ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس جمهوری کلمبیا جایزه نوبل صلح را به قربانیان جنگ در کشورش اهدا کرد

خوان مانوئل سانتوس، رئیس جمهوری کلمبیا، برنده جایزه نوبل صلح ۲۰۱۶، اعلام کرد که یک میلیون دلار جایزه نوبل را به قربانیان نیم قرن جنگ در کشورش اهداء خواهد کرد.

خوان مانوئل سانتوس، رئیس جمهوری کلمبیا، برنده جایزه نوبل صلح ۲۰۱۶، اعلام کرد که هشت میلیون کرون سوئد (۸۳۰ هزار یورو) جایزه نوبل را به قربانیان نیم قرن جنگ در کشورش اهداء خواهد کرد.

خوان مانوئل سانتوس، رئیس جمهوری کلمبیا، برنده جایزه نوبل صلح ۲۰۱۶

به گزارش آسوشیتد پرس، رئیس جمهوری کلمبیا، پس از دیدار یکشنبه ۹ اکتبر / ۱۸ مهر از شهر فقیر بوخایا در شمال غرب کلمبیا در توئیتر خود نوشت با خانواده‌اش تصمیم گرفته‌اند که این جایزه را به قربانیان ۵۲ سال جنگ و همچنین بازسازی پروژه‌های ویران‌شده در جنگ اهدا کند.

بوخایا یکی از شهرهایی است که در جریان جنگ داخلی با گروه فارک آسیب‌های بسیاری دید و برخی از قتل عام مردم این شهر در این درگیری‌ها خبر دادند.

خوان مانوئل سانتوس همچنین گفت تمام تلاش‌های خود را خواهد کرد تا صلح با گروه فارک در کشور برقرار شود.

اعضای هیأت انتخاب جایزه نوبل صلح جمعه ۷ اکتبر/ ۱۶ مهر در اسلو سانتوس را برنده نوبل صلح امسال اعلام کردند.

رئیس جمهوری کلمبیا در دیدار از بوخایا گفت این جایزه متعلق به قربانیان ۵۲ سال جنگ و همچنین بازسازی پروژه‌های ویران شده در جنگ است.

او همچنین تأکید کرد که حتی یک ثانیه نیز نسبت به برقراری صلح در کلمبیا تردید نخواهد کرد و آن را به‌پیش خواهد برد.

رئیس جمهوری کلمبیا و رودریگو لوندونیو با نام مستعار «تیموشنکو»، رهبر سازمان چریکی چپگرا، فارک، ۲۷ سپتامبر / ۶ مهرماه پیمان صلح را امضا کردند.

چند روز بعد در روز یکشنبه دوم اکتبر / ۱۱ مهر مردم کلمبیا در یک همه‌پرسی به این توافقنامه نه گفتند و روند صلح متوقف شد اما سانتوس وعده داده است که همه تلاش خود را خواهد کرد تا این صلح نهایی شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.