعيف» نکند.

این نماينده منتقد دولت با انتشار يادداشتی در تارنمای تابناک، افزوده «اگر جناب‌عالی به عدم اجرای قانون مترو توسط دولت اعتراض نمی‌کنيد، لااقل مجلس را نيز تضعيف و تحقير نفرماييد.»

احمد جنتی در خطبه‌های نماز جمعه ۱۷ دی جاری از «احضار گسترده» وزرا به مجلس انتقاد کرده بود.

به گفته جنتی، «وزرا امروز در مقوله هدفمند کردن يارانه ها مشغله بسياری دارند و در اين شرايط طرح يک سئوال يک نماينده ۱۰ الی ۲۰ ساعت از وقت يک وزير را به خود اختصاص می‌دهد که اين در شرايط امروز صحيح نيست.»

در هفته‌های اخير، برخی از نمايندگان مجلس اعلام کرده‌اند که ممکن است مصطفی محمدنجار، وزير کشور و مهدی غضنفری، وزير بازرگانی استيضاح شوند.

در طول بيش از يک سالی که از عمر دولت دهم می‌گذرد، پيش‌تر نيز طرح استيضاح «حميدرضا حاجی‌بابايی، وزير آموزش و پرورش؛ صادق خليليان، وزير جهاد کشاورزی؛ مسعود ميرکاظمی، وزير نفت؛ حميد بهبهانی، وزير راه؛ مصطفی محمدنجار، وزيرکشور؛ علی‌اکبر محرابيان، وزير صنايع و مهدی غضنفری، وزير بازرگانی» شش وزير دولت دهم در مجلس آماده شده‌اند اما هيچ‌گاه مطرح نشده است.

علی مطهری، «تخلف وزرا از قانون» را دليل افزايش احضار آن‌ها به مجلس دانسته است.

وی افزوده: «به‌عنوان مثال وقتی وزير اقتصاد قانون تسهيلات ارزی برای مترو تهران و کلان‌شهرها و حمل و نقل عمومی ساير شهرها را عمل نمی‌کند و رئيس‌جمهور نيز می‌گويد من اين قانون را قانون نمی‌دانم و اجرا نمی‌کنم، آيا نماينده وظيفه ندارد در دفاع از حقوق مردم از وزير يا رئيس‌جمهور سئوال کند؟»

چند روز پيش نيز عليرضا محجوب از نمايندگان اصلاح‌طلب مجلس گفته بود اجرا نشدن قاون پرداخت تسهيلات برای توسعه مترو، در مراجع قضايی قابل رسيدگی است.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور ایران، قانون پرداخت دو ميليارد دلار به متروی تهران و کلان‌شهرها را که پس از اختلاف مجلس و شورای نگهبان از سوی مجمع تشخيص مصلحت نظام مورد تأييد قرار گرفت، «غيرقانونی» خواند و از اجزای آن خودداری کرده است.

همچنین احمد توکلی يکی ديگر از نمايندگان منتقد دولت، ۱۵ تير ۸۹ طی سخنانی در مجلس شورای اسلامی، احمدی‌نژاد را به دليل اجرا نکردن برخی از مصوبات مجلس متهم کرد که «درس گردن گشی در برابر قانون» می دهد.

علی مطهری در بخش ديگری از يادداشت‌اش از جنتی پرسيده «اگر يک دولت مخالف مشی سياسی شما مثلاً يک دولت اصلاح‌طلب روی کار بود باز همين‌طور مجلس را تحقير می‌کرديد و دولت را تعظيم، يا در آن صورت مجلس را تقويت و دولت را نقد می‌کرديد؟»

وی افزوده:‌ «مجلس قوی به‌نفع کل نظام است و مانعی است در مقابل تمايل به استبداد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.