ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چهارمین دور تظاهرات ضد ایران در کابل

<p>ده&zwnj;ها نفر در کابل برای چهارمين بار در دو هفته گذشته طی تظاهراتی اعتراضآميز برعليه ايران، سفارت اين کشور در کابل را با تخم مرغ و سنگ آماج قرار دادند.</p> <!--break--> <p><br /> تظاهرکنندگان، اقدام ايران در توقف ترانزيت محموله&zwnj;های مواد نفتی افغانستان از طريق ايران را به شدت محکوم کرده و ضمن شعار برعليه مقامات ايرانی، تصاوير رهبر و رئيس جمهور ايران را آتش زدند.<br /> <br /> از ابتدای آذرماه سال جاری بيش از ۱۹۰۰ تانکر حامل بنزين و گازوئيل که از سوی افغانستان از کشورهای ترکمنستان و عراق خريداری شده در خاک ايران متوقف شده&zwnj;اند.<br /> <br /> ايران نگران است که مواد نفتی ترانزيتی از طريق اين کشور در اختيار نظاميان ناتو قرار گيرد اما دولت افغانستان و ناتو اين موضوع را رد کرده&zwnj;اند.<br /> <br /> دو روز پيش اتاق تجارت و صنايع افغانستان به ايران هشدار داد در صورتی که تا يک هفته ديگر به توقف تانکرهای سوخت ترانزيتی افغانستان پايان ندهد، هر نوع رابطه تجاری و سرمايه&zwnj;گذاری در ايران را متوقف خواهد ساخت.<br /> <br /> محمد قربان حق&zwnj;جو رئيس هیأت عامل اتاق تجارت و صنايع افغانستان روز پنج&zwnj;شنبه گفت که ضرب&zwnj;العجل آنان در مقابل ايران به قوت خود باقی است و آن&zwnj;ها منتظر اقدام ايران طی پنج روز آينده هستند.<br /> <br /> پس از اين اعلام موضع اتاق تجارت و صنايع افغانستان، وزارت امورخارجه ايران اعلام کرد از دولت افغانستان خواسته است تا ميزان واقعی نياز خود به مواد سوخت را مشخص کند درآن صورت اجازه انتقال مواد سوخت به افغانستان داده خواهد شد.<br /> <br /> اما بازرگانان افغان اين درخواست ايران را خلاف توافقات دو کشور و موازين بين&zwnj;المللی اعلام کرده و می&zwnj;گويند ايران نمی&zwnj;تواند از کشور مقصد بخواهد مقدار کالای ترانزيتی را تعيين کند.<br /> <br /> پس از تظاهرات اعتراضی روز ۱۷ دی&zwnj;ماه جاری در کابل عليه ممانعت از ترانزيت مواد سوختی توسط ايران، در برابر سفارت اين کشور، رامين مهمان&zwnj;پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران گفت جريانی می&zwnj;خواهد روابط ايران و افغانستان را تخريب کند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی گفت مسأله ترانزيت سوخت به افغانستان در مذاکرات نمايندگان دو کشور بررسی گرديد و &laquo;اين مسأله حل شد و هفته&zwnj; گذشته نيز سوخت به داخل افغانستان منتقل شد.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>پس از تظاهرات اعتراضی روز ۱۷ دی&zwnj;ماه جاری در کابل عليه ممانعت از ترانزيت مواد سوختی توسط ايران، در برابر سفارت اين کشور، رامين مهمان&zwnj;پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران گفت جريانی می&zwnj;خواهد روابط ايران و افغانستان را تخريب کند.<br /> &nbsp;<br /> وی گفت مسأله ترانزيت سوخت به افغانستان در مذاکرات نمايندگان دو کشور بررسی گرديد و &laquo;اين مسأله حل شد و هفته&zwnj; گذشته نيز سوخت به داخل افغانستان منتقل شد.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

ده‌ها نفر در کابل برای چهارمين بار در دو هفته گذشته طی تظاهراتی اعتراضآميز برعليه ايران، سفارت اين کشور در کابل را با تخم مرغ و سنگ آماج قرار دادند.

