ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشته‌های بسیار در حملات هوایی روسیه به حلب

جنگنده‌های روسیه شهر حلب را بار دیگر بمباران کردند. در این حملات ۲۵ نفر کشته شدند. رژیم سوریه نیز مخالفان را متهم کرد که یک مدرسه ابتدایی را در درعا مورد هدف قرار داده‌اند.

در حمله هوایی شدید روسیه به بخش شرقی شهر حلب سوریه که در آن شورشیان مستقر هستند، دست‌کم ۲۵ نفر کشته شدند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه ضمن اعلام این خبر به‌نقل از ساکنان شهر و نیروهای امدادگر گفته است در این حملات و حملات به روستاهای اطراف در مجموع ۵۰ غیرنظامی کشته شدند.

در بخشی از شهر حلب یک مرکز پزشکی و یک زمین بازی مورد هدف قرار گرفتند.

ارتش سوریه و متحدان روسی آن گفته بودند که در هفته‌های اخیر حملات خود به حلب را کاهش داده‌اند تا غیرنظامیان بتوانند از مناطقی که شورشیان در آن مستقر هستند خارج شوند. شورشیان نیز مجاز هستند با سلاح سبک از حلب خارج شوند.

در این میان بوریس جانسون، وزیر امور خارجه بریتانیا، روسیه را مسئول حمله ۱۹ سپتامبر / ۲۹ شهریور به کاروان کمک‌های انسانی به مردم سوریه کرد.

جانسون گفت همه شواهد حاکی از درستی این نتیجه‌گیری است. او خواهان یک حرکت اعتراضی در مقابل سفارت روسیه علیه عملیات نظامی این کشور در سوریه شد.

سفارت روسیه نیز در صفحه توئیتر نوشت روسیه در سوریه هزاران روستا آزاد کرده و هزاران تُن کمک‌های انسانی در این کشور توزبع کرده است.

از سوی دیگر خبرگزاری رسمی سوریه نیز خبر داده است که در شهر درعا واقع در جنوب این کشور، شورشیان به یک مدرسه ابتدایی حمله کردند. در این حمله ۱۸ کودک مدرسه‌ای زخمی شدند.

از آغاز اعتراضات مردمی سوریه در سال ۲۰۱۱ و سپس جنگ در این کشور، تا کنون ۴۰۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از آغاز جنگ در سوریه بخش‌های بزرگی از این کشور از کنترل رژیم بشار اسد خارج شد. این مناطق توسط گروه‌های شبه‌نظامی مختلف اداره می‌شوند. از خارج از سوریه نیز کشورها و نیروهایی در این جنگ شرکت دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.