ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نوبل علوم اقتصادی به دو پژوهشگر بریتانیایی و فنلاندی رسید

تلاش مشترک الیور هارت و بنگت هولمستروم، دو اقتصاددان بریتانیایی و فنلاندی برای ارائه «نظریه قرارداد» آکادمی سلطنتی علوم سوئد را مجاب کرد که جایزه نوبل اقتصادی ۲۰۱۶ را به‌طور مشترک به آن‌ها اهدا کند.

جایزه نوبل اقتصادی ۲۰۱۶ روز دوشنبه ۱۰ اکتبر / ۱۹ مهر به‌طور مشترک به الیور هارت و بنگت هولمستروم، دو پژوهشگر اقتصادی از بریتانیا و فنلاند رسید.

الیور هارت (راست) و بنگت هولمستروم

آکادمی سلطنتی علوم سوئد در اعلام دلیل خود برای انتخاب این دو اقتصاددان گفت آن‌ها در تحقیقات خود سهم مهمی در ارائه «نظریه قرارداد» ادا کرده‌اند که این نظریه نه تنها بر اقتصاد بلکه بر جامعه نیز تأثیر مثبتی خواهد گذاشت و آن‌ها را حفظ خواهد کرد.

به‌گفته آکادمی، مطالعات آن‌ها در درک ساختار قراردادی، به مدیران ارشد کمک می‌رساند.

الیور هارت بریتانیایی در دانشگاه هاروارد و بنگت هولمستروم فنلاندی در مؤسسه تکنولوژی ماسوچست تدریس می‌کنند.

جایزه نوبل علوم اقتصادی معادل ۸۳۰ هزار یورو است که توسط سوریجز ریکس بانک سوئد (بانک مرکزی سوئد) اهدا می‌شود.

نخستین جایزه نوبل علوم اقتصادی در سال ۱۹۶۹ اهدا شد.

جایزه نوبل علوم اقتصادی امسال همزمان با اهدای جوایز دیگر نوبل در روز ۱۰ دسامبر / ۲۰ آذر سال جاری اهدا خواهد شد.

سال گذشته جایزه نوبل علوم اقتصادی به انگس دیتون، استاد اسکاتلندیِ دانشگاه پرینستون اهدا شد. مطالعات او به دولت‌ها نشان داد که گروه‌های مختلف اجتماعی، چگونه به تغییرات مالیاتی واکنش نشان می‌دهند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    از آنجایی که استکبار جهانی بسرکردگی امریکا نمی خواهد پیشرفت های خیره کننده جمهوری اسلامی با رهبری ولی امر مسلمین جهان را ببیند در کارهای علمی هم حق ایشان را می خورد. حقش را بخواهید ، جایزه نوبل اقتصاد را می بایست به حضرت آیت اله العظمی امام خامنه ای (علی اف) ، امید مستضعفان جهان ، ولی امر مسلمین جهان و دیگرچیزهای جهان ، میدادند که بنیانگذار اقتصاد مقاومتی هستند. ولی چه کنیم ، جهان چشم دیدن این همه پیشرفت های خیره کننده علمی و فنی و اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و حقوقی و دیگر زمینه در تحت امر ایشان و در نظام مقدس را ندارد. ما که داریم با سرعت پیشرفت می کنیم ، جهان خودش ضرر می کند . بکند، به ما چه ؟! ولی بعد گله نکنند !

  • خیرالله خمینی

    سوریجز ریکس بانک غلط است سوریه ریکس بانک درست است که ترجمه آن بانک مرکزی سوئد است