ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مسعود پزشکیان: قوانین مجلس عامل نابرابری است

نایب رئیس مجلس می‌گوید که پزشکان ایران با درآمدهای صد میلیون تومانی مالیات نمی‌دهند. او تصویب قوانین فوری را راه‌حل نابرابری‌های اقتصادی ندانست.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی می‌گوید که قوانین مصوب نهادهای حاکمیتی عامل نابرابری اقتصادی و منطقه‌ای در ایران است.

مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در یک برنامه تلویزیونی گفت که نابرابری و عدم تعادل منطقه‌ای محصول قوانین مجلس است.

او پنج‌شنبه شب در برنامه تلویزیونی "دست‌خط" با انتقاد از رویه شورای نگهبان در بررسی قوانین مصوب مجلس، گفت که «یک بار نشد ما قانونی بنویسیم و شورای نگهبان بگوید این خلاف عدالت است.»

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی پس از آنکه تصاویری از مناطق محروم و حاشیه‌نشینان شهری پخش شد، عنوان کرد: «قوانین ما این اوضاع را به وجود آورده است، بی‌عدالتی، عدم تعادل را ایجاد کرده است.»

عضو فراکسیون امید در ادامه گفتار و رفتار مسئولان حکومتی در جمهوری اسلامی را مغایر با یکدیگر دانست و افزود: «من مشکلات خود را به راحتی حل می‌کنم و به آنها (مردم) می‌گویم تحمل کنید او می‌فهمد. مردم زبان من را نمی‌فهمند بلکه رفتار من را می‌فهمند.»

او شیوه قانون‌گذاری در مجلس شورای اسلامی را نادرست خواند و گفت که «مشکل مملکت ما از مجلس ماست. اگر مجلس یک ساختار مناسب داشت و همان زبان و نگاه مشترک و برنامه‌ای داشت نباید به اینجا که الان هستیم می‌رسیدیم.»

پزشکیان از تغییر چندباره قوانین در بازه زمانی کوتاه انتقاد کرد و ساختار مجلس و دولت در ایران را غیرکارشناسی خواند. او ادامه داد: «وقتی قانونی می‌نویسم و عوض می‌کنیم و تبصره به آن اضافه می‌کنیم به این معنا است که حرف‌های درست و محکمی نتوانستیم بزنیم.»

نایب رئیس مجلس عدم اجرای دقیق برنامه‌های مصوب را هم ناشی از ضعف نظارت مجلس دانست و گفت: «اگر جایی حرف درست زدیم نتوانستیم درست نظارت کنیم که اجرا کنند.»

او بار دیگر تاکید کرد که «این معضلاتی که گریبان جامعه را گرفته است از همان جهت‌گیری‌هایی است که در مجلس داریم.»

تائید حقوق نجومی در وزارت بهداشت و درمان

مسعود پزشکیان در بخش دیگری از این برنامه حقوق و دستمزد چند میلیونی پزشکان دولتی را تائید کرد. وزیر بهداشت و درمان ایران همزمان با انتشار فیش‌های حقوقی پرداخت هرگونه حقوق و دستمزد چند میلیون تومانی در این وزارت‌خانه و بیمارستان‌های وابسته به آن را تکذیب کرده بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تائید پرداخت دستمزد چند میلیون تومانی در وزارت بهداشت و درمان، گفت که درآمد پزشکان سیستم دولتی در ایران ماهیانه ۱۵۰ میلیون تا ۱۹۰ میلیون تومان است.

پزشکیان سرانه بهداشتی در ایران را ۳۰۰ تا ۴۰۰ دلار اعلام کرد و گفت: سرانه بهداشت و درمان در امریکا که ۸ هزار دلار و سهم پزشکان سالانه ۱۵۰ هزار تا ۶۰۰ هزار دلار است.

او درآمد پزشکان در ایران را چند برابر این صنف در امریکا دانست و افزود: برخی پزشکان خصوصی «پول یک سال امریکا را در عرض یک ماه در ایران در می آورند.»

نماینده تبریز در مجلس درآمد ماهیانه برخی از پزشکان را میلیاردی دانست و گفت که این پزشکان مالیات نمی‌دهند و یا بسیار کم می‌دهند».

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درآمد ماهیانه خود را ۱۱ میلیون تومان در ماه اعلام کرد و گفت که «من استاد تمام هستم و در خواب هم نمی دیدم این میزان پول دهند».

پزشکیان با بیان اینکه در مجموعه‌ای که کار می‌کند «پول های مفت زیاد می دهند»، افزود: «ما یا باید حقوق بگیریم یا کارانه کار کنیم. ما هم حقوق می گیریم و هم کارانه پول می گیریم».

او گفت که در صورتی که عمل جراحی انجام دهد، درآمد بیشتری خواهد داشت «هر چه بیشتر عمل کنم این بیشتر خواهد شد. با تعرفه‌هایی که در دولت وجود دارد راحت می‌توانم ۸۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیون درآمد داشته باشم.»

