ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سه انفجار در محله‌های شیعه نشین بغداد ۱۰ کشته، ۳۷ زخمی برجای گذاشت

داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و اعلام کرد که زائران شیعه که برای برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسین، امام سوم شیعیان به عراق آمده‌اند، هدف این حمله بودند.

مقامات عراقی از وقوع سه انفجار جداگانه در سه محله عمدتاً شیعه ‌نشین بغداد خبر دادند.

عکس از آرشیو - هر ساله کاروان‌های زیارتی شیعیان برای برگزاری مراسم عاشورا به زیارتگاهای کربلا و نجف می‌روند

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بزرگ‌ترین انفجاری که یکشنبه ۹ اکتبر/ ۱۸ مهر در بغداد رخ داد، یک عملیات انتحاری در منطقه‌ای در شرق بغداد بود.

در این انفجار انتحاری پنج تن کشته و ۲۲ تن زخمی شدند.

داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که زائران شیعه که برای برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسین، امام سوم شیعیان به عراق آمده‌اند، هدف این حمله بودند.

در آستانه نهم و دهم محرم، هر ساله تعداد زیادی از شیعیان از کشورهای همسایه به خصوص ایران برای برگزاری مراسم مذهبی این روز به زیارتگاهای کربلا و نجف می‌روند. کاروان‌های زیارتی عموماً پیش از سفر به این زیارتگاه‌ها در بعضی از محله‌های پایتخت چادرهای زیارتی می‌زنند.

در آستانه ماه محرم نیز یک انفجار انتحاری در یکی از این چادرها در محله شیعه نشین بغداد دست‌کم هفت کشته بر جای گذاشت. داعش مسئولیت این انفجار را نیز بر عهده گرفت.

همزمان با انفجار انتحاری در شرق بغداد، دو انفجار دیگر نیز در جنوب شهر بغداد جان پنج تن را گرفت و ۱۵ تن دیگر را مجروح کرد.

این انفجارها در حالی رخ دادند که ایران و عراق ساعاتی پیش از آن اعلام کردند که به زودی عملیات بازپس‌گیری موصل را آغاز خواهند کرد. موصل آخرین منطقه اصلی تحت تصرف داعش در عراق است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.