ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خودکشی البکر و بحران در دادگستری آلمان

آبروریزی در دادگستری زاکسن: خودکشی یک مظنون به اقدام تروریستی در زندان لایپزیک، تساهلی اداری را عیان کرده. نگهبان فردی در آن سطح از اتهام یک کارآموز بوده و سلول فاقد دوربین کنترل.

آبروریزی در دادگستری زاکسن: خودکشی یک مظنون اقدام تروریستی در زندان لایپزیک، تساهلی چالش‌برانگیز را عیان کرده است: مامور مراقبت از فردی در آن سطح از اتهام یک کارآموز بوده، سلول دوربین کنترل نداشته، برای متهم تنها یک بار مترجم آورده‌اند.

وزیر دادگستری ایالت زاکسن آلمان در نشست مطبوعاتی پنجشنبه ۱۳ اکتبر توضیحاتی در باره خودکشی جابر البکر، سوری ۲۲ ساله متهم به "تلاش برای بمب‌گذاری در برلین" داد. سباستین گمکوف گفت: «متاسفانه اتفاقی افتاده که نباید می‌افتاد.»

گمکوف مسئولیت پیامدهای سیاسی این رویداد را بر عهده گرفت اما صحبتی از کناره‌گیری نکرد.

وزیر دادگستری ایالت زاکسن توضیح داد که نگهبانان و مسئولان و روانپزشک زندان احتمال خودکشی البکر را بالا نمی‌دانستند. قرار بوده به متهم هر ۱۵ دقیقه یک بار سرکشی کنند اما روانشناس زندان تشخیص داده که نیم‌ساعت یک بار کافی است.

در نشست مطبوعاتی عنوان شد که کسی حرف‌های البکر را نمی‌فهمید اما نیازی ندیده بودند که مترجمی به زندان بیاورند چون زیاد صحبت نمی‌کرد و آرام بود. تنها یک بار از مترجم برای برگرداندن حرف‌های او کمک گرفته‌اند.

کسی که جسد البکر را پیدا کرده، یک کارآموز بوده است. سرکشی به متهم را به مامور رسمی نسپرده بودند.

جسد جابر البکر  ساعت ۱۹:۴۵ دقیقه چهارشنبه ۱۲ اکتبر در حالی دیده شد که با استفاده از پیراهنش خود را از  میله‌های جلوی سلول دار زده بود. پس از مدتی تلاش برای احیای او، ساعت ۲۰:۱۵ مرگش تایید می‌شود. موضوع را بلافاصله تلفنی به دادستان فدرال اطلاع می‌دهند.

رسانه‌های آلمانی نوشته‌اند خودکشی حتی در فاصله نیم‌ساعته مورد ادعای مسئولان زندان لایپزیک بسیار عجیب به نظر می‌رسد. این رسانه‌ها هم‌چنین می‌پرسند چرا البکر با اتهامی به آن سنگینی در زندان لایپزیک نگاهداری می‌شد نه در محل و  تدابیر حفاظتی ویژه؟

الکساندر هوبنر، وکیل تسخیری البکر از رفتار و رویکرد دادگستری زاکسن شدیدا انتقاد کرده و گفته که به او اطمینان خاطر داده بودند که موکلش به بهترین نحو مورد مراقبت و کنترل قرار دارد. هوبنر گفت البکر از لحظه دستگیری اعتصاب غذا کرد و از یکشنبه ظهر (۹ اکتبر) نه چیزی خورد، نه چیزی نوشید.

"روانشناس زندان تجربه نداشت"

در نشست مطبوعاتی گفته شد که خودکشی متهمان در زندان‌ها نادر نیست  اما سلول خاصی برای البکر در نظر گرفته شده بود که امکان خودکشی در ‌آن خیلی کم بود. وانگهی روانشناس زندان هیچ تجربه‌ای در مواجهه با مظنون اقدامی تروریستی نداشته است.

سلول البکر کنترل ویدئویی نمی‌شده زیرا او در حبس موقت بوده و قانون چنین اجازه‌ای در خلال بازداشت موقت نمی‌دهد. می‌توانسته‌اند ماموری را جلوی سلول بنشانند اما با وجودی که مشکل کمبود پرسنل نداشته‌اند، چنین نکرده‌اند.

تساهلی که در زندان لایپزیک صورت گرفته و توضیحاتی که مقامات دادگستری ایالت زاکسن دادند، یک آبروریزی امنیتی/ اداری در آلمان توصیف می‌شود. توماس دمزیر، وزیر کشور از دادستانی و دادگستری زاکسن خواستار پاسخگویی در این زمینه شده و گفته که مرگ البکر، یافتن سرنخ‌های مربوط به بمب‌گذاری احتمالی در فرودگاه برلین را دشوار کرده است.

انتظار می‌رود پیامدهای اهمال در مراقبت از البکر، به مقامات محلی زاکسن و برکناری احتمالی وزیر دادگستری این ایالت محدود نشود و در سطح فدرال، بحث و یا مناقشه‌ای سیاسی در عرصه رویکردهای امنیتی، قضایی نزد احزاب این کشور و هم‌چنین مخالفان سیاست‌ پذیرش پناهجو را دامن بزند.

زاکسن که دستگیری و خودکشی البکر در آن روی داده، از ایالت‌های آلمان است که هواداران پگیدا و نیروهای نئونازی در آن بسیار فعال هستند.  احزاب متحده سوسیال مسیحی و دمکرات مسیحی در این ایالت حاکمیت دارند. بسیاری رسانه‌های آلمانی نوشته‌اند که استعفای نخست‌وزیر ایالتی، حداقل واکنشی است که مقامات مربوطه باید به ماجرای خودکشی البکر نشان دهند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.