نایب رئیس مجلس حل مسئله حقوق‌های نجومی را نیازمند کار «کارشناسی» دانست و گفت که با تصویب طرح دو فوریتی این مسئله حل نخواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ماریا

    دکتر متخصص جراح آقای موسوی، شما از کدام سیستم بهداشتی درمانی...آ؟! یا شما درآمد دکتر پیمان پدرامی که حالا نامش را به پدرام پترام فر تغییر داده را می دانید...؟! و آیا می دانید که تریفع یکبارگی ایشان مدیون سمت پدرش که یکی از ملاهای گردن کلفت حوزه ی علمیه ی قم می باشد بوده...؟! ایشان ریاست کثیف ترین بیمارستان را یعنی ؛بیمارستان سعدی؛ را به عهده گرفت... و آیا میدانید که چرا شکایت خانواده هایی که عزیزان شان از اشتباهات پزشکی این بیمارستان می میرند رسیدگی نمی شود؟! با سپاس فراوان!

  • میر ز ا رضا

    عدالت اجتماعی را هرگز و هرگز نمیتوان با تدوین قوانینی که قوانین گذران آن انتصابی بوده و به ساز منتصب کننده خود میرقصند برقرار نمود. هرگز. و آقای ملیجکیان بدرستی فقط یک جمله را صادقانه گفتند. و آن اینکه که مردم زبان مجلس را نمی فهمند اما رفتار مجلسیان را خوب درک میکنند که سراسر نشان از سرسپردگی به ارباب است و دروغگویی و تظاهر و فسق و فجور. ایول

  • احمد

    آقای دکتر شما که از دوره دانشجویی ات دائم در کار سیاست بودی چگونه " استاد" شدی. در کدام دانشگاه!!

  • احمد

    ای گرگ های گرسنه و درنده خوی یکدیگر را پاره کنید. یک کارگر ساختمانی با روزی 8 ساعت کار طاقت فرسا اگر هر روز برایش کار باشد ماهی یک میلیون و چهل هزار تومان در آمد دارد. گیریم این قانون های بی عدالتی که توسط هم قطاران خودتان نوشته شده است زمینه چپاول مستضعفین (که دیگر از فرهنگ اسلامی مان حذف شده است) را فراهم کند. چگونه حق الناس را توجیح می کنید.

  • ماریا

    بمیرم برای آقای دکتر موسوی که اینقد فقیر و کم درآمد می باشد...پیک دانه پسر عزیز من زیر دست دکتر هایی مثل تو با یک اشتباه لپی در سن بیست و یک سالگی با اشتباه پزشک می میرد و تو از به حق بودن دستمزد کم چند میلیونیتان می نویسی....؛به مادران سیاه پوش داغداران زیباترین فرزندان آفتاب و باد هنوز ازسجاده ها بر باد بر نگرفته اند....

  • دكتر موسوي

    من واقعا شگفت زده هستم از اين كه راديو زمانه بي هيچ تحقيقي دروغ هاي شاخدار فردي مثل پزشكيان را باز نشر مي دهد. به عنوان يك جراح متخصص در اين سيستم بهداشتي درماني عرگز دريافتي بيش از ١٥ ميليون تومان نداشته ام و همكاران پر كارتر و پر تلاشتر من نيز هرگز نديده ام دريافتي بيش از ٣٠ ميليون تومان داشته باشند. آن هم با كار بيست و چهار ساعت و هفت روز هفته. ايشان خودشان داراي سابقه تيره و تار چه در مسائل اقتاددي و چه مسائل سياسي مي باشند و اينچنين در فرار به جلو دروغ هاي آنچناني مي گويند. در سيستم دولتي ميزان كاركرد و سرويسي كه هر پزشك بر مبناي ارزش نسبي خدمات سلامت ارائه مي دهد تحت عنوان كارانه به ايشان پرداخت مي شود يعني fee for service و اين كارانه هيچ ارتباطي به پاداش و جايزه و فوق العاده پرداختي و از اين قبيل پرداخت ها ندارد. ضمنا دريافتي پزشكان بعد از كسورات آنچناني كه البته شامل ماليات نيز مي شود به ايشان پرداخت مي گردد و آن هم معمولا با ديركرد ٨ تا ١٦ ماهه.

  • بابکان

    درست است، معافیت های غیرمنطقی و بیش از آن فرار مالیاتی فراوان است ، ولی پیش و بیش از این باید ولی فقیه و وابستگان و انواع نهادها و بنیادهای زیر نظر وی را با تراز قانون و منطق هماهنگ کرد که این کار شدنی نیست. چه بسیار انتقادها که درست می نماید ولی در واقع برای پنهان کردن ریشه فسادهای گسترده است.