تظاهرکنندگان، اقدام ايران در توقف ترانزيت محموله‌های مواد نفتی افغانستان از طريق ايران را به شدت محکوم کرده و ضمن شعار برعليه مقامات ايرانی، تصاوير رهبر و رئيس جمهور ايران را آتش زدند.

از ابتدای آذرماه سال جاری بيش از ۱۹۰۰ تانکر حامل بنزين و گازوئيل که از سوی افغانستان از کشورهای ترکمنستان و عراق خريداری شده در خاک ايران متوقف شده‌اند.

ايران نگران است که مواد نفتی ترانزيتی از طريق اين کشور در اختيار نظاميان ناتو قرار گيرد اما دولت افغانستان و ناتو اين موضوع را رد کرده‌اند.

دو روز پيش اتاق تجارت و صنايع افغانستان به ايران هشدار داد در صورتی که تا يک هفته ديگر به توقف تانکرهای سوخت ترانزيتی افغانستان پايان ندهد، هر نوع رابطه تجاری و سرمايه‌گذاری در ايران را متوقف خواهد ساخت.

محمد قربان حق‌جو رئيس هیأت عامل اتاق تجارت و صنايع افغانستان روز پنج‌شنبه گفت که ضرب‌العجل آنان در مقابل ايران به قوت خود باقی است و آن‌ها منتظر اقدام ايران طی پنج روز آينده هستند.

پس از اين اعلام موضع اتاق تجارت و صنايع افغانستان، وزارت امورخارجه ايران اعلام کرد از دولت افغانستان خواسته است تا ميزان واقعی نياز خود به مواد سوخت را مشخص کند درآن صورت اجازه انتقال مواد سوخت به افغانستان داده خواهد شد.

اما بازرگانان افغان اين درخواست ايران را خلاف توافقات دو کشور و موازين بين‌المللی اعلام کرده و می‌گويند ايران نمی‌تواند از کشور مقصد بخواهد مقدار کالای ترانزيتی را تعيين کند.

پس از تظاهرات اعتراضی روز ۱۷ دی‌ماه جاری در کابل عليه ممانعت از ترانزيت مواد سوختی توسط ايران، در برابر سفارت اين کشور، رامين مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران گفت جريانی می‌خواهد روابط ايران و افغانستان را تخريب کند.

وی گفت مسأله ترانزيت سوخت به افغانستان در مذاکرات نمايندگان دو کشور بررسی گرديد و «اين مسأله حل شد و هفته‌ گذشته نيز سوخت به داخل افغانستان منتقل شد.»

پس از تظاهرات اعتراضی روز ۱۷ دی‌ماه جاری در کابل عليه ممانعت از ترانزيت مواد سوختی توسط ايران، در برابر سفارت اين کشور، رامين مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران گفت جريانی می‌خواهد روابط ايران و افغانستان را تخريب کند.
 
وی گفت مسأله ترانزيت سوخت به افغانستان در مذاکرات نمايندگان دو کشور بررسی گرديد و «اين مسأله حل شد و هفته‌ گذشته نيز سوخت به داخل افغانستان منتقل شد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • همراه

    <p>البته گویا دیگر نباید در سایت شما نظر داد، اما با اینهمه اینقدر این تیتر شما نا مسئولانه است که باز هم دلم نیامد ننویسم که افغانها بر ضد ایران تظاهرات نکردند، انها هم مثل ایرانیها بر علیه حکومت فاشیستی اسلامی تظاهرات کردند خواهشا این تیترتان را عوض کنید! حتا اگر نظر مرا هم منتشر نکنید مهم نیست!</p>

  • کاربر مهمان

    <p>لطفا عربی را پاس بدارید و « ضرب العجل» را به «ضرب الاجل» تغییر بدهید.<br /> با سپاس</p>