ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادگاه یالثارات را برای توهین به اشخاص مجرم ندانست

هفته نامه یالثارات به اتهام «توهین به رئیس جمهوری» مجرم شناخته شد، اما در موضوع توهین به اشخاص و هنرمندان و نشر مطالب خلاف واقع، دادگاه یالثارات را مجرم ندانست.

علی اکبر کساییان، سخنگوی هیأت منصفه مطبوعات استان تهران گفت که دو هفته نامه «یالثارات حسین» و «صدا» به اتهام توهین به رئیس جمهوری ایران در دادگاه مجرم شناخته شدند، اما دادگاه یالثارات را برای توهین به اشخاص مجرم ندانست.

تصویر صفحه اول هفته نامه یالثارات و مقاله توهین آمیز آن درباره شهیندخت مولاوردی

کساییان یکشنبه ۱۸ مهر به خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گفت که رسیدگی به پرونده این دو هفته‌ نامه در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران انجام شد. ریاست این دادگاه بر عهده قاضی محمدی کشکولی بود.

هفته نامه یالثارات حسین  به مدیر مسئولی عبدالحمید محتشم، دبیر کل انصار حزب الله، به اتهام «توهین به رئیس جمهوری» مجرم شناخته شد. اما دادگاه کیفری یالثارات را برای توهین به اشخاص و هنرمندان و نشر مطالب خلاف واقع و شایعه پراکنی مجرم ندانست.

در مجموع هیأت منصفه مطبوعات استان تهران با اکثریت آرا هفته نامه یالثارات را مستحق تخفیف دانست.

یکی از موارد شکایت از یالثارات، انتشار مطلبی اهانت‌آمیز درباره شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهوری ایران در امور زنان و «سلیطه» خواندن او بود، که این هفته نامه در این باره مجرم شناخته نشد.

این هفته نامه در ماه‌های اخیر مقالاتی توهین آمیز نیز درباره هنرمندان منتشر کرده و آنها را با الفاظ رکیک به بی‌غیرتی متهم کرده است. در آخرین مقاله‌ توهین آمیز منتشر شده در این هفته نامه با نام «سونامی آلبالوهای جنسی چگونه به سینما آمد»، یالثارات به ترانه علیدوستی، اصغر فرهادی و مانی حقیقی اهانت کرده و آنها را به داشتن «مثلث عشقی» متهم کرده است.

این نشریه در مردادماه گذشته نیز تصاویری از چند هنرمند ایرانی به همراه همسرانشان در جشن حافظ منتشر و از پوشش همسران این هنرمندان انتقاد کرد. در تیتر این مقاله، هنرمندان مرد ایرانی را با لفظ توهین‌آمیزی توصیف کرد.

کساییان همچنین از رسیدگی به پرونده هفته نامه اصلاح طلب «صدا» به مدیر مسئولی فائزه شریف  خبر داد و گفت این نشریه به اتهامات «توهین به رئیس جمهوری» و «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» مجرم شناخته شد و هیأت منصفه مطبوعات استان تهران با اکثریت آرا این هفته نامه را «مستحق تخفیف حکم» ندانست.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hoshi

    چاقو دسته خودشو که نبايد ببره. مفت خورها برادران مفتخورشان را تبرئه کردن. دست همشون تو يه کاسه است. با همديگه ... ميخورند. فعلاً دوره دست اين مفت خورهاست تا کي خشم این مردم خفته گريبانشان را بگيره.