ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دوئل لفظی ترکیه و عراق؛ طعنه‌ عبادی به اردوغان

خطاب و عتاب اردوغان به نخست وزیر عراق بدون واکنش نماند. عبادی به او کنایه زد که عراق به دست مردم خودش آزاد می‌شود و برای این کار نیازی به کمک اسکایپ ندارد.

دفتر نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای، خطاب و عتاب اردوغان به عبادی را غیرمسئولانه و غیرمنطقی خواند.

حیدر العبادی  در پیامی کنایه‌آمیز در توئیتر عنوان کرد که خاک عراق به دست نیروهای خودی آزاد می‌شود و برای این کار نیازی به پیام اسکایپی و ویدئویی نیست.

این طعنه متوجه رفتار اردوغان پس از کودتای نافرجام ترکیه است که به کمک اسکایپ با مردم حرف زد و از آنها خواست به خیابان‌ها بیایند.

اردوغان در نشست شورای اسلامی اوراسیا در استانبول، در پاسخ اعتراض‌ها و تهدیدهای نخست‌وزیر عراق برای خروج سربازان ترکیه از پایگاه بعشیقه در شمال موصل، اظهارات تند و کم‌سابقه‌ای کرد. او حیدر العبادی را هم قواره خودش ندانست و از او خواست پا را از حد خودش فراتر نگذارد.

اردوغان گفت استقرار سربازان ترک در بعیشقه بنا بر توافق با رئیس دولت اقلیم کردستان است و ارتش ترکیه برای ماموریت‌های خود از بغداد دستور نمی‌گیرد. اعلام شده که نظامیان ترکیه برای آموزش رزمندگان کرد و توانمندسازی آنها در مقابله با داعش در بعشیقه حضور دارند.

پارلمان ترکیه اوایل اکتبر این ماموریت را یکسال دیگر تمدید کرد. مجلس عراق در واکنش به این مصوبه، خواستار خروج "نیروهای اشغالگر" از این کشور شد.

عبادی می‌گوید حضور نظامیان ترکیه در خاک عراق، نقض حق حاکمیت این کشور است و از شورای امنیت خواسته اقدامی در این زمینه انجام دهد.

در تازه‌ترین واکنش، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است که ترکیه در ائتلاف نظامی ضد داعش نیست: «بهتر است دو کشور اختلافات خود را از طریق گفت‌وگو حل کنند